Ik ben gisteren geweest en moet zeggen dat het adembenemend mooie schoenen zijn. Voor de prijs van 1250 euro heb je een volledig handgemaakt paar dat qua uitstraling en kwaliteit super is. Op de show kan je al hun schoenen zien en terwijl is er iemand schoenen aan het naaien en een andere aan het inkleuren. De schoenen zijn verkrijgbaar in één derde maten wat de pasvorm ten goede komt. Voor de show heeft Shoes and Shirts twee modellen gekozen die in alle maten aanwezig zijn en dadelijk kunnen aangeschaft worden. Het betreft een 6- oogige oxford en een derby model. Bontoni maakt per dag ongeveer een 7 tal paar schoenen en het atelier telt slechts vijf personen waaronder vader Bontoni (kleurt de schoenen) en zoon (eigenaar) en handnaaiers. Het is een erg ambachtelijk atelier dat op slechts een vijtal plaatsen ter wereld wordt verkocht en nu ook bij Shoes and Shirts. Zij gaan deze twee modellen op voorraad houden en alles is na te bestellen. Voor nazorg als herzoling en herinkleuring kan alles terug naar Bontoni gezonden worden voor een prijs van om en beiden 150 euro. Ik denk dat mijn volgende paar van Bontoni zal zijn maar vanwege de hoge prijs moet ik toch nog wat maandjes sparen. Alvast kan je vandaag nog terecht voor de show en ik zou zeggen dat alle schoenenfanaten daar aan hun trekken komen.