Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654744 keer gelezen)

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1755 Gepost op: 07 juni 2015 - 21:50:33
Ik herlees 'm anders geregeld.

Idem. Met Talented mr. Ripley

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Boeken - Algemeen
Reactie #1756 Gepost op: 07 juni 2015 - 21:51:45
Nooit geweten dat dat een boek was, ga hem deze zomer dan maar lezen. Komt als het goed is binnenkort een ereader. Verwacht een paar keer te gaan verhuizen de komende tijd en heb geen zin om boeken mee te slepen.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1757 Gepost op: 07 juni 2015 - 22:18:08
Tot nu toe nogal. Ben halverwege. Het jammere is natuurlijk dat deze meneer gewoon een serieus boek heeft geschreven maar dat de gevestigde orde het zonder enig serieus argument afbrandt (vaak zonder het uberhaupt gelezen te hebben).

Ik heb het boek ook gekocht. Vond 'De schijnelite van de valsemunters' van Bosma eigenlijk ook al best interessant.

Bij Pauw kon hij in elk geval toch rustig zijn verhaal doen...

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Boeken - Algemeen
Reactie #1758 Gepost op: 07 juni 2015 - 22:29:57

Ik heb sindsdien ook geen woord van die tart meer gelezen.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1759 Gepost op: 07 juni 2015 - 22:52:40

Heb je Rules of Attraction van Bret Easton Ellis ook gelezen? De auteurs kennen elkaar en er zit een aardige verwijzing van de een naar de ander in.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1760 Gepost op: 07 juni 2015 - 23:53:28
Ook goed boek! Jeugdsentiment.

Optreden Bosma bij Pauw heb ik niet gezien. Heb P overigens al minimaal 5 jaar niet gezien. Weet wel dat Parool vorige boek van Bosma door Elsbeth Etty liet bespreken.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Boeken - Algemeen
Reactie #1761 Gepost op: 07 juni 2015 - 23:58:11
Heb je Rules of Attraction van Bret Easton Ellis ook gelezen?

Die vond ik dan wel weer tof. Al zat ik destijds in mijn American Psycho is het beste boek ooit fase. Dus was vast biased.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1762 Gepost op: 08 juni 2015 - 00:05:36
Tot nu toe nogal. Ben halverwege. Het jammere is natuurlijk dat deze meneer gewoon een serieus boek heeft geschreven maar dat de gevestigde orde het zonder enig serieus argument afbrandt (vaak zonder het uberhaupt gelezen te hebben).

Ik vond dit anders een behoorlijk onderbouwde recensie.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1763 Gepost op: 08 juni 2015 - 08:02:41
Die vond ik dan wel weer tof. Al zat ik destijds in mijn American Psycho is het beste boek ooit fase. Dus was vast biased.

Hier ook. "taking uzi to the gym" als hoofdstuk titel - briljant.

Less Than Zero, Rules of Attraction, American Psycho. Magnifiek oplopend trio.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1764 Gepost op: 08 juni 2015 - 08:16:16
Ik heb sindsdien ook geen woord van die tart meer gelezen.

De Kleine Vriend vond ik geen doorkomen aan. Het Puttertje heb ik na het wervelende begin ook weggelegd. Rules of Attraction niet gelezen trouwens.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1765 Gepost op: 08 juni 2015 - 19:37:25
Ik vond dit anders een behoorlijk onderbouwde recensie.
Een recensie die alleen maar gaat over wat er niet zou kloppen aan een boek. Zie je niet vaak....
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1766 Gepost op: 08 juni 2015 - 21:09:47
Is vrij gebruikelijk bij een beschouwend boek waarin nogal stevig stelling wordt genomen door een actieve politicus of andere persoon met enige maatschappelijke impact. Lees de recensies van bijvoorbeeld Kapitaal in de 21ste eeuw anders even na. Is over niets anders gegaan dan of het verhaal van Piketty enigszins hout snijdt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1767 Gepost op: 08 juni 2015 - 22:41:09
Begrijp wat je bedoelt maar dit gaat toch net even anders. De vooringenomenheid die ten aanzien van MB ten toon wordt gespreid blijft frappant.

Not to mention het feit dat er over het ANC toch bijzonder weinig negatief in de krant komt terwijl daar toch alle reden toe is. Maar goed: dat is een ander verhaal.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Boeken - Algemeen
Reactie #1768 Gepost op: 08 juni 2015 - 22:52:53
Meh als je een boek met feiten produceert en baseert op onderzoek en dergelijke, moet je verwachten dat je ze gecontroleerd gaan worden. Of je nu over voedselzandlopers schrijft of het ANC.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1769 Gepost op: 08 juni 2015 - 23:04:33
Op zich eens. Je ziet het alleen zo weinig en dan is het wel weer toevallig dat dat dan met dit soort boeken gedaan moet worden.