Alleen die farmer-rancher heeft natuurlijk ook weer die hak, of niet? Hoewel authentiek (hoi!) is dat toch wel een beetje te western denk ik.
Ja, een bevelled waist bestaat ook wel inderdaad. Dan bedoelen ze, zoals je al laat zien, dat het middenstuk rond loopt. Maar, het gaat hierbij met name om de randen. Bij alle voorbeelden die ik kan vinden (zo ook die van jou) zijn de randen ook mooi afgerond. Dat zou dan weer mooi aansluiten op het generieke gebruik van het woord bevelled, dat meestal op afgewerkte randjes slaat.
Zoals te zien op de foto van die (Technician?) boots zijn de randen wel 90 graden en is alleen het middenstuk met een welving erin. Zo'n welving is meestal scherper zoals bij G&G etc. met inderdaad een duidelijke rand maar ik denk dat het wel een vorm van een Fiddle back is.
Niet dat ik mijn gelijk wil halen trouwens hoor, maar volgens mij blijkt hieruit mooi dat een fiddle back waist niet altijd bevelled hoeft te zijn en vice versa.
Edit: Mooi die MTO-website! Ik kende dit merk ook nog niet trouwens.
Edit 2: volgens mij ben jij wel een fan van het genre of niet? Hoeveel paar boots heb je zelf eigenlijk als ik vragen mag?
Edit 3: Oh, volgens mij zie ik het verkeerd en is Baker's ook van White's. Desalniettemin een mooi merk.