Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (984605 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1170 Gepost op: 22 juli 2010 - 11:26:58
Pics or it didn't happen!

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1171 Gepost op: 22 juli 2010 - 12:53:03
Pics or it didn't happen!
Bij de volgende keer poetsen zal ik de zgn. voor en na foto's maken en posten. :P
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1172 Gepost op: 22 juli 2010 - 12:57:59
ah toe nou Leone, alsjeblieft?? :oops: Als je nu foto's post heb je na-foto's en dan doe je volgende keer alleen de voor-foto's
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
hoe deze te poetsen ??
Reactie #1173 Gepost op: 31 juli 2010 - 01:31:37
ben dus nog niet zo lang hier op het forum en heb een vraagje over het poetsen van mijn schoenen.

hieronder 2 foto's van een paar schoenen die ik graag zo wil houden / de glans en patinering wil behouden cq verbeteren.
na veel hier rondgestruind te hebben, begreep ik dat ik deze schoenen niet met kleurloze pasta moet behandelen?? want dat zou het kleurverschil weghalen? ik heb Collinik Pastel ondoorzichtig meegekregen, maar nu schijn ik dat dus niet te moeten gebruiken (waar gebruik je dit dan wel voor?)

wat is dan wel het verstandigste hiervoor?

magnanni magnum

borgioli

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1174 Gepost op: 31 juli 2010 - 11:21:54
Topics samengevoegd, de vraag past hier uitstekend.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1175 Gepost op: 31 juli 2010 - 12:44:01
Kleurloze wax wil nog wel eens wat kleur van de schoenen afhalen bij het poetsen.
Daarbij schijnt er nog een verschil te zijn tussen harde en zachte wax.
Als je de schoenen kleurig wilt houden zul je dus ook met gekleurde schoensmeer moeten poetsen.
Die magnanni's kun je dan het beste met lichtbruin poetsen en daarna bepaalde details met donkerbruin.
Op dit forum is er al veel over geschreven dus er is veel te ontdekken.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1176 Gepost op: 31 juli 2010 - 15:27:15
Kleurloze wax wil nog wel eens wat kleur van de schoenen afhalen bij het poetsen.
Daarbij schijnt er nog een verschil te zijn tussen harde en zachte wax.
Als je de schoenen kleurig wilt houden zul je dus ook met gekleurde schoensmeer moeten poetsen.
Die magnanni's kun je dan het beste met lichtbruin poetsen en daarna bepaalde details met donkerbruin.
Op dit forum is er al veel over geschreven dus er is veel te ontdekken.

dank! ik zal nog eens goed door het forum struinen, maar af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer (staat zoveel nuttige, maar ook verschillende cq soms tegenstrijdige info op, dat ik maar mijn vraag met foto's stelde)

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #1177 Gepost op: 18 augustus 2010 - 20:58:51
Ik ben nog te jeugdig (qua lid) om een topic aan te maken vandaar een vraag in de best mogelijke bestaande topic.
Ik ben sinds kort in het trotse bezit van 2 paar La Martina's.
Het eerste paar een lage schoen van bruin leer met een mooie grove stiksel heeft onverwachts bloot gestaan aan een inmense plensbui...categorie door een kanaal lopen.

Je begrijpt hem al hij heeft een wat onbedoelde verkreukelde look gekregen... :-(

Ze waren volgens mij wel ingespoten maar ik kan het ze niet kwalijk nemen.....

Mijn vraag hoe kalifater ik ze weer op, ze zijn inmiddels wel goed droog (paar weken geleden gebeurd) op een rustige manier (dwz niet op de cv  :twisted:) en heb ze de laatste paar dagen eens in de blanke schoensmeer gezet...mijn gezond verstand zegt...behandelen tegen uitdrogen... :idea:

Weet een expert een betere/aanvullende methode....ze zijn overigens nog prima draagbaar omdat de neus onverwoestbaar is gebleken..het zijn meer de zachtere delen van het leer....

Dit zal me nooit meer gebeuren...ik trek nog liever mijn schoenen TER PLEKKE uit.. ](*,)
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1178 Gepost op: 18 augustus 2010 - 21:41:56
Allereerst welkom, Erik. :)

Zonder beeldmateriaal is het lastig te beoordelen of de schade van permanente aard is of dat je er nog iets aan kan doen. Als ik lees dat ze een 'verkreukelde look' hebben gekregen, dan denk ik dat schoenspanners dit wellicht hadden kunnen voorkomen, maar dat is de koe in de kont kijken. Sowieso verdient een goed paar schoenen een set goede spanners, in het onderhoudstopic subforum "Reparaties, reiniging en onderhoud" kan je hierover alle informatie vinden. Ook over het beschermen staat meer dan voldoende informatie, dus ik zou je graag uitnodigen om je even in te lezen.

Have fun!
Laatst bewerkt op: 18 augustus 2010 - 21:47:14 door Mikey Fuoco

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1179 Gepost op: 19 augustus 2010 - 08:29:01
Dank ga ik doen......ik moet nog even bekend worden met wat/waar staat  :wink:
Ik had ze al wel meteen in de schoenspanners gezet om erger te voorkomen maar bedankt voor de reactie.

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1180 Gepost op: 24 augustus 2010 - 13:18:08
Zeg ik al jaaaaaren. Ohh, wacht... hebben we het hier over schoenpoets...  :lol:

Als newbie al veel te hebben "ingelezen" hier ben ik wel nieuwsgierig naar het/jouw waarom "Van Bommel" rommel is...(buiten de leuke rijmvorm).

Ik vind bv zelf "van Lier" rommel en dat baseer ik op de ongelooflijk snelle slijtage en beschadigingen en de te lange pijnlijke inloopperiode maar eerlijk gezegd
bij "Van Bommel  heb ik eigenlijk een veel betere ervaring...okay het leer is niet bijzonder maar hoe zit het dan met de rest van de kwaliteit dat als "rommel" kan worden bestempeld.

Mijn vraag is zeker niet aanvallend bedoeld .....ik leer gewoon graag en snel... :-D

Charlie

• Gast
Reactie #1181 Gepost op: 24 augustus 2010 - 14:59:41
Het is rommel omdat het gewoon niet kan tippen aan Saphir schoenpoets. Ik zou voor de bedragen die je uitgeeft aan Van Bommel schoenpoets, gewoon Saphir bestellen.

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1182 Gepost op: 24 augustus 2010 - 15:12:47
..uhh...excuus als ik me niet goed uitdruk, ik bedoelde meer "de stappertjes"... :wink:

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1183 Gepost op: 24 augustus 2010 - 15:14:50
Over poetsen gesproken, wat is de beste manier om schoenen, die veel te veel schoenpoets hebben gekregen, weer 'kaal' te maken zonder dat je het oorspronkelijke patina erafhaalt?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1184 Gepost op: 24 augustus 2010 - 15:19:22
Het is rommel omdat het gewoon niet kan tippen aan Saphir schoenpoets. Ik zou voor de bedragen die je uitgeeft aan Van Bommel schoenpoets, gewoon Saphir bestellen.
Dat is niet zo'n heel sterk inhoudelijk argument.
Niets zo veranderlijk als de mens