Als ik zo vrij mag zijn dit topic (dat toch geen beter doel heeft) een beetje te vervuilen, zou ik graag een stelling poneren die mij onlangs is voorgelegd:
Over het algemeen hoor ik van velen op het SF maar ook andere goedgeklede mensen in het dagelijks leven, dat zij zich toch wel een beetje storen aan 'het maaiveld' om ons heen. De gemiddelde voorbijganger op straat houdt er duidelijk een lagere standaard op na voor zijn persoonlijke stijl zal ik maar zeggen. Wij zouden wel wensen dat dat anders was, toch?
Maar, wat nu als iedereen er bij zou lopen volgens het SF-ideaal? Stel dat iedereen er om ons heen stijlvol en decent gekleed uit zou zien. Zouden wij daar wel zo gelukkig mee zijn?
Of zouden wij, haantjes als wij zijn (ik maak hier voor het gemak even een generalisering), toch stiekem de drang krijgen naar individualisering, naar dandyisme?
Zouden wij dan ook hoge boorden en felgekleurde knopen gaan dragen, zoals men nu zoveel ziet? Kortom, gaat het er ook niet een klein beetje om dat je je met een bepaalde kleedstijl onderscheid?
Voor mijzelf zou ik er ongeveer wel een antwoord op weten, maar ik vraag me af wat jullie hiervan zullen zeggen.