Dank Chris, ik zal er eens naar kijken. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook wel een beetje zonde vind om met hele mooie dure boots door de blubber en beekjes te lopen. Dan moeten ze daar op zijn minst wel goed tegen bestand zijn, zodat je dat vaker kunt doen. Die Conistons zijn zoals je beschrijft te kwetsbaar en te 'mooi' denk ik, terwijl je er wel de C&J prijs voor betaalt.
Ik durf het bijna niet toe te geven maar ik gebruikte de laatste keer (al even geleden) stealth boots van Magnum o.i.d. Die gaven net genoeg steun en voldoende grip. Ze zorgden ervoor dat ik geen blaren kreeg, terwijl mijn vriend aan het afzien was op zijn M90 kistjes... Ik merk alleen nu wel dat het leer te soepel wordt en barstjes vertoont waardoor het steun verliest. Alle mishandeling en gebrek aan onderhoud van de laatste tijd hebben zijn tol geëist.
Dank voor de suggestie Charlie. Ik heb Ray Mears hoog in het vaandel staan, maar hier is toch iets mee wat mij niet aanstaat. Hetzelfde als met Meindl en dergelijke. Ik denk dat ze niet hoog genoeg zijn en daarbij gaat mijn voorkeur uit naar een iets stuggere of wellicht 'hardere' schoen. Hoe is dat met deze Rogues? Er mag eventueel een klein beetje padding bovenaan zitten. Als ik meer comfort of demping wil haal ik dat liever uit een voetbed dat ik er zelf inleg of uit goede kousen voor hiking.
Het lijkt wel alsof ze een veldtschoenconstructie constructie hebben trouwens, als je de vorm en het materiaal negeert. Gebruik je deze lang en intensief, of is het iets dat je na een paar tochten in -ik zal maar zeggen- Schotland wegwerpt? Oké ik vind ze eerlijk gezegd ook niet echt mooi, maar ik maak mezelf voor het gemak even wijs dat dat ondergeschikt is aan praktisch nut...