Auteur Topic: [Shirt] Vanità - modern tailors  (103031 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #300 Gepost op: 17 februari 2012 - 20:06:42
Heb je een holle rug, Charlie?

Ja, dat ook. Ik ben een mislukt opdondertje zullen we maar zeggen: vetnek, holle rug, schouders die naar voren staan (om maar wat te noemen).

:mrgreen:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 17 februari 2012 - 20:07:37
De fit is persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik vind hem bij je onderrug mooi zitten. Vooral met een holle rug heb je aan de achterkant snel een lap stof over boven de broekband.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 17 februari 2012 - 20:20:27
Reclameblok voorbij?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 18 februari 2012 - 11:41:42
Mooi shirt Charlie. Dingen op maat laten maken is gewoon leuk, punt.
The man with style, is the man who can smile

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 18 februari 2012 - 15:16:08
Reclameblok voorbij?

Nope, die duren tegenwoordig steeds langer.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:48:36
Bij dezen zoals beloofd enkele foto's van mijn nieuwe hemd. Het is een linnen-katoen van Canclini, met een hele kleine 'micro puppy-tooth'.

Ik heb het hemd een keer gewassen en gestreken, maar het viel me op dat het toch ietsje ruimer is geworden op de torso dan bedoeld. Dit zal aan de ene kant komen doordat die maat gekopieerd moest worden van mijn vorige hemd, waar later coupenaden in zijn aangebracht. Als het goed is zou hier echter rekening mee gehouden moeten zijn.

Aan de andere kant zou hij wellicht nog een klein beetje krimpen tijdens de volgende wasbeurten, hetgeen bij het andere hemd al is gebeurd? Het gaat om 3cm verschil in omtrek oftewel 1,5cm gemeten terwijl het hemd plat ligt. Misschien vind ik het ook wel niet zo storend bij een iets meer casual stofje. Wat vinden jullie?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:50:06
Mooie bank  :mrgreen:

Shirt moet je niet veel strakker willen denk ik.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #307 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:53:15
Tja, mooi kleedje niet? Je wilt niet weten wat eronder zit...

Het hoeft niet heel strak, maar het stoort me dat hij niet hetzelfde is geworden als het vorige hemd met later aangebrachte coupenaden. Ik wilde juist voortborduren op die maten om deze weer ietsje beter te krijgen. Dat is ten dele wel gelukt overigens.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 20 mei 2012 - 21:54:19
Als het je stoort moet je terug naar de winkel. Anders blijft dit shirt in de kast hangen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:02:08
Dat is een goed punt. Ik denk echter dat ik het wel zou dragen, omdat ik ook wel RTW draag soms. Aan de andere kant zou ik juist bij een (voor mij) duurder hemd graag willen dat het een keer helemaal klopt.

Het gaat maar om 3cm in omtrek. Zou dat nog veel krimpen na een aantal keer wassen en strijken? Anders is de enige optie een coupenaad aan beide zijden van een cm of anderhalf.

Ik heb even gemeten hoe groot de coupenaden waren bij het vorige hemd. Die waren beiden 2cm...

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:04:29
Ik zou het Vanità gewoon voorleggen. Zij kunnen je vervolgens wel adviseren. Ik denk niet dat je heel veel moet hopen op wat krimp in de was.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:09:22
Oké, dankjewel.
Ik zal Alexander eens een mailtje sturen. Hij ziet me alweer aankomen met een hemd dat niet naar wens is.

Maarja, het mag ook wel eens een keer in een keer goed zijn vind ik; zeker omdat ik ditmaal zeer specifiek heb aangegeven wat mijn wensen waren.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:13:21
Misschien even voor mijn beeldvorming, waarom is er uitgegaan van de maten van een ander shirt en niet gewoon op basis van eigen metingen?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:20:36
Ik bedoelde het vorige hemd dat ik bij Vanità had laten maken. Daarbij was er uiteraard uitgegaan van metingen.
Mijn doel was dat dit de volgende iteratie zou worden, als het ware. Dat eerste hemd was toen niet direct goed en daar is dan ook later nog een set coupenaden in aangebracht.

Mijn filosofie was dus: neem de maten zoals ze nu in de database staan, trek daar de afmeting van de coupenaden vanaf en dan zou het de volgende keer goed moeten zijn. Ik hoop niet dat er op eigen initiatief een krimptolerantie aan toe is gevoegd trouwens, want dat is met deze werkwijze onnodig. Immers is het voorbeeldhemd al tig keer gewassen en die is goed bevonden.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 20 mei 2012 - 22:32:58
Ah helder. Logisch verhaal.