Auteur Topic: 'Geldzaken': portemonnees, kaarthouders, money clips en dergelijke  (314455 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Portemonnee
Reactie #75 Gepost op: 22 januari 2006 – 20:35:30
Heb ook 70 E voor een K&B betaald, dus dan vind ik het nog niet zo heel duur die Mont Blanc

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #76 Gepost op: 22 januari 2006 – 20:37:09
150? Ik heb geloof ik destijd 30 gulden voor mijn Bijenkorf portemonnee betaald, doet het nog steeds perfect (alleen jammer dat er geen mooi patina op komt aangezien hij zwart is ;) )
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #77 Gepost op: 30 januari 2006 – 20:13:39
Citaat van: "Napoleon"
Heb ook 70 E voor een K&B betaald, dus dan vind ik het nog niet zo heel duur die Mont Blanc


ik heb geloof ik wel een van de goedkoopste modellen (wel weer uit de meisterstuck lijn), zonder kleingeldvak en extra onzinvakjes..
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Aaron

  • Gast
Portemonnee
Reactie #78 Gepost op: 31 januari 2006 – 12:52:20
Ik heb een donkerbruine leren RL portemonnee. Hij is vrij dun, en ik draag hem (als één van de weinige), in mijn linkerbroekzak. Nu ik er over nadenk, lijkt me de rechterbroekzak toch praktischer (ik ben wel rechts). Gewoon automatisme vrees ik :roll: .

Ik heb hem overigens in Florida gekocht bij Marshalls (voorjaarsvakantie 2005). $110 dollar was de suggested retail value; en ik heb er $20 dollar voor betaald.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #79 Gepost op: 31 januari 2006 – 12:56:51
Ik doe met je mee, ik heb m'n portomonnee ook in m'n linkerbroekzak. Dit is gevolg van het feit dat ik een linkspoot ben.

Zelf een simpele H.J. De Rooy portomonnee.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #80 Gepost op: 31 januari 2006 – 13:37:06
Citaat van: "Peer Gynt"
Ik doe met je mee, ik heb m'n portomonnee ook in m'n linkerbroekzak. Dit is gevolg van het feit dat ik een linkspoot ben.

Zelf een simpele H.J. De Rooy portomonnee.


hebben de heren geen last van een lelijk vervormde broek? of is de portemonnee flexibel genoeg ondanks alle pasjes etc.?

(of hebben we allemaal wijde jeans?  :P )
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Portemonnee
Reactie #81 Gepost op: 31 januari 2006 – 13:42:51
Citaat van: "thmeky"
Ik heb een donkerbruine leren RL portemonnee. Hij is vrij dun

komt door de inhoud  :lol:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Portemonnee
Reactie #82 Gepost op: 31 januari 2006 – 13:44:16
Citaat van: "Jest_one"
hebben de heren geen last van een lelijk vervormde broek? of is de portemonnee flexibel genoeg ondanks alle pasjes etc.?

(of hebben we allemaal wijde jeans?  :P )

gebruik nooit zo'n ding
's winters overjas -> portefeuille in de binnenzak
's zomers -> paar losse briefjes en bankpas of creditcard mee
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #83 Gepost op: 31 januari 2006 – 13:47:56
M'n linkerzak lubbert wel licht uit ja... niets aan te doen. Ook m'n pasjes krijgen wel enige ronding, maar dat beïnvloedt de werking niet. Wel heeft het invloed op het humeur van sommige Bijenkorf cassiéres  :?  "Meneer, dat pasje mag u niet meer in uw portomonnee doen, zo gaat hij helemaal stuk."
"Mevrouw, hij is gewoon licht gebogen naar de curve van mijn derriére" (oké... dat was de strekking, niet de letterlijke woorden  :D )

Ze vond het kennelijk not amusing dat de BijCard wat gebogen was, terwijl de werking toch écht 100% was; getuige het afschrift wat ik een maand later kreeg ;)
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Aaron

  • Gast
Portemonnee
Reactie #84 Gepost op: 31 januari 2006 – 17:12:35
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "thmeky"
Ik heb een donkerbruine leren RL portemonnee. Hij is vrij dun

komt door de inhoud  :lol:


Dat valt wel mee hoor :wink: . Hij is helemaal volgepropt met pasjes en bonnen (ben niet zo'n fan van chartaal geld). Te veel muntjes probeer ik inderdaad te vermijden; of los in mijn broekzak.

Van uitlubberen heb ik niet zo veel last. De meeste broeken die ik regelmatig draag zijn toch wel aardig slank gesneden (op een paar boot-cut jeans na).

Aaron

  • Gast
Portemonnee
Reactie #85 Gepost op: 31 januari 2006 – 17:13:16
Citaat van: "Peer Gynt"
M'n linkerzak lubbert wel licht uit ja... niets aan te doen. Ook m'n pasjes krijgen wel enige ronding, maar dat beïnvloedt de werking niet. Wel heeft het invloed op het humeur van sommige Bijenkorf cassiéres  :?  "Meneer, dat pasje mag u niet meer in uw portomonnee doen, zo gaat hij helemaal stuk."
"Mevrouw, hij is gewoon licht gebogen naar de curve van mijn derriére" (oké... dat was de strekking, niet de letterlijke woorden  :D )


Ze vond het kennelijk not amusing dat de BijCard wat gebogen was, terwijl de werking toch écht 100% was; getuige het afschrift wat ik een maand later kreeg ;)


Een geval van oud-hollands mierenn**ken :lol: .

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #86 Gepost op: 31 januari 2006 – 20:04:05
Citaat van: "thmeky"
Citaat van: "Peer Gynt"
M'n linkerzak lubbert wel licht uit ja... niets aan te doen. Ook m'n pasjes krijgen wel enige ronding, maar dat beïnvloedt de werking niet. Wel heeft het invloed op het humeur van sommige Bijenkorf cassiéres  :?  "Meneer, dat pasje mag u niet meer in uw portomonnee doen, zo gaat hij helemaal stuk."
"Mevrouw, hij is gewoon licht gebogen naar de curve van mijn derriére" (oké... dat was de strekking, niet de letterlijke woorden  :D )


Ze vond het kennelijk not amusing dat de BijCard wat gebogen was, terwijl de werking toch écht 100% was; getuige het afschrift wat ik een maand later kreeg ;)


Een geval van oud-hollands mierenn**ken :lol: .


Vooralsnog geldt - voor de caissieres - "ledigheid is des duivels oorkussen"  :lol:
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #87 Gepost op: 31 januari 2006 – 20:44:50
Citaat van: "Jest_one"
Slijt niet snel (goed ik draag hem in een tasje, niet in mijn kontzak)en het leer wordt er echt mooier op door het gebruik. Ik heb nog geen minpuntje ontdekt na een half jaar in ieder geval.

Zwart leer dat mooier wordt? Het ontbreken van patina is het enige wat ik jammer vindt van zwart (loop nog steeds te dubbel of ik voor een zwarte of bruine tas moet gaan).

Of is het een bruine MB?

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #88 Gepost op: 31 januari 2006 – 20:51:49
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Jest_one"
Slijt niet snel (goed ik draag hem in een tasje, niet in mijn kontzak)en het leer wordt er echt mooier op door het gebruik. Ik heb nog geen minpuntje ontdekt na een half jaar in ieder geval.

Zwart leer dat mooier wordt? Het ontbreken van patina is het enige wat ik jammer vindt van zwart (loop nog steeds te dubbel of ik voor een zwarte of bruine tas moet gaan).

Of is het een bruine MB?


nee het is inderdaad een zwarte, maar ik vind het leer erg 13 in een dozijn aandoen bij aankoop, vind altijd dat met het gebruik leer mooier wordt ongeacht de kleur. Speelt natuurlijk bij bruin wel een vele malen grotere rol daar heb je 100% gelijk in!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Portemonnee
Reactie #89 Gepost op: 22 februari 2006 – 22:59:07
Wat vinden jullie hier van?

http://www.leatherschool.it/www/?content=schedaProd&pid=192&c=301&sc=2801

Ik vind het wel een leuk dingetje, en niet duur  :D
This, madame, is Versailles.