heb een zwarte castelijn en beerens, maar naar aanleiding van dit topic ben ik me gaan ergeren aan de grote prop in mijn achterzak. nader onderzoek wees uit dat ie vooral dik was van bonnetjes en passen. omdat mijn rijbewijs nu creditcardformaat is heb ik bij de bijenkorf voor 5 (!) euro een credicardhouder gekocht die prima in mijn broekzak past en waar geen bonnetjes in kunnen. na enige tijd bleek dat ik de portemonnee (die ik nog steeds altijd bij me had) eigenlijk nooit gebruikte omdat ik alles pin.
voor autopapieren en vliegtickets enzo heb ik nog een portefeuille maar portemonnees komen er niet meer in bij mij.
nog een tip: koop in spanje je portemonnees/lederwaren, als je naar een echte lederwaren winkel gaat kun je de prachtigste leerkwaliteiten en kwalitief beste tassen kopen. het maken van tassen e.d. is in spanje een beschermd beroep, beunhazen worden er niet toegelaten dus alles is van perfecte kwaliteit. het beleid is inmiddels wat versoepeld, ze importeren inmiddels wel uit buitenland, maar in de juiste winkels kan je niets verkeerds kopen.