Auteur Topic: Opvallende boorden, kleurige knopen en dergelijke: actueel, maar ook stijlvol?  (133058 keer gelezen)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Als je dacht dat het nog niet erger kon. OMG dit slaat alles!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Toch zie je er gelukkig maar zelden iemand in lopen!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Toch zie je er gelukkig maar zelden iemand in lopen!

Meen je dit? Onder studerend Utrecht en de bezoekers van Thom Broekman zie ik het echt heel erg veel...

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Als ik zo vrij mag zijn dit topic (dat toch geen beter doel heeft) een beetje te vervuilen, zou ik graag een stelling poneren die mij onlangs is voorgelegd:

Over het algemeen hoor ik van velen op het SF maar ook andere goedgeklede mensen in het dagelijks leven, dat zij zich toch wel een beetje storen aan 'het maaiveld' om ons heen. De gemiddelde voorbijganger op straat houdt er duidelijk een lagere standaard op na voor zijn persoonlijke stijl zal ik maar zeggen. Wij zouden wel wensen dat dat anders was, toch?
Maar, wat nu als iedereen er bij zou lopen volgens het SF-ideaal? Stel dat iedereen er om ons heen stijlvol en decent gekleed uit zou zien. Zouden wij daar wel zo gelukkig mee zijn?
Of zouden wij, haantjes als wij zijn (ik maak hier voor het gemak even een generalisering), toch stiekem de drang krijgen naar individualisering, naar dandyisme?
Zouden wij dan ook hoge boorden en felgekleurde knopen gaan dragen, zoals men nu zoveel ziet? Kortom, gaat het er ook niet een klein beetje om dat je je met een bepaalde kleedstijl onderscheid?

Voor mijzelf zou ik er ongeveer wel een antwoord op weten, maar ik vraag me af wat jullie hiervan zullen zeggen.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Nee, ik zou daar wel gelukkig mee zijn. Net zoals ik nu ook blij wordt van mensen die aandacht hebben besteed aan hun voorkomen en er - naar onze begrippen - stijlvol bijlopen. Herken mezelf niet in het door jou gebezigde woord 'haantje'. Ik voel me niet beter dan zij die naar mijn mening minder goed gekleed zijn.
You can buy clothes, but you can't buy style

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Als ik zo vrij mag zijn dit topic (dat toch geen beter doel heeft) een beetje te vervuilen, zou ik graag een stelling poneren die mij onlangs is voorgelegd:
......?

Voor mijzelf zou ik er ongeveer wel een antwoord op weten, maar ik vraag me af wat jullie hiervan zullen zeggen.

Voor mij zou het ongeveer hetzelfde zijn als wanneer iedereen zich ineens netjes zou gedragen in het verkeer.
Dan zou ik geen reden meer hebben om hoofdschuddend de dingen te bekijken of met een middelvinger te becommentariėren. (ik zou daar dus van opknappen)

Het is maar hoe je het bekijkt..

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Ik kom heel vaak vrouwen tegen die tegen hun man zeggen, dat die niet weer een gewone 'witte' of 'blauwe' overhemd moet kopen.

Het kledinggedrag van de Nederlandse man is ook deels te danken aan de partner. Ik vind de Nederlandse vrouw niet altijd de best geklede. Als je een vergelijking maakt met de Fransen en Italianen.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Als echt iedereen stijlvol gekleed zou zijn maakt dat denk ik niet gelukkig. Stand out from the crowd zal altijd meespelen. Wie geilt er nu niet op dat mensen je complimenten geven over je schoenen etc, of je even van top tot teen bekijken op een positieve manier.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wie geilt er nu niet op dat mensen je complimenten geven over je schoenen etc, of je even van top tot teen bekijken op een positieve manier.

Ik.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Klopt wel wat Amir zegt, het is toch van God los dat iemand jouw kleding moet utzoeken. Je vrouw of vriendin is je moeder niet die maar wat uitzocht voor je toen je zelf nog niet kon kiezen.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Klopt wel wat Amir zegt, het is toch van God los dat iemand jouw kleding moet utzoeken. Je vrouw of vriendin is je moeder niet die maar wat uitzocht voor je toen je zelf nog niet kon kiezen.

Ik kan je vertellen dat het in 7 van de 10 gevallen wel zo is. Vaak gaan de mannen met een kopje koffie zitten en de vrouwen kiezen maar wat uit.

Als echt iedereen stijlvol gekleed zou zijn maakt dat denk ik niet gelukkig. Stand out from the crowd zal altijd meespelen. Wie geilt er nu niet op dat mensen je complimenten geven over je schoenen etc, of je even van top tot teen bekijken op een positieve manier.

+1. We zitten niet voor niets met zijn allen op een idioot forum waar met met mannen (enkele jongetjes zoals ik daargelaten) over kleding praten.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Ik neem het meisje wel graag mee hoor. Je moet het allemaal alleen in perspectief weten te zetten. Mocht het meisje ooit beginnen over hemden zoals in dit topic afgebeeld dan gaat ze accuut over de knie. Voor casual kleding vraag ik wel altijd haar mening. Zij weet toch wel wat meer wat in de mode is dan ik.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Heb ze nog niet eerder voorbij zien komen gelukkig, maar er blijken ook dit soort jasjes te zijn.
Gister gezien bij TV Makelaar. Suede elbow patches doorlopend over de hele mouw en een hoge shirt kraag? :-s

//

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meen je dit? Onder studerend Utrecht en de bezoekers van Thom Broekman zie ik het echt heel erg veel...

En vergeet Barsoi niet ;)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grootste kwaad inderdaad ;)