Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken 
Koop gewoon binnenkort de benodigde spullen en volg het stappenplan op dat hier beschreven staat (of iets dat erop lijkt). Smeer je schoenen niet helemaal dicht, maar 'gebruik met mate'. Ik weet niet van welk merk je schoenen zijn, maar ik heb Santoni's die na 4+ jaar en misschien wel 150 draagbeurten nog geen spoortje van ellende vertonen. Ik geloof zelf dat de nertsolie van Saphir hier voor een groot deel voor verantwoordelijk is. Doe overigens nog steeds met m'n eerste flesje van dat spul.
Oké, perfect! Het leer voelt ook nog zacht en soepel aan (vergelijkbaar met mijn eigen huid), dus dat zal wel oké zijn.

Ik vermoed dat de Pate de Luxe en de Lotion voldoen (en de pommadier laten vallen, die ook bij de benodigdheden stond in de how-to)? Ik ben namelijk van plan om ze met enige regelmaat te poetsen.
Ik heb hier trouwens nog een soort van Lotion, het ingrediënt dat er opstaat is Aloe Vera, zou ik dat nog kunnen gebruiken, of zou ik voor de zekerheid toch maar Lotion van Saphir Medaille D'or aanschaffen?
De schoenen zijn overigens van Van Bommel, moest dat iets uitmaken.