Opeens heb ik wel begrip voor de schoonheidscommissies waar vrienden met nieuwbouwhuizen last van hebben.
Oh ja? Mijn ouders hebben een oud huis gekocht uit de jaren 20 aan de Parklaan in Eindhoven. We gaan dit verbouwen, maar de welstandcommissie vond dat we alleen maar een moderne aanbouw mochten aanzetten omdat 'een traditionele aanbouw het aanzicht van het gebouw doet aantasten'. What the fuck? Hoezo tast een aanbouw in de oude stijl het gebouw aan en een modern uitziende aanbouw niet?
Dat is toch de omgekeerde wereld? Nee, welstandcommissies zijn echt de meest verneukte overheidsbemoeienisclubjes die er zijn.
Ook ik ben voorstander van zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis, maar hier dwaal je, Sjarel. Stel je woont in een mooie villawijk en rechtover jou wordt zo'n fugly Belgian house gebouwd, dan ben jij voor de volgende 50 jaar van je leven maar mooi de klos want dan mag je er elke dag op staan te kijken.
Ik snap je punt, maar als we zo gaan beginnen kan ik ook zeggen dat de overheid moet ingrijpen bij het ontwerpen van auto's, want zo'n Fiat Panda tast toch wel mijn straatbeeld aan. Ik vind dat er alleen maar Maserati's, Ferrari's, Saabs, Volvo's, etc. mogen rijden.