Auteur Topic: [Shirt] Vanità - modern tailors  (103018 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #315 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:42:54
Dank wederom.
Een dingetje was nog niet helder: het gaat om de taille. Torso is een beetje vaag.

Malle Beer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:44:06
De fit van het shirt is goed.
Het is een linnen shirt, dat hoeft van mij nooit zo strak te zitten al is dat een persoonlijke voorkeur.
Als het je echt stoort moet je het verhelpen, maar van wat ik zie ziet het er goed uit  :wink:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #317 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:46:37
Heuh, enkele manchetten! Dat lusje ga ik volgende keer ook bestellen, ik vind het wel wat.

Charlie

• Gast
Reactie #318 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:48:16
Als je het nog een aantal keer wast, zal het zeker nog krimpen. Ik zou 'em eerst maar even een stuk of 5x achter elkaar in de was gooien. Als het dan nog niet naar wens is, terug gaan naar Alexander. Overigens, vind ik het shirt prima zitten. Veel strakker moet je niet willen, vind ik. Comfort komt op de eerste plaats, lijkt me zo.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:49:29
De fit van de body is gewoon goed vind ik. Zou me meer storen aan die te lange mouwen. ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:07:40
^
Mee eens. Niet te ruim, buiten dat linnen best iets relaxter mag. Ik kan me wel voorstellen dat je de maten goed genoteerd wilt hebben voor vervolgbestellingen.

Voor de mouwen heb ik dé oplossing: kortere manchetten. Dan worden de mouwen korter en heb je, heel belangrijk, kortere manchetten. : ) Stofje vind ik erg leuk.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:11:04
Dank voor de feedback heren.

Voor wat betreft de krimp: Ik zal het deze week nog 1-2 keer wassen op 40 graden, dan moet de krimp er wel uit zijn denk ik zo. Om de reden van de krimp zouden de mouwen nu ook nog niet helemaal goed moeten zijn trouwens. Maar ik geef toe dat het er nu een beetje te lang uitziet. Een cm minder mag wel van mij.

Zoals gezegd hoeft het van mij ook niet heel strak (meer) maar de taillemaat die ik eerder bereikt had door de coupenaden was juist een mooie middenweg. Comfort is inderdaad meer van belang dan de 'ik-kan-alleen-stilstaan-want-anders-scheur-ik-eruit-fit'

@Bill:
Voelt onwennig, enkele manchetten; toch blij met deze keus gelet op de zomer. ;-) Lusje is aan te raden. Voor mij in ieder geval bij casual hemden voortaan deze optie.

@Carwo:
Dacht wel dat het stofje jou zou bevallen. Om de reden die jij opgeeft twijfel ik nog om ermee terug te gaan. Zoals opgemerkt wacht ik ook de krimp van de mouwen even af. Jouw optie staat genoteerd, hoewel inkorten van de mouw natuurlijk stukken eenvoudiger is...  ; -)
Laatst bewerkt op: 21 mei 2012 - 09:36:45 door Mad Hatter

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:16:22
Het ging mij er vooral om dat kortere manchetten een stuk mooier zouden zijn; zeker bij dit shirt. : )

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 20 mei 2012 - 23:22:06
Dat dacht ik wel; ze zijn ook een beetje groot. Maar ik vind het wel passen bij het grotere boord, eerlijk gezegd. ; )

Off-topic: Wie was er trouwens afgelopen vrijdag van SF om 16:00 bij Vanità: gekleed in een blauw jasje, grijze broek met omslag wit hemd, vlinderdas met ruit en ... de 'Signature-SF-Santoni'? Ik ging net weg en durfde de 'secret handshake' niet uit te voeren...
  :mrgreen:

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 21 mei 2012 - 00:17:32
Ik vind de fit heel netjes, MH!
Ik denk dat je met het iets ruimere van de zomer juist blij gaat zijn: minder strak is minder snel zweten.
Maar als het niet naar jou wens is gewoon teruggaan. Ik zou wel eerst nog een keer of twee wassen/strijken

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 21 mei 2012 - 06:59:04
Mooi stofje!
The man with style, is the man who can smile

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 21 mei 2012 - 07:27:34
Fit is oké MadHatter. Zeker ten opzichte van je spijkerbroek. De manchetten zouden inderdaad wat korter mogen. Dat oogt rustiger.
En ik ben niet zo n fan van de dikke MoP knopen. Maar dat is een ander verhaal
Laatst bewerkt op: 21 mei 2012 - 07:29:58 door carpe diem
Be yourself no matter what they say

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 21 mei 2012 - 09:37:38
de fit is goed. stofje best ok. manchetten te lang. zou zelf slapper boordje gekozen hebben.
live and let die

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 21 mei 2012 - 09:48:47
Dank voor de feedback wederom.

Vandaag draag ik het hemd om te zien wat ik er in de praktijk van vind. Daarna zal ik het nog enkele keren op 40 graden wassen om krimp helemaal uit te sluiten als mogelijkheid.

Wat betreft de manchetten: ik zie het nu eigenlijk ook wel. Ze zouden de volgende keer een cm korter mogen. Als de mouwlengte  niet veel verbetert na een aantal keer wassen is het wellicht een optie ze te vervangen. Wel voel ik me een beetje bezwaard daar ik dan de marge van Alexander om zeep zal helpen.

Toch heb ik op het laatst nog aangegeven dat de mouwen 1,0 cm korter mochten omdat de yoke al een 0,5cm breder werd aan beide zijden. Ik meet nu nog een 0,5 cm teveel aan de mouwen, maar dat is wellicht productietolerantie. Wat vinden jullie? Zo laten en de volgende keer wijzigen bij een nieuwe bestelling, of inkorten / andere manchetten (als het niet verbetert)?

@Wolf:
Boord is als het goed is gemiddelde stijfheid. De stof is echter nogal crisp, dus wellicht komt het daardoor. Helemaal slappe voering zou ik net weer te slordig vinden voor dit hemd denk ik. Bij 100% linnen voel ik er meer voor.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 21 mei 2012 - 09:51:42
Hmm, ik zou het voor deze keer zo laten en bij de volgende bestelling de manchetten iets korter maken. Ik gok dat het met een jasje erop ook vrijwel niet opvalt.