Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (984645 keer gelezen)

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #2055 Gepost op: 22 juli 2012 - 10:37:48
Gisteren bij S&S in Maastricht werd me verteld dat een suède schoen kan worden onderhouden door een keer per week met een beetje afwasmiddel en een nagelborsteltje.
Nu twijfel ik niet aan de kennis van de heren van S&S, maar heeft iemand ervaring hiermee?
Via de een of andere manier lijkt me het een vreemd idee, je schoenen te onderhouden met afwasmiddel?

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2056 Gepost op: 22 juli 2012 - 16:53:30
Gisteren bij S&S in Maastricht werd me verteld dat een suède schoen kan worden onderhouden door een keer per week met een beetje afwasmiddel en een nagelborsteltje.
Nu twijfel ik niet aan de kennis van de heren van S&S, maar heeft iemand ervaring hiermee?
Via de een of andere manier lijkt me het een vreemd idee, je schoenen te onderhouden met afwasmiddel?

Afwasmiddel ontvet het leder, als gevolg daarvan droogt het suède dus uit. NIET DOEN.

Er is een speciale shampoo voor suède, die het leder ook voedt.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2057 Gepost op: 22 juli 2012 - 23:44:55
*Plaatje van C.*

Hé, die tandenborstel heeft mijn zoontje ook, alleen dan in het blauw.  :mrgreen:

Even on topic.

Mooi maar is dit nu allemaal alleen voor suede schoenen? 

if i stop lying i just disappoint you

guest45

• Gast
Reactie #2058 Gepost op: 22 juli 2012 - 23:49:29
Een beetje dreft kan prima op suede schoenen in mijn ervaring. Ik probeer suede altijd zo weinig mogelijk te behandelen overigens maar dit zijn slechts mijn ervaringen. Geen absolute waarheden dus.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2059 Gepost op: 23 juli 2012 - 00:00:17
Ja maar C. moet ondertussen wel een expert zijn op suede gebied.
if i stop lying i just disappoint you

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2060 Gepost op: 28 juli 2012 - 22:45:04

Eén keer per week lijkt me erg veel. En ik zou er shampoo voor gebruiken. Bij Sir Max is me weleens verteld dat je er gewone shampoo voor kunt gebruiken, maar voor een euro of acht (geloof ik) heb je speciale suèdeshampoo van LCA of Saphir.

*Plaatje van C.*

Hé, die tandenborstel heeft mijn zoontje ook, alleen dan in het blauw.  :mrgreen:

Even on topic.

Mooi maar is dit nu allemaal alleen voor suede schoenen? 

: )

Nee, ik gebruik eigenlijk alleen de borstel (de gewone borstel die op zijn zij ligt onderin) en de spray. De crêpeborstel ernaast gebruik ik nooit. En af en toe wat poets voor de zoolranden, maar de rest is voor gladleren schoenen (waar ik op dit moment één paar van heb...).

14Skillz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2061 Gepost op: 29 juli 2012 - 15:00:30
Kan Nils Kalf dit nog repareren ?

Eat to please thyself, but dress to please others

Charlie

• Gast
Reactie #2062 Gepost op: 29 juli 2012 - 17:09:12
Oei, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Kun je het stukje niet met wat lijm terug drukken en dan gewoon met poets er goed overheen gaan?

guest45

• Gast
Reactie #2063 Gepost op: 29 juli 2012 - 17:26:44
Kun je zelf ook. Drupje lijm op punt van een speld.

14Skillz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2064 Gepost op: 29 juli 2012 - 17:55:01
Te snel/wild uit auto gestapt, bleef ergens hangen onder het dashboard volgens mij.

Suggesties voor lijm op leer. Gewoon secondelijm of 2componenten oid ?
Ik ben bang dat ik de boel hier alleen maar erger mee maak ?
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/632-lijmen/

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2065 Gepost op: 29 juli 2012 - 17:55:54
Openklappen, drupje secondenlijm, dichtklappen, even uit laten harden, beetje poets, klaar.

14Skillz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2066 Gepost op: 29 juli 2012 - 18:18:29
Zojuist met wat secondelijm en een speld, een zelfde beschadiging aan een paar oude van bommels gerepareerd.
Vanavond eens kijken of dat een succes is, anders gaan ze naar Kalf.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2067 Gepost op: 29 juli 2012 - 18:25:25
Openklappen, drupje secondenlijm, dichtklappen, even uit laten harden, beetje poets, klaar.

Wat MF zegt. Dit is de juiste methode. Gewoon secondelijm het soms een wondermiddel.

Even checken waar het scherp is onder je dashboard en afplakken met tape. Ander gebeurd het volgende week of maand weer.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

guest45

• Gast
Reactie #2068 Gepost op: 29 juli 2012 - 19:36:30
Als je secondelijm gebruikt meteen dichtklappen inderdaad maar als je alleslijm gebruikt na het aanbrengen even een minuut wachten voor het dichtklappen. Beide lijmen kun je gebruiken.

Hier alleslijm op Corthay. Dit houdt nu al een paar jaar.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2069 Gepost op: 29 juli 2012 - 19:43:16
Als je secondelijm gebruikt meteen dichtklappen inderdaad maar als je alleslijm gebruikt na het aanbrengen even een minuut wachten voor het dichtklappen. Beide lijmen kun je gebruiken.

Hier alleslijm op Corthay. Dit houdt nu al een paar jaar.
[Foto]

Dat ziet er prima uit Chris. Notabene op die locatie, alwaar veel spanning op het leer komt. Goed werk Chris.

De beschadigde neus zoals hiervoor getoond is een stukje waar geen spanning op komt en veel makkelijker te repareren.