Auteur Topic: Boots  (457330 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boots
Reactie #855 Gepost op: 20 januari 2013 - 19:09:50
suede cowboyboots oh sweet eighties.
live and let die

guest45

• Gast
Reactie #856 Gepost op: 20 januari 2013 - 19:12:38
Andere boot; meer Alden Indy/wolverine 100k. Dit leer. Het gaat me hier om het leer : )

-edit-
Om even tegen wat heilige huisjes te trappen; deze boots zijn qua constructie beter dan veel andere meuk dat hier op het forum langs komt. Check die bevelled waist! :twisted:

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #857 Gepost op: 20 januari 2013 - 19:20:10
Alden Indy in peanut is leuk, maar ik vind snuff mooier...

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #858 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:19:28
Die pagoda hakjes passen hier niet echt bij. Of misschien juist wel. Ze doen me een beetje denken aan vrouwenlaarzen voor kloeke Hollandse vrouwen van in de vijftig.

Maar dan met een uitstekende constructie.

guest45

• Gast
Reactie #859 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:23:50
Ik ben ook geen fan van pinched heels, zou ik ook niet als optie nemen bij een mto.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #860 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:35:49
Die edges, noch de waist zijn hier volgens mij bevelled, Chris... ;-)
 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bevelled_edge_%28PSF%29.png

Je doelt vast op de fidlleback waist? Dat is een mooi detail, alsmede de dubbele aflapnaad en de dubbele naar enkele zool. Voor de rest vind ik het, zoals Soptor zo treffend weet te omschrijven, niet bepaald heel fraai. In het stoere 'genre' zijn er mooiere opties meen ik.

Over die pinched hak: die heb ik pas nog eens gezien bij 'jumper boots' en 'logger boots' van White's (met dank aan die andere suggestie van jou, Chris). Het schijnt een authentiek detail te zijn...

guest45

• Gast
Reactie #861 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:39:40
Fiddleback ja! Dat de loopzool tegen de hiel aan bol loopt iig.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #862 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:50:32
Zeker een mooi detail. Ik heb altijd gedacht dat het een constructie is van 'vroegah'. Toen men meer stijfheid in de zool nodig had voor onverharde wegen of wellicht wel voor in de stijgbeugels. Volgens mij is de constructie inderdaad fenomenaal goed te noemen van die laars.

Als ik zo in de UB om me heen kijk lijkt het eigenlijk best wel veel op de laarzen die sommige kerels als sneeuwschoen of slecht weer schoeisel gebruiken. Dubarry's bijvoorbeeld. In die zin zal het dus misschien niet eens opvallen. Maar als ze nu een iets fraaier model zouden maken (op zijn minst met veters) en dan met die constructie, zou het ideaal zijn.

guest45

• Gast
Reactie #863 Gepost op: 20 januari 2013 - 20:59:55
Die maken ze ook, de farmer-rancher bijvoorbeeld.

Is een bevelled waist trouwens niet gewoon dat de zool bol loopt en de fiddleback dat er een 'lijn' in zit?

-edit-
Dit is hun mto site overigens.
http://buildaboot.com/

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #864 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:11:51
Alleen die farmer-rancher heeft natuurlijk ook weer die hak, of niet? Hoewel authentiek (hoi!) is dat toch wel een beetje te western denk ik.

Ja, een bevelled waist bestaat ook wel inderdaad. Dan bedoelen ze, zoals je al laat zien, dat het middenstuk rond loopt. Maar, het gaat hierbij met name om de randen. Bij alle voorbeelden die ik kan vinden (zo ook die van jou) zijn de randen ook mooi afgerond. Dat zou dan weer mooi aansluiten op het generieke gebruik van het woord bevelled, dat meestal op afgewerkte randjes slaat.

Zoals te zien op de foto van die (Technician?) boots zijn de randen wel 90 graden en is alleen het middenstuk met een welving erin. Zo'n welving is meestal scherper zoals bij G&G etc. met inderdaad een duidelijke rand maar ik denk dat het wel een vorm van een Fiddle back is.

Niet dat ik mijn gelijk wil halen trouwens hoor, maar volgens mij blijkt hieruit mooi dat een fiddle back waist niet altijd bevelled hoeft te zijn en vice versa.

Edit: Mooi die MTO-website! Ik kende dit merk ook nog niet trouwens.
Edit 2: volgens mij ben jij wel een fan van het genre of niet? Hoeveel paar boots heb je zelf eigenlijk als ik vragen mag?
Edit 3: Oh, volgens mij zie ik het verkeerd en is Baker's ook van White's. Desalniettemin een mooi merk.
Laatst bewerkt op: 20 januari 2013 - 21:17:26 door Mad Hatter

guest45

• Gast
Reactie #865 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:19:52
Ik weet het ook niet hoor; heb geen drol verstand van Amerikaanse boots :')
Het lijkt wel een vorm van iets dergelijks te zijn iig.

Loop die MTO site maar eens door; bizar hoeveel keuzes je hebt. De farmer-rancher en semi dress kun je helemaal zelf samenstellen; ook de vorm en hoogte van de hak.

guest45

• Gast
Reactie #866 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:27:21
Hier, dit is wel wat voor jou in Horween Cromexcel en Kaaiman. :mrgreen:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #867 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:29:15
^ een goeie mix dat wel.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #868 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:34:06
Allemachtig, die zijn inderdaad 'bijzonder'...
 :wink:

Ik zat net even te kijken en verbaasde me al over de hoeveelheid exotische leersoorten die je kunt kiezen. Ook van beestjes die ik nu niet zo snel met zo'n boot associeer. Struisvogel bijvoorbeeld...

guest45

• Gast
Reactie #869 Gepost op: 20 januari 2013 - 21:37:41
Je moet die leersoorten even googlen om te zien hoe ze er in het echt uitzien.
Haai bijvoorbeeld.