Auteur Topic: Boots  (457340 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Boots
Reactie #870 Gepost op: 20 januari 2013 - 22:02:25
Ik zat net even te kijken en verbaasde me al over de hoeveelheid exotische leersoorten die je kunt kiezen. Ook van beestjes die ik nu niet zo snel met zo'n boot associeer. Struisvogel bijvoorbeeld...

Struis en haai ken ik eigenlijk alleen van horlogebandjes. Net als rog. Zie mezelf toch niet zo snel met boots daarvan rondlopen...

al kun je dan wel lekker matchen met je horloge :D

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #871 Gepost op: 20 januari 2013 - 22:34:23
Dat is natuurlijk 'next-level matching'...  ;)

Ik vraag me ook af waarom je dat zou kiezen trouwens, die exotische leersoorten lijken me kwetsbaar. Daarmee maak je het gebruik van die laarzen (wel iets meer dan blaadjes schoppen lijkt me) toch enigszins lastig...
Laatst bewerkt op: 20 januari 2013 - 23:05:50 door Mad Hatter

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #872 Gepost op: 20 januari 2013 - 22:51:13
Kappen nou, Chris.

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #873 Gepost op: 20 januari 2013 - 23:20:34
Chris probeert met haaien en kaaimannen de aandacht af te leiden van zijn suede brokebackmountain-Timberlands.

guest45

• Gast
Reactie #874 Gepost op: 20 januari 2013 - 23:23:16
Timberlands? Nee ik heb chaps besteld.

XRcrush

• Gebruiker
  • Amsterdam
    • Bekijk profiel
Reactie #875 Gepost op: 21 januari 2013 - 06:42:31

->

Mooi die oude werkboots. Echt gebruikt, dat past het best bij dit type schoenen. Ze moeten ook een beetje 'grof' zijn. Veel variaties van bekende merken zijn naar mijn smaak te mooi en te gladjes. Te duidelijk voor de City Slicker die op 'stoere' schoenen wil lopen maar nooit meer dan wat herfstbladeren op het fietspad tegenkomt.
Net zoals als de types die zich in smaak- en vormloze Bever & Carl Denig outdoor outfits hullen maar nooit de ringweg van Amsterdam voorbij komen.

Je ziet ook steeds meer fabrikanten die schoenen af fabriek een used/vintage look geven. Moma http://www.moma.it/ is daar een goed voorbeeld van. Sneu...  :roll: Anderzijds is dit niet anders dan spijkerbroeken aan splinters wassen, schuren en bleken voor ze de winkel in gaan.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #876 Gepost op: 21 januari 2013 - 08:47:51
Ik ben nog op zoek naar een boot waar je zonder zorgen mee door de modder, sneeuw of noodweer loopt. Ze mogen er uit gaan zien als de schoenen hierboven maar moeten wel lang meegaan en redelijk water proof zijn. Liefst zo stijlvol mogelijk.

Moet je daarvoor toch echt een commandozool hebben zoals op de C&J Snowdon of volstaat een dikke dainite zool met storm welt zoals op de Islay of Coniston?

guest45

• Gast
Reactie #877 Gepost op: 21 januari 2013 - 09:50:27
Hoewel zowel de Islay als de Coniston best tegen wat slecht weer en misbruik kunnen zijn het mi niet de ideale schoenen om mee door "de modder, sneeuw en noodweer" te lopen. In iedergeval leggen ze het op drie punten af tegen een veldtschoen als de Snowdon, Kelso of Pennie.

Constructie:   Veldtschoen > Stormwelt
Leer:              ZUG Grain en Horween Oak wax hide zijn zeer waterafstotend. Veel meer dan het grain van de twee dorr jou genoemde modellen.
Tong:             Bij de veldtschoenen zit de tong tot boven aan de schoen vast; zie de rechterschoen hierboven. Bij de Islay en Consiton is  de tong alleen bij de onderste vetergaten aan de schoen bevestigd.

De Crocketts die je noemt zijn prima om met noodweer door de stad te lopen maar als je echt 'naar buiten' wil zou ik toch voor een veldtschoen gaan zoals de al door jou genoemde Snowdon (Horween oak wax hide), de AS Kelso (ZUG Grain) of de Cheaney Pennie.  Als ik het goed begrepen heb zijn Cheaney's Fiennes en Mallory modelen ook veldtschoenen ook al staat dat niet op de site. Als je wil kan ik dat voor je navragen.
Overigens, hoewel een commando zool ideaal is voor de modder blijft er vrij makkelijk sneeuw tussen het profiel zitten waardoor je grip verliest.

-edit-
Hier een wddhvdtje van CTB, de eigenaar van bovenstaande boots. Hier heeft hij een niet zichtbare lotus veldtschoen (ZUG) uit de jaren '60 aan die nog steeds waterdicht blijkt te zijn. Hij heeft een beetje een veldtschoen fetish maar bezit daardoor erg veel info betreffende dit soort schoenen.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #878 Gepost op: 21 januari 2013 - 10:51:32
Bedankt voor de uitgebreide informatie Chris!

Weet jij hoe de Snowdon en de AS Kelso zich verhouden wat betreft lompheid, breedte, en levensduur? Ze worden op weinig plaatsen verkocht dus ik wil op internet al zo veel mogelijk informatie vergaren.

guest45

• Gast
Reactie #879 Gepost op: 21 januari 2013 - 11:10:12
Dat weet ik niet eerlijk gezegd hoewel ik vermoed dat beide qua levenduur niet veel voor elkaar onder zullen doen. Ik kan het navragen voor je; volgens mij heeft CTB ze beiden. De Snowdon heeft hij sowieso.
Zelf zou ik denk ik voor de Kelso gaan vanwege het ZUG grain (jaja, authentiek) en het prijsverschil.

Citaat van: CTB
C&J's Snowdon veldt boot also has an unlined leg. The only examples I can think of that have lined legs are Sargent's Selkirk (and Kelso variant) and Cheaney's Pennine boot, both of which are pretty bulletproof and couldn't even masquerade as a vaguely dressy boot..

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #880 Gepost op: 21 januari 2013 - 11:14:53
Ja. Het grain leer en de toe cap vind ik wel heel mooi op deze boot. Ik heb alleen vrij smalle voeten, wat waarschijnlijk betekent dat ik bij zulke boots al op zoek moet naar wat meer opvulling zoals een zooltje of tongpad, maar de breedte is dus wel van belang voor mij. Verkopen ze dit merk ergens in Nederland?

guest45

• Gast
Reactie #881 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:22:45
Geen idee of ze in NL verkocht worden; ik vrees van niet. Volgens CTB kun je in de Kelso wss. het beste een half maatje kleiner nemen dan je in CJ hebt.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #882 Gepost op: 21 januari 2013 - 22:22:36
Wat ik me altijd afvraag is of een veldtschoen of zoiets als een Coniston zou voldoen voor echt hiken. Ik begeef me niet op bijzonder uitdagend terrein in de alpen oid maar een tochtje door de ardennen met een backpack moet wel kunnen. Tot nu toe deed ik dat altijd op een soort kisten. Zou wel prettig zijn om meer schoen aan de voet te hebben, maar met bergschoenen van Meindl etc. heb ik niets. 
De White's Outdoorsman ziet er goed uit, maar is wellicht weer te veel van het goede. De Coniston wellicht juist weer te kwetsbaar / dressy.

guest45

• Gast
Reactie #883 Gepost op: 21 januari 2013 - 22:35:06
Wat ik me altijd afvraag is of een veldtschoen of zoiets als een Coniston zou voldoen voor echt hiken.
Een veldtschoen met commando of ridgeway? Ja, lijkt me wel. Daar zijn ze min of meer voor gemaakt tenslotte. Als je er echt mee het water ingaat lopen zul je wel natte voeten krijgen denk ik. De Coniston lijkt me minder geschikt om de drie redenen die ik eerder op de pagina noem. Prima voor rotweer in de stad maar meer niet.

De White's Outdoorsman ziet er goed uit, maar is wellicht weer te veel van het goede. 
O:)

Charlie

• Gast
Reactie #884 Gepost op: 21 januari 2013 - 22:48:38
Wat ik me altijd afvraag is of een veldtschoen of zoiets als een Coniston zou voldoen voor echt hiken. Ik begeef me niet op bijzonder uitdagend terrein in de alpen oid maar een tochtje door de ardennen met een backpack moet wel kunnen. Tot nu toe deed ik dat altijd op een soort kisten. Zou wel prettig zijn om meer schoen aan de voet te hebben, maar met bergschoenen van Meindl etc. heb ik niets. 
De White's Outdoorsman ziet er goed uit, maar is wellicht weer te veel van het goede. De Coniston wellicht juist weer te kwetsbaar / dressy.

Ikzelf loop op deze Rogues (worden ook gebruikt door Ray Mears):

en

Prima schoenen en erg comfortabel voor het hiken.