Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738066 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2175 Gepost op: 18 januari 2014 - 13:05:53
zwart is voor butlers en pinguins. cetero censeo dat er wel een goeie smaak is en dat je best mag lachen om een volstrekt gebrek daaraan. there, i said it.
live and let die

Lucas84

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2176 Gepost op: 18 januari 2014 - 13:42:09
Eer eenieder louter over het zwart doorgaat: het wordt sowieso geen zwart pak. Haec hactenus.

Ik overweeg grijs,  welke tint is nog niet duidelijk. Overhemd denk ik wit (heel misschien lichtblauw), hoogwaardig katoen, wide spread boord en dubbele manchetten.

Laatst bewerkt op: 18 januari 2014 - 13:45:18 door Lucas84

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2177 Gepost op: 18 januari 2014 - 13:43:19
hoogwaardig katoen. altijd doen. :)
live and let die

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2178 Gepost op: 18 januari 2014 - 13:48:05
hoogwaardig katoen. altijd doen. :)

Saepe volumus plus posse quam possumus.
RAW SPEED

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2179 Gepost op: 18 januari 2014 - 17:45:25
September in Andalusie is gewoon nog erg warm, vandaar dat Wolf's idee van linnen niet gek is. Vorig jaar heb ik een huwelijk gehad in oktober, toen was t ook nog te warm voor een wollen pak. Suede kan daarbij echt prima, maar ook donkerbruin. Ga niet te zwaar/winters en combineer naar lichte kleuren bv uit t bruids boeket.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2180 Gepost op: 18 januari 2014 - 18:16:28
Zwarte monks zou ik niet doen, tijdje geleden Santoni monks hier verkocht in zwart leken net begrafenis schoenen

Suede is wel mooi.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2181 Gepost op: 18 januari 2014 - 18:18:39
Donkerbauw linnen pak.
Kun je het jasje later ook nog los dragen.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2182 Gepost op: 18 januari 2014 - 19:46:04
Een zwart pak is een kortzichtig marketingarchetype. Echt eentje van het onbenullige soort: er is teruggegrepen op 'klassieke' zwartwit-fims, zoals reclamecampagnes altijd teruggrijpen op vervlogen stromingen, maar er is volledig voorbijgegaan aan het feit dat de wereld in real life wél kleur had. Hoe dom ben je dan?

Bla, bla

Sorry Zwaan maar je draaft weer eens door.
Zwart was tot ver in de 20ste eeuw, en in ieder geval tot de tijd dat kleur haar intrede deed in de film, de enige geaccepteerde kleur voor een lounge suit van een heer. Dat was al zo sinds begin 19e eeuw.

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2183 Gepost op: 18 januari 2014 - 19:49:58
'een zwart pak halen' is nu een synoniem voor de gevallen heer. De berooide ober kelner met dubbele naam

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2184 Gepost op: 18 januari 2014 - 20:23:05
: ) En met een beetje pech haalt hij dan ook nog een nat pak.

DMCN

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2185 Gepost op: 19 januari 2014 - 16:43:43
Ik stap mei 2014 in het huwelijksbootje, dus ook ik ben momenteel een outfit aan het samenstellen. Dusver nog alleen besloten op het jaqcuet (E. Zegna)

Ik zit eraan te denken om deze te combineren met een licht grijs danwel kaki gilet en een (standaard) wit double-cuff overhemd. Das neig ik naar licht blauw of grijs (net een tintje donkerder grijs dan de broek)

Qua schoeisel denk ik aan zwarte Oxfords, typetje G&G op de MH71 leest.

Vooral kleur gilet en das heb ik nog wat twijfels over. Tips van heren hier van mooie combinaties?

Lucas84

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2186 Gepost op: 29 januari 2014 - 21:22:29
Folks,

Kan nog niet gericht kijken voor een trouwpak, want de zomerstoffen zijn in de meeste winkels nog niet binnen (Society Shop / Suit Supply iig). Denk wel dat het een light/mid-grey, of navy blue pak gaat worden en wit shirt (minder zakelijk dan lichtblauw denk ik).

Heb ineens door het vele kijken, zoeken en gesprekken wel twijfels gekregen over m'n eens zo zekere zwarte oxfords. Wil er heel misschien van afwijken, wat vinden jullie? Moeten het dan wel bruine/cognac oxfords worden, of kunnen (dub)monks ook prima wat jullie betreft? Twijfel of het niet te casual is, ben benieuwd naar jullie meningen.

Thanks,
Lucas

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2187 Gepost op: 29 januari 2014 - 21:30:18
cetero censeo dat er wel een goeie smaak is en dat je best mag lachen om een volstrekt gebrek daaraan. there, i said it.

Censeo dat je best mag lachen om mensen die interessant willen doen met Latijn maar nooit op school hebben geleerd dat de woorden niet altijd rijmen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2188 Gepost op: 29 januari 2014 - 21:35:35
Inderdaad, de juiste vervoeging is "CeterUM censeo".

Potjeslatijn was het toch, meneer wolf?
Style is never out of fashion

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2189 Gepost op: 29 januari 2014 - 21:35:49
Don't do cognac and don't do dubmonks, Lucas. Een cognac dubmonk is voor onwetenden en mediamannen.