Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (984648 keer gelezen)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1980 Gepost op: 26 maart 2012 - 21:50:10
Kan iemand mij nog advies geven over het 2x shampoo-en  :mrgreen:?
Ik heb net een bericht gepost, maar vraag het gewoon nog een keer.
Ik heb mijn oude santoni's al een keer geshampood met Saphir, maar de kleur is nog niet egaal.
Ik heb voor de kleur weliswaar paté de luxe gekocht, maar wil de basis eerst egaal hebben.
Kan het kwaad om nog een keer te shampoo-en?
Hier een foto van de neuzen:

Sorry voor de rimpels heren, voor SF had ik niet stil gestaan bij het bestaan van cederhouten spanners  :-^
Fashion can be bought, style one must possess

guest45

• Gast
Reactie #1981 Gepost op: 26 maart 2012 - 21:53:23
De linker neus (voor ons) is idd wat lichter. Je kan best nog een keertje shampoo-en. Doe anders alleen de rechter (jouw linker) schoen.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1982 Gepost op: 26 maart 2012 - 21:55:08
De linker neus (voor ons) is idd wat lichter. Je kan best nog een keertje shampoo-en. Doe anders alleen de rechter (jouw linker) schoen.

Oké, als het geen kwaad gaan doe ik dat gewoon.
Binnenkort volgt er een foto reportage  :wink:
Fashion can be bought, style one must possess

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1983 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:22:03
Vandaag voor de eerste keer eens met mijn nieuwe schoenen gefietst.  Door de gladde leren zool echter uitgegleden waardoor de schoen beschadigd is.

Ik vermoed dat zo'n beschadiging simpel te 'repareren' is met Pate De Luxe van Sapphir Medaille D'Or?
Zo'n beschadigingen komen er in de toekomst waarschijnlijk nog wel vaker op met het fietsen, zou dat veel kwaad kunnen?

Met een ander paar schoenen heb ik een (nog) groter probleem, toen ik ze een paar maanden geleden kocht tijdens de solden was er namelijk een kleurverschil.
De verkoopsters in de winkel vertelden me toen dat dat makkelijk weg te werken was met wat bijenwas die ik meekreeg.
Na ze al enkele keren gepoetst te hebben, is er helaas nog steeds een groot kleurverschil.  Ook blinkt de (op de foto) rechterschoen minder.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1984 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:26:13
Voor dat laatste paar zou ik geen wax maar crème gebruiken; daar zit meer kleur in. Die schaafwondjes op de eerste schoen kun je wel wegpoetsen, lijkt me.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1985 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:29:13
Voor dat laatste paar zou ik geen wax maar crème gebruiken; daar zit meer kleur in. Die schaafwondjes op de eerste schoen kun je wel wegpoetsen, lijkt me.

Crème voor die sneakers had ik ook al geprobeerd, maar dat leverde ook geen verbetering op.  Misschien dat het met mijn toekomstige Saphir poetsgerei wel zou lukken.
Ik hoop ook dat ik die schaafwondjes weggepoetst krijg, al vermoed ik dat dat geen probleem gaat worden aangezien ze niet zo diep zijn. :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1986 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:32:41
Van dit soort schaafwondjes heb ik er na een dag een stuk of tien. Ik heb de eigenaardige gewoonte om met mijn voeten tegen/op/onder de poten van mijn bureaustoel te schoppen. Geeft niks. Is Patina. Is sprezza.

guest45

• Gast
Reactie #1987 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:37:44
Geeft niks. Is Patina. Is sprezza.

Ik wou dat ik er ook zo over dacht (serieus). Ik weet dat je gelijk hebt maar zodra ik een krasje zie: Oh Noes! Zou me veel tijd worries besparen. Op .net zeiden ze tegen me dat er tegenwoordig goede "treatment is for OCD"  :(

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #1988 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:41:48
Ik wou dat ik er ook zo over dacht (serieus). Ik weet dat je gelijk hebt maar zodra ik een krasje zie: Oh Noes! Zou me veel tijd worries besparen. Op .net zeiden ze tegen me dat er tegenwoordig goede "treatment is for OCD"  :(

Haha, ik dacht hetzelfde toen ik mijn eerste krasje zag.  En die komen er meestal ook nog eens op onverklaarbare wijze op.  Zo heb ik 2x bovenstaande schoenen gekocht (eerste paar was achteraf gezien te klein, dus teruggebracht) en daar had ik een krasje op, op het tweede paar had ik binnen de 10 minuten dragen op net dezelfde plek een krasje  ](*,)
Op die schoenen van mij zit trouwens een niet-natuurlijke patina, moet ik toch gewoon met de kleur van de schoenen (cognac) poetsen?

guest45

• Gast
Reactie #1989 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:45:30
ja

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1990 Gepost op: 27 maart 2012 - 13:51:48
Yo, leuk dat hier nog een medetweaker zit :)
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Seneca

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1991 Gepost op: 06 april 2012 - 13:52:30
Voor:

Na:

Mijn eerste keer dat ik m'n schoenen heb gepoetst, dus ik heb nog het één en ander te leren. Wat vrijwel direct opvalt is dat je nog de putjes kunt zien. Ik hoor dus graag hoe ik deze weg kan werken?

Ik heb de volgende producten gebruikt [en de volgorde van de How-To]:
• Borstel met paardenhaar;
• Saphir Lotion;
• Saphir Pommadier [zwart];
• Saphir Pate [zwart].
All art is an imitation of nature.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1992 Gepost op: 06 april 2012 - 13:58:48
Meerdere lagen paté kunnen de putjes iets opvullen en maskeren afhankelijk van de diepte en grootte van de put.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1993 Gepost op: 06 april 2012 - 15:54:46
Daarnet kocht ik bij een schoenmaker in Knokke een flesje Saphir crème universelle, en daar vertelde men mij dat Daphir (Avel) ophoudt te bestaan. Meer wist men niet te vertellen. Hopelijk is dat een kwakkel. Ben ik hier de eerste die zoiets hoort?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1994 Gepost op: 06 april 2012 - 16:44:54
Wat voor paté, Bill? Ganzelever?