Auteur Topic: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke  (342530 keer gelezen)

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #120 Gepost op: 25 juni 2006 - 14:57:32
Citaat van: "Stephan"

Wat denken jullie, gewoon zo houden of toch ruilen...?

Houden

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #121 Gepost op: 25 juni 2006 - 15:07:48
Wat denken jullie, gewoon zo houden of toch ruilen...?

Houden! Van m'n vrienden jaren geleden ook een mooie zwarte billfold gekregen. Aangezien ik praktisch nooit zwart draag was een bruinere wellicht beter geweest. Maar het gebaar en de waarde die het nu heeft zou het na het ruilen niet meer gehad hebben denk ik.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #122 Gepost op: 25 juni 2006 - 15:54:09
Precies, Men moet een gegeven paard niet in de bek kijken :wink: Tenzij hij erg stinkt uit zijn bek maar anders niet :P

Trouwens spreekwoord klopt niet echt he, een paard is toch een edel dier ? Bek zou dan mond moeten zijn maarja...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Aaron

• Gast
Portemonnee
Reactie #123 Gepost op: 25 juni 2006 - 18:15:12
Ik denkt dat dat een beetje afhangt van wat voor een band je met je ouders hebt (no offence uiteraard :) ). Heel erg netjes is het natuurlijk niet, maar mijn ouders zouden het absoluut geen probleem vinden. Ik denk dat ze zelfs zouden wíllen dat ik hem om zou ruilen als ik een bruine mooier zou vinden. Ik kan me echter wel voorstellen dat dat niet bij iedereen zo werkt. Als ik van bijvoorbeeld de ouders van een vriend/vriendin of kennis iets gekregen zou hebben, zou ik het wél onbehoorlijk vinden om hem om te ruilen. Ik denk toch dat dat er van afhangt hoe informeel je relatie met je ouders is. Waarschijnlijk kan jij dat het beste inschatten

Slice

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #124 Gepost op: 25 juni 2006 - 18:37:46
Heb gewoon een goede band met ze, vinden het totaal geen probleem als ik hem omruil. Maar toch begint er altijd iets te knagen in je als je zoiets doet. Ik denk dat ik hem maar gewoon zo hou, het kado is zoals zij hem het mooist vinden, en die waarde is mij meer waard dan de kleur van de portemonnee zelf.
Het is ook gewoon leuk om iets te hebben wat een ander voor je met liefde heeft uitgezocht. (klinkt vrij gay dit :lol:)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #125 Gepost op: 25 juni 2006 - 18:55:44
Heb gewoon een goede band met ze, vinden het totaal geen probleem als ik hem omruil. Maar toch begint er altijd iets te knagen in je als je zoiets doet. Ik denk dat ik hem maar gewoon zo hou, het kado is zoals zij hem het mooist vinden, en die waarde is mij meer waard dan de kleur van de portemonnee zelf.
Het is ook gewoon leuk om iets te hebben wat een ander voor je met liefde heeft uitgezocht. (klinkt vrij gay dit :lol:)

Geeft niet, laat je vrouwelijke kant er maar uit hoor, het kan allemaal hier op SF :lol: Goede beslissing.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #126 Gepost op: 02 augustus 2006 - 20:29:58
Ik heb op Mallorca nog een mooie lederen portomonee gekocht. Zeer soepel leer, in landen als Spanje enzovoorts vind je toch wel vaak veel lederwaar.
Return to innocence...

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #127 Gepost op: 02 augustus 2006 - 22:46:08
Citaat van: "TimMureau"
Ik heb op Mallorca nog een mooie lederen portomonee gekocht. Zeer soepel leer, in landen als Spanje enzovoorts vind je toch wel vaak veel lederwaar.

Van een Ghanees ? of was het een Nigeriaan :wink:

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #128 Gepost op: 16 mei 2007 - 12:09:25
heb een zwarte castelijn en beerens, maar naar aanleiding van dit topic ben ik me gaan ergeren aan de grote prop in mijn achterzak. nader onderzoek wees uit dat ie vooral dik was van bonnetjes en passen. omdat mijn rijbewijs nu creditcardformaat is heb ik bij de bijenkorf voor 5 (!) euro een credicardhouder gekocht die prima in mijn broekzak past en waar geen bonnetjes in kunnen. na enige tijd bleek dat ik de portemonnee (die ik nog steeds altijd bij me had) eigenlijk nooit gebruikte omdat ik alles pin.
voor autopapieren en vliegtickets enzo heb ik nog een portefeuille maar portemonnees komen er niet meer in bij mij.
nog een tip: koop in spanje je portemonnees/lederwaren, als je naar een echte lederwaren winkel gaat kun je de prachtigste leerkwaliteiten en kwalitief beste tassen kopen. het maken van tassen e.d. is in spanje een beschermd beroep, beunhazen worden er niet toegelaten dus alles is van perfecte kwaliteit. het beleid is inmiddels wat versoepeld, ze importeren inmiddels wel uit buitenland, maar in de juiste winkels kan je niets verkeerds kopen.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #129 Gepost op: 20 juni 2007 - 15:00:49
Hier een Mulberry Billfold. Als uit de Elsevier Modebijlage.....

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #130 Gepost op: 21 juni 2007 - 16:12:30
Zwart lederen Castelijn & Beerens visitekaartjeshouder met twee vakjes.
Klinkt gek, maar werkt perfect voor me.

Ik gebruik hem echter al gedurende een tijdje als portemonnaie, aangezien ik toch bijna alleen maar pasjes meeneem.

Persoonlijk vind ik een kleine portemonnaie ook mooier.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #131 Gepost op: 21 juni 2007 - 17:25:06
Geldclip van Tod's

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #132 Gepost op: 21 juni 2007 - 17:51:18
Pas een mooie bruine van Gucci gekregen mooi leder datwel.

Napoleon

• Gast
Portemonnee
Reactie #133 Gepost op: 21 juni 2007 - 18:22:09
Citaat van: "Bogart"
Geldclip van Tod's
die mot ik ook nog hebbe, war kunde die kope?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #134 Gepost op: 21 juni 2007 - 18:40:53
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Bogart"
Geldclip van Tod's
die mot ik ook nog hebbe, war kunde die kope?

Flagship store in A'dam ?