Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980957 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #1155 Gepost op: 15 juli 2010 - 23:24:44
Ja ik snap dat dus ook nooit. Hardstikke mooi voor in de vitrinekast natuurlijk, maar het is niet realistisch om daarop te willen lopen. Mijns inziens barst de finish dan namelijk.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1156 Gepost op: 15 juli 2010 - 23:28:58
Hart.

Dat was lang geleden.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1157 Gepost op: 15 juli 2010 - 23:49:02
Ja, u hebt gelijk, ik ben erin gestonken:

"Hartstikke (oorspronkelijk hartsteke) betekende aanvankelijk 'door een steek in het hart'."

bron: www.onzetaal.nl

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1158 Gepost op: 16 juli 2010 - 00:41:53
Ja ik snap dat dus ook nooit. Hardstikke mooi voor in de vitrinekast natuurlijk, maar het is niet realistisch om daarop te willen lopen. Mijns inziens barst de finish dan namelijk.

Volgens mij valt dat wel mee.
Door het gebruik zal de glans langzaam verminderen.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1159 Gepost op: 16 juli 2010 - 01:07:42
Dat zal sowieso wel gebeuren, al is het maar omdat men op je tenen gaat staan...
Maar waar ik op doel is dat het lijkt alsof op de hele schoen de spitshine techniek is toegepast.
Dan zit er dus een laagje 'uitgekristalliseerde' poets op de schoen. Naar verwachting zal dat dan toch afbrokkelen?
Ik heb ooit wel eens iets gelezen van iemand die een paar schoenen van Franse makelij had gekocht, met een 'glacage' als afwerking. Die waren toen bij de eerste paar keer dragen een beetje wit uitgeslagen op de buigpunten.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1160 Gepost op: 16 juli 2010 - 09:24:21
Volgens mij hebben deze schoenen, speciaal voor de foto, een extra glans behandeling gekregen.
Daar moet je doorheen kijken.

Je kunt het werk vergelijken met een dameskapper.
Als daar een fotograaf bij komt kijken dan zal de kapper ook wat extra haarlak en andere spuitbussen gebruiken om alles uit de kast te trekken. Het resultaat ziet er dan wel bijzonder uit op de foto maar is in het dagelijks leven weinig praktisch. Maar als de haren goed geknipt zijn dan komt uiteindelijk alles goed.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1161 Gepost op: 16 juli 2010 - 23:57:41
Ja, inderdaad zal het wel iets dergelijks zijn. Een beetje haarlak voor de glans zullen wij maar zeggen.
Berluti doet dat ook vaak voor haar troetelkindjes, voor in de vitrinekast enzo. Maar ach, die zit dan ook aan de absint heb ik mij laten vertellen...

SilvioD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1162 Gepost op: 19 juli 2010 - 09:31:08
Beste stijlgenoten,

Ik heb thuis wat leer-verzorgende spullen van TheRoyalTreatment staan maar nu moet ik ook een aantal kleuren pate hebben. Nou zag ik bij de schoenmaker ook wat van van Bommel staan. Er zal ongetwijfeld wat kwaliteitsverschil zijn maar zij de producten van van Bommel ook aan te raden tov TRT of Saphir?

Charlie

• Gast
Reactie #1163 Gepost op: 19 juli 2010 - 11:32:32
Ik heb Van Bommel nooit gebruikt, maar ik zou gewoon voor TRT of Saphir gaan. Volgensmij zijn ze even duur.

Better be safe than sorry.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1164 Gepost op: 19 juli 2010 - 13:00:33
Van Bommel spul is rommel. In ieder geval in vergelijking tot TRT of Saphir Medaille d'Or.

Charlie

• Gast
Reactie #1165 Gepost op: 19 juli 2010 - 13:03:44
Van Bommel is rommel.

Zeg ik al jaaaaaren. Ohh, wacht... hebben we het hier over schoenpoets...  :lol:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1166 Gepost op: 21 juli 2010 - 14:52:33
Nou ja ik zie liever iemand lopen op mooi gepoetste Van Bommels dan op spekzolen. De kwaliteit van Van Bommel poets is alleen inderdaad niet zo super, niet genoeg pigment vind ik.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1167 Gepost op: 21 juli 2010 - 15:57:18
Nou ja ik zie liever iemand lopen op mooi gepoetste Van Bommels dan op spekzolen.
Dat was immers ook niet het issue, er zijn veel betere poetsmiddelen dan die van Van Bommel en zou daar dan voor kiezen; ook voor de Van Bommel schoenen. :P
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1168 Gepost op: 21 juli 2010 - 16:30:53
Akkoord maar was een reactie op Charlie, had het moeten quoten natuurlijk  :oops:
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1169 Gepost op: 22 juli 2010 - 11:11:29
Mijn nieuwe John Lobb Vale heb ik gisteren gepoetst a la Olga en moet zeggen dat de glans wel van de schoen spat; eerst reinigen daarna zwarte JL poets aanbrengen, dan laten rusten en na besprenkelen met koud water de schoenen uitpoetsen met neutrale poets tot ze droog zijn en hoogglanzen met een zachte doek, dit alles zonder Olga's "absint" teksten uiteraard.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“