Auteur Topic: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke  (342531 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #165 Gepost op: 13 april 2008 - 22:26:57
Citaat van: "veloS"
Grappig, al heb ik liever dan een portemonnee met mijn eigen initialen.

Eniewee, zelf heb ik al een jaar of twee een zwart leren portemonnee van H J de Rooy. Kan even geen foto vinden, maar tis een superhandig en mooi dingetjes, al is het wel jammer dat 'ie ondertussen al zo naar mijn rechterbil is gevormd :P

Morgenochtend kun je je leven verbeteren, begin de dag goed door je portemonnee in de binnenzak van je overjas te stoppen.  :idea:

En over initialen gesproken:

veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #166 Gepost op: 14 april 2008 - 01:33:42
Citaat van: "Daedalus"

Morgenochtend kun je je leven verbeteren, begin de dag goed door je portemonnee in de binnenzak van je overjas te stoppen.  :idea:

Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar helaas heb ik die relatief weinig aan... En de portemonnee vervolgens maar in m'n tas gooien, vind ik veel te onhandig. (Ik pak dat ding veel te vaak!)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #167 Gepost op: 14 april 2008 - 09:32:32
Zo'n creditcardhouder is ideaal Daedalus! :)

Ik heb twee jaar geleden in Italië iets vergelijkbaars gekocht. Geschikt voor vier pasjes. Begint er wel gebruikt uit te zien, maar ik zal 's een plaatje schieten vanavond. Meer heb je ook niet nodig, papiergeld en cardhouder los in de kontzak. Nooit een portemonnee...

:)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #168 Gepost op: 15 april 2008 - 10:26:49
Na twee jaar intensief gebruik, elke dag de hele dag in je kontzak, gaat een cardhouder er dus ongeveer zo uitzien:

Maar laten we het er maar op houden dat het functioneel is. De houders die hierboven gepost zijn zien er een stuk mooier uit trouwens, alhoewel ik denk dat die net zo zullen vervormen bij vergelijkbaar gebruik. Deze kostte mij een schamele 10 euro ofzo op een marktje. In Nederland eigenlijk nooit iets vergelijkbaars tegengekomen.

Een metalen (alu, rvs, titanium) cardhouder zou natuurlijk ook mooi zijn, maar ik denk niet dat dat comfortabel draagt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Portemonnee
Reactie #169 Gepost op: 21 oktober 2008 - 19:44:01

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 21 oktober 2008 - 19:48:55
Leuke dingetjes, maar ik ben voorlopig nog content met mn kalfsleren variant uit Firenze. 8)
This, madame, is Versailles.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 21 oktober 2008 - 21:06:05
Ettinger (London) maakt zeer goede leren portemonnees:

http://www.ettinger.co.uk/
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 22 oktober 2008 - 13:46:35
Ik gebruik een portmonee van Bottega Veneta waar alleen een paar pasjes inkunnen en wat briefgeld. Erg dun en praktisch voor in een pak. Zoals jullie van me gewend zijn heb ik er geen foto van en heb ik na enig zoeken op internet er geen plaatje van kunnen vinden...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 25 oktober 2008 - 19:32:34
Ik vroeg mij af trouwens hoe de heren hier aan hun identificatieplicht voldoen. Ik heb zelf wegens het - af en toe - reizen naar buiten Europa een paspoort. Dit maakt het altijd lastig om dit netjes mee te nemen. Heb een tijdje een portemonnee gehad waar deze in kon maar dat was niet bepaald een succes, veel te dik!

Voor de tijden dat ik gewoon de auto pak is dit geen probleem, aan de WID kan immers ook worden voldaan met een rijbewijs. Maar als student zit ik behoorlijk vaak in het OV, dan gaan we natuurlijk geen rijbewijs meenemen. Kan alleen maar kwijt.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 25 oktober 2008 - 19:36:49
Maar als student zit ik behoorlijk vaak in het OV, dan gaan we natuurlijk geen rijbewijs meenemen. Kan alleen maar kwijt.

Ik heb eigenlijk altijd mijn rijbewijs bij me, andere identiteitspapieren laat ik wel thuis liggen als ik binnen de landsgrenzen blijf. (En ja, ik ben student en spendeer doorgaans meer tijd in de trein dan in de auto.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 25 oktober 2008 - 19:50:09
Zelden iets bij me. Rijbewijs ook niet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 25 oktober 2008 - 20:22:56
De heren voldoen dus eigenlijk niet aan de identiteitsplicht zie ik haha  :-D. An sich vind ik het ook maar een slappe regel. Ik zit zelf te twijfelen of ik in december niet een ID kaart neem ipv een paspoort. Het ligt een beetje aan wat de gemeente er hier voor durft te vragen, dat gespek van de gemeentekas hoeft van mij niet zo nodig. Moeten ze maar geen risico investeringen doen in IJsland.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #177 Gepost op: 28 oktober 2008 - 02:23:33
Wat vinden de heren van een creditcardhouder met moneyclip eraan? En weet iemand enkele mooie voorbeelden te laten zien (die op eBay zijn tot nu toe nog geen succes)? Ik leef op dit moment uit een Claudio Ferrici creditcardhouder: Rijbewijs, bankpas, creditcard, donor codicil, zorgverzekeringpas, studentenkaart en strippenkaart aan ene kant, briefgeld in andere kant gepropt. Blijft een zeer manageable pakketje (zeker vergeleken met de idiote alles-bewaren portemonnee die ik hiervoor hanteerde) maar vooral het wegstoppen van briefgeld in een ruimte die voor een pasje bedoeld is gaat toch irriteren - betalen gaat langzaam omdat je niet snel bij het goede briefje kunt. Een losse moneyclip zou dat al een stuk handiger maken, maar heb liever mijn geldzaken in 1 object zitten, vandaar de vraag.

Overigens, binnen Nederland heb ik altijd m'n rijbewijs op zak (ook omdat ik vaak rij) en in het buitenland heb ik m'n paspoort in m'n tas of de binnenzak van het jasje. Dingen zijn zo vervelend groot dat je er niet echt iets anders mee kunt... Ik heb wel op m'n sleutelhanger-USBstick scans van al m'n identificatie en andere pasjes en documenten. Mocht ik dus om een of andere reden niet meer bij m'n spullen kunnen (gejat, hotel afgebrand, thuis vergeten) kan ik bij een internetcafe (of het politiebureau) nog bij m'n nummers om dingen te regelen.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2008 - 02:26:59 door GuyS

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 28 oktober 2008 - 10:08:33
Slim van die USB stick.
Let je op dat je geen magnetische money-clip neemt als je je CreditCards en dergelijken heel wilt houden ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Lynx

• Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 28 oktober 2008 - 11:59:01
Wat vinden de heren van een creditcardhouder met moneyclip eraan? En weet iemand enkele mooie voorbeelden te laten zien (die op eBay zijn tot nu toe nog geen succes)? Ik leef op dit moment uit een Claudio Ferrici creditcardhouder: Rijbewijs, bankpas, creditcard, donor codicil, zorgverzekeringpas, studentenkaart en strippenkaart aan ene kant, briefgeld in andere kant gepropt. Blijft een zeer manageable pakketje (zeker vergeleken met de idiote alles-bewaren portemonnee die ik hiervoor hanteerde) maar vooral het wegstoppen van briefgeld in een ruimte die voor een pasje bedoeld is gaat toch irriteren - betalen gaat langzaam omdat je niet snel bij het goede briefje kunt. Een losse moneyclip zou dat al een stuk handiger maken, maar heb liever mijn geldzaken in 1 object zitten, vandaar de vraag.

Ik zag van de week zoiets als jij bedoeld liggen bij de Boss store in Rotterdam.

Ik gebruik zelf een normale portemonee van Claudio Ferrici met uitklapbaar vakje waaronder nog creditcards kunnen en een muntvak aan de andere kant, maar waarschijnlijk stap ik dit weekend over naar een model met creditcards aan beide kanten, zonder muntvak, om toch een wat slankere beurs te krijgen. Moneyclips en pasjesmapjes vind ik maar niks.