Auteur Topic: [Maastricht] Shoes & Shirts  (136096 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Maastricht] Shoes & Shirts
Reactie #120 Gepost op: 06 oktober 2007 - 21:54:28
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "gusto napolitano"
Aan die schoenpoets hebben ze twee jaar aan gewerkt voordat het op de markt komt.Zal best een goed product zijn neem ik maar aan.

Of ze zijn heel langzaam. Ga volgende week zaterdag ook wel even kijken.

Wellicht een lunchmeeting???!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 06 oktober 2007 - 21:56:39
Citaat van: "Migliore"
Wellicht een lunchmeeting???!!!

Erg goed idee, PM onderweg.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 14 oktober 2007 - 21:12:12
Vandaag de nieuwe schoenpoets van S&S eens gebruikt!
Op basis van bijenwas en het resultaat is erg goed. Uiteraard heb ik afgelopen zaterdag wel even de schoenpoetskunsten van de Stefanobi-poetsers afgekeken!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 14 oktober 2007 - 21:13:41
Beter dan normaal de poets Migliore.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 14 oktober 2007 - 23:03:55
Citaat van: "gusto napolitano"
Beter dan normaal de poets Migliore.

Beter dan de kiwi die ze verkopen,
Moet nog een vergelijk maken met de Saphir M'dor! Creme en wax

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 14 oktober 2007 - 23:09:47
Zal zeker een goed product zijn Migliore zeker gezien de know-how van de winkel.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 24 oktober 2007 - 18:48:26
Vandaag bij Shoes & Shirts geweest. Uitstekend geholpen door een heerschap met goudkleurige Lindberg-bril (heb z'n naam niet meegekregen). Uitgebreid aan het passen geweest: eerst met foeilelijke, rubberbezoolde C&J Pembroke en Grasmere, maar die waren alleen bedoeld om de juiste leest en breedtemaat voor mijn niet erg makkelijke voeten te vinden.

Door de breedtemaat (F) was de keuze helaas beperkt, maar ik heb toch een paar erg mooie donkerbruine monks gevonden: Grosvenor (leest 248); zien er in het echt wat mij betreft trouwens eleganter uit dan op de foto in de folder.

De komende weken zullen uitwijzen of ze echt goed bij mijn voet passen, maar ik heb het vermoeden dat ik na jaren eindelijk eens lekker zittende schoenen heb gevonden. Alle lof voor Shoes & Shirts en natuurlijk voor de forumleden die me op deze winkel hebben gewezen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 24 oktober 2007 - 19:49:36
Citaat van: "Carwo"
Vandaag bij Shoes & Shirts geweest. Uitstekend geholpen door een heerschap met goudkleurige Lindberg-bril (heb z'n naam niet meegekregen). Uitgebreid aan het passen geweest: eerst met foeilelijke, rubberbezoolde C&J Pembroke en Grasmere, maar die waren alleen bedoeld om de juiste leest en breedtemaat voor mijn niet erg makkelijke voeten te vinden.

Door de breedtemaat (F) was de keuze helaas beperkt, maar ik heb toch een paar erg mooie donkerbruine monks gevonden: Grosvenor (leest 248); zien er in het echt wat mij betreft trouwens eleganter uit dan op de foto in de folder.

De komende weken zullen uitwijzen of ze echt goed bij mijn voet passen, maar ik heb het vermoeden dat ik na jaren eindelijk eens lekker zittende schoenen heb gevonden. Alle lof voor Shoes & Shirts en natuurlijk voor de forumleden die me op deze winkel hebben gewezen.

Was jij er met vrouw en kind?! (Kinderwagen?)
Er kwam namelijk iemand rond 15:30 binnen om iets in een andere maat te nemen, en die had mooie donkerbruine monks aan. Ik stond mijn Corthay's af te rekenen (Lang, donkerblauw pak, zwarte Fay overjas)

Dat heerschap met bril, zal Peter zijn geweest, de eigenaar. Die andere men met grijs haar is Harry, ook een hele goede verkoper!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 24 oktober 2007 - 19:59:49
(Zie forumspot.)

Ja, dat was ik. Ik had die monks eerder die middag gekocht en ging even melden dat ze lekker liepen en m'n oude schoenen weer aantrekken (moest nog een stuk terug rijden en vond m'n eerste twee uur inlooptijd wel genoeg).

Was a pleasure to encounter you! ('Meet' is een te groot woord.)

Heb ook nog even  beneden (verlekkerd) naar schoenen gekeken. Die Corthays zagen er prachtig uit, maar ze hadden volgens Peter geen brede leesten (althans niet zo breed dat ik erin pas), dus daar hoef ik verder niet meer naar te kijken (wel zo overzichtelijk). De Greens zagen er ook fantastisch uit; die zijn misschien wel verkrijgbaar in mijn maat, maar eerst hopelijk maar eens genieten van de C&J's.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 24 oktober 2007 - 20:05:47
Citaat van: "Carwo"
(Zie forumspot.)

Ja, dat was ik. Ik had die monks eerder die middag gekocht en ging even melden dat ze lekker liepen en m'n oude schoenen weer aantrekken (moest nog een stuk terug rijden en vond m'n eerste twee uur inlooptijd wel genoeg).

Was a pleasure to encounter you! ('Meet' is een te groot woord.)

Heb ook nog even  beneden (verlekkerd) naar schoenen gekeken. Die Corthays zagen er prachtig uit, maar ze hadden volgens Peter geen brede leesten (althans niet zo breed dat ik erin pas), dus daar hoef ik verder niet meer naar te kijken (wel zo overzichtelijk). De Greens zagen er ook fantastisch uit; die zijn misschien wel verkrijgbaar in mijn maat, maar eerst hopelijk maar eens genieten van de C&J's.

In iedergeval veel plezier met je kindje en uiteraard ook met je mooie monks! Uiteraard wel even foto's posten in het juiste topic hè!  :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 24 oktober 2007 - 20:13:44
Dank je! Dat genieten gaat zeker lukken; in elk geval van m'n dochter! ('Schoenen...? Had ik nou vandaag schoenen gekocht?')

Foto's van de schoenen volgen waarschijnlijk dit weekend; hier plaatsen of in een ander topic (waar we dan ook jouw Corthays kunnen bewonderen)?

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 25 oktober 2007 - 11:44:12
Afgelopen zaterdag nog langs geweest bij Shoes&Shirts in Maastricht. Ben namelijk op zoek naar een mooi laarsje voor de winter. Heb m'n oog laten vallen op de Crocket&Jones Cottesmore kleur:chestnut (met een mooi gespje bovenom). Er zit schijnbaar ook een dubbele zool onder.
Dit model heeft S&S niet in hun collectie maar kon appart besteld worden. Volgens de verkoper heeft hij dezelfde leest en neus als de Malvern monk (deze heb ik daar dan ook gepast voor mijn maat).

Is er iemand bekend met dit model? Heb het nog niet in het echt mogen aanschouwen en waag me dan niet om het laarsje te bestellen á 530 euro zonder dat ik hem eerst eens gezien heb. (Bij Hermans heb ik hem 2 weken geleden ook niet zien staan.) Weet iemand waar deze te verkrijgen is en/of heeft iemand deze in zijn bezit??

Mediaman

• Gast
Re: [Maastricht] Shoes & Shirts
Reactie #132 Gepost op: 05 november 2008 - 18:30:30
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij S&S geweest, wat een schitterend bedrijf, mensen en collectie!! We kwamen onbedoeld kort voor sluitingstijd binnen en kregen vol passie uitgebreide uitleg over Corthay. Dat zijn zaken waar je terugkomt. Helaas niks gekocht,....maar Corthay's staan hoog op de wensenlijst.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 05 november 2008 - 21:25:00
Afgelopen zaterdag nog langs geweest bij Shoes&Shirts in Maastricht. Ben namelijk op zoek naar een mooi laarsje voor de winter. Heb m'n oog laten vallen op de Crocket&Jones Cottesmore kleur:chestnut (met een mooi gespje bovenom). Er zit schijnbaar ook een dubbele zool onder.
Dit model heeft S&S niet in hun collectie maar kon appart besteld worden. Volgens de verkoper heeft hij dezelfde leest en neus als de Malvern monk (deze heb ik daar dan ook gepast voor mijn maat).

Is er iemand bekend met dit model? Heb het nog niet in het echt mogen aanschouwen en waag me dan niet om het laarsje te bestellen á 530 euro zonder dat ik hem eerst eens gezien heb. (Bij Hermans heb ik hem 2 weken geleden ook niet zien staan.) Weet iemand waar deze te verkrijgen is en/of heeft iemand deze in zijn bezit??

KLik even op onderstaande link!!

http://www.crockettandjones.co.uk/mensboots-cottes.html

En hier zie je liksboven een detail van de monkstrap:
http://www.plal.com/images/cj/cj1819.jpg

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 06 november 2008 - 17:59:56
een heel onbeschofte vraag..
Ik ben van plan er binnekort een paar bretels te halen. en zit ook aan een paar schoenen te denken alleen vanaf waar beginnen de prijzen(voor schoenen)? :oops:
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"