Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738067 keer gelezen)

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2160 Gepost op: 15 januari 2014 - 17:29:42
Met een budget van 1500 euro voor pak, shirt, schoenen en das ben je in het 99 percentiel van de bruidegommen. Buiten dat denk ik dat met dit budget goed voor de dag kan komen.
RAW SPEED

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2161 Gepost op: 15 januari 2014 - 17:32:10
Eerste drie huwelijke die D. bezocht?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2162 Gepost op: 15 januari 2014 - 19:44:30
Mijn eerste drie huwelijken waren altijd in jacquet, daarna geloofde ik het wel.

tsja er is altijd weer een baas boven baas nietwaar? Maar dat juist jij dat zou zijn Dantes! :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Lucas84

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2163 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:04:25
Waarde fijnproevers,

Ik treed in september dit jaar ook in het huwelijk, en wel in Spanje, Andalusië. Ik geef het toe, mijn kennis van pakken/schoenen is nihil, maar ik wil er graag meer over weten. Koop altijd maar gewoon wat ik mooi vind, zonder rekening te houden met Oxford/Derby etc. Kom erachter dat ik alleen maar Derbys/boots heb, haha, ik ga er snel wat aan doen voor onder m'n pakken  ;D. Heb zo'n beetje heel SF uitgepluist, en ben al héél wat wijzer..

Terug naar mijn huwelijk.. Zal puntsgewijs opsommen wat de overwegingen zijn:
  • Niet te warme stof, dikke stof, want Andalusië  :O
  • Wil het pak daarna graag nog eens dragen
  • Geen jacquet, maar ben wel enigszins conservatief
  • Bij zwart pak zullen jullie wel 'beveiliger' of 'ober' roepen, maar charcoal dan, of heel donkerblauw, of licht/mid grijs(?)
  • Sowieso zwarte schoenen, vind bruin te informeel. C&J Hallam (zwart) vind ik schitterend, kijken of het in het budget past, maar idealiter die (tot nu toe dan)
  • Das waarschijnlijk blauw-achtig of wit (in de kleur van de jurk van de mrs.)

Alle tips zijn welkom, zoals gezegd ben redelijke noob op dit gebied  :grin:. Las op SF goede ervaringen bij Suit Supply, dus wil daar zeker eens kijken.

Dank alvast!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2164 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:06:31
Welkom, van harte ook.

Wat je ook doet, GEEN witte das en GEEN zwart pak.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Mijn trouwpak
Reactie #2165 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:07:56
Wil je wel wol?

Lucas84

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2166 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:42:38
Haha dank Floriss, vond witte das altijd wel "huwelijksachtig", en vind een zwart pak mooi naast een witte jurk. Waarom precies beide niet (voor de meesten ongetwijfeld vanzelfsprekend)?

Overigens wel wol denk ik, of een mix, maar dat vind ik meestal wel het mooist vallen.

Houd van een beetje ingetogen en smaakvol. Vind zwarte monks overigens ook mooi, maar neig wel duidelijk meer maar oxfords.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2167 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:44:06
Zwarte monks zou ik niet doen, tijdje geleden Santoni monks hier verkocht in zwart leken net begrafenis schoenen
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Mijn trouwpak
Reactie #2168 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:48:02
Zwart pak is voor begrafenissen, en een witte das is gewoon lelijk.
Wol valt inderdaad wel mooier, en is formeler en wanneer je een zomerse wol vind het ook wel lekker koel is.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2169 Gepost op: 17 januari 2014 - 23:51:05
andalucia. donkerblauw linnen.
live and let die

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2170 Gepost op: 18 januari 2014 - 11:54:51
Een zwart pak is een kortzichtig marketingarchetype. Echt eentje van het onbenullige soort: er is teruggegrepen op 'klassieke' zwartwit-fims, zoals reclamecampagnes altijd teruggrijpen op vervlogen stromingen, maar er is volledig voorbijgegaan aan het feit dat de wereld in real life wél kleur had. Hoe dom ben je dan?

Elke beginner – je kunt er dit topic op naslaan – heeft het verlangen om in een zwart pak te trouwen, met een wit shirt. Elke beginner heeft hetzelfde schijnidee dat dit het klassiekste van het klassiekste is – maar in feite is het esthetisch simplisme gestoeld op een vrij egocentrische perceptie. Als je ooit iemand gestileerd in zwartwit ziet langslopen, moet je 'm uitlachen. Niet meer en niet minder. Level nul. 'Op handen en knieën en marketingmensen mogen me alles rectaal voeren', dat is wat je dan een beetje uitstraalt.

Maar bon, ik denk dat dit topic beter werkt met wat voorbeeldplaatjes. De strekking is voor een gemiddelde lezer nu: Vraag. Nee. Nee. Nee. Smakeloze twat. Nee. Exit vragensteller. Dus dat we als antwoordgevers eerder met hapklare alternatieven komen. Ik ga eens kijken voor een plaatje. Oh ja, en zwarte schoenen: wanneer zal het tot de mannen hier doordringen dat donkerbruine, suède schoenen onder welke combinatie dan ook, dertig keer deftiger is?

Laatst bewerkt op: 18 januari 2014 - 11:57:52 door Swann

Lucas84

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2171 Gepost op: 18 januari 2014 - 12:24:53
Swann, dank voor je reactie, ik waardeer je mening en je statement, en ik zal er mijn voordeel mee doen. Ik vind je argumenten echter niet heel sterk, veelal smaak/gebrek-aan-smaak-kwestie. Overigens zal ik nooit zo hautain zijn om iemand uit te lachen om zijn smaak. Want marketing of geen marketing, als iemand het mooi vindt is het nog altijd zijn smaak.

Ik heb nooit beweerd dat het zwart moest worden, ben gewoon zoekende. Ik vind licht/mid grijs ook erg mooi, hoef alleen niet zo'n schreeuwend blauw makelaarspak, en hoef ook niet de aandachttrekkende dandy uit te hangen. Nogmaals, zoekende dus. Vind het aanmatigend om beginners weg te zetten als smakeloze twat. Beginners die hier komen met een vraag zijn in ieder geval bereid advies in te winnen van kenners en er wat mee te doen. Bovendien vind ik gebrek aan kennis en gebrek aan smaak 2 totaal verschillende dingen, en los van elkaar staan.

Bruine suède schoenen vind ik mooi, en in sommige gevallen ook nog net deftig  ;D, maar ik vind het persoonlijk te informeel voor een bruidegom.

Enfin, voorbeelden zijn welkom, zal zelf ook eens kijken.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Mijn trouwpak
Reactie #2172 Gepost op: 18 januari 2014 - 12:32:44
Donkerblauw/Navy of donkergrijs.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2173 Gepost op: 18 januari 2014 - 12:45:31
Plaatjes, mannen, plaatjes!

@Lucas84, mijn post was niet direct aan jou gericht. Maar ik vind inderdaad wel dat smaak en kennis in elkaars verlengde liggen.
Laatst bewerkt op: 18 januari 2014 - 12:48:43 door Swann

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2174 Gepost op: 18 januari 2014 - 12:52:09