Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738081 keer gelezen)

erikvl86

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2115 Gepost op: 02 december 2013 - 12:44:27
Hoi NOBD,

zie onderstaand:
Scabal MTM?
 - Frenk MTM

Wat is kort? Wat is curved?
- Tussen riem en kruis hoogte (denk ~5 cm korten dan klassiek)
- En zoals de colbert normaliter is gevormd aan de voorkant.

voorbeeld van hoe hoog de colbert aan de voorkant zal 'vallen' bij ontspannen pose:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2116 Gepost op: 02 december 2013 - 12:53:17
N00bs met urgentie want grote dag – blijft een mooi topic. Ben het overigens met alles wat ML zegt eens. En waarom ook al weer deze kleur stof, Erik?

Edit: oei, da's een kort jasje

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2117 Gepost op: 02 december 2013 - 12:56:29
Ah, Frenk ken ik niet.

Je bent je ervan bewust dat er dan aan de achterkant een stuk kont onder je jasje uitkomt? Dat kan spannend zijn bij een mantelpakje, maar eh... weet je het zeker?

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2118 Gepost op: 02 december 2013 - 13:00:08
Hoi NOBD,

zie onderstaand:
Scabal MTM?
 - Frenk MTM

Wat is kort? Wat is curved?
- Tussen riem en kruis hoogte (denk ~5 cm korten dan klassiek)
- En zoals de colbert normaliter is gevormd aan de voorkant.

voorbeeld van hoe hoog de colbert aan de voorkant zal 'vallen' bij ontspannen pose:

Frenk is Munro... Full canvas optie?
Respect the beard

erikvl86

• Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2119 Gepost op: 02 december 2013 - 13:11:10
Ah, Frenk ken ik niet.

Je bent je ervan bewust dat er dan aan de achterkant een stuk kont onder je jasje uitkomt? Dat kan spannend zijn bij een mantelpakje, maar eh... weet je het zeker?

Ik heb het daar aan gehad (met een kortere variant dan normaal).
En misschien is wel iets langer dan op de foto, maar met mijn formaat colbert (niet MTM) vond ik de voorkant veel te lang voor mij gevoel.
Zodoende wat laten inkorten, hoe hoog het precies valt durf ik nog niet te zeggen. Maar zeker niet lager dan het kruis.
Laatst bewerkt op: 02 december 2013 - 13:23:53 door erikvl86

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2120 Gepost op: 12 januari 2014 - 09:35:08
Oh bij woorden als blouse en das gaan mijn haren al overeind staan.
Ik weet niet wat je budget is qua schoenen maar kijk even naar Crockett Jones

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2121 Gepost op: 13 januari 2014 - 14:53:10
Ook ik zal dit jaar het ja-woord gaan geven en ook ik zal, net als velen hier, voor die gelegenheid een nieuw pak aan laten meten.

Hoewel ik de stof van de jurk niet ken en er dus nog van alles mogelijk is, dacht ik vanochtend dat een pak in grijze glen plaid (met een heel licht blauwe draad erdoor) wellicht een aardig idee is. Hoe denken jullie daarover?
De schoenen zullen dan zwart zijn (C&J, Seymour 2), het hemd wit (of heel licht blauw) en de das donker blauw. Eventueel nog aangevuld met een opgevouwen, wit linnen, handgezoomde zakdoek als pochet.

Ik ben niet zo breed van gestalte en ook niet zo lang, dus ik denk aan een enkele rij, twee- of drieknoopsjasje.

Daar waar het de broek betreft, heb ik nog niet zoveel ideeen. Jullie wel?

En hoe denken jullie over een vest erbij?

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2122 Gepost op: 13 januari 2014 - 14:56:19
Ook ik zal dit jaar het ja-woord gaan geven en ook ik zal, net als velen hier, voor die gelegenheid een nieuw pak aan laten meten.

Hoewel ik de stof van de jurk niet ken en er dus nog van alles mogelijk is, dacht ik vanochtend dat een pak in grijze glen plaid (met een heel licht blauwe draad erdoor) wellicht een aardig idee is. Hoe denken jullie daarover?
De schoenen zullen dan zwart zijn (C&J, Seymour 2), het hemd wit (of heel licht blauw) en de das donker blauw. Eventueel nog aangevuld met een opgevouwen, wit linnen, handgezoomde zakdoek als pochet.

Ik ben niet zo breed van gestalte en ook niet zo lang, dus ik denk aan een enkele rij, twee- of drieknoopsjasje.

En hoe denken jullie over een vest erbij?

Als je niet al te lang bent kun je beter geen 3 knoops jasje nemen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2123 Gepost op: 13 januari 2014 - 15:05:46
pak in grijze glen plaid (met een heel licht blauwe draad erdoor)

had Markx niet ook zoiets? Staan misschien nog wel wat foto's van in dit topic.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2124 Gepost op: 13 januari 2014 - 15:13:04
mooie gelegenheid om bij gianni wat fraais te laten naaien. donker 2 knoops zonder gekkigheid, vestje kan. kejje later ook nog aan als je gaat sollicitere.
live and let die

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2125 Gepost op: 13 januari 2014 - 15:14:56
Klinkt goed, MrMB.

Een dat wordt een mooie combinatie denk ik zo. Ietsje 'sportiever' door de glen check en dat is natuurlijk prima. Een vest hoeft niet per se in dit ensemble maar geeft het wel een meer traditioneel gevoel, wat ik zelf wel leuk vind. Het zijn dan wel aardig wat ruitjes in het pak maar gelukkig opteer je voor een ingetogen shirt en das, dus dat is ook prima.

Voor wat betreft het jasje heeft Jeroen gelijk: 3-knoops heeft kortere revers en dat is niet altijd even gunstig als je niet al te lang bent.
Wat ook een optie is: 2,5-knoops, ook wel 3-roll-2. Dan zit er enkel voor de sier een derde knoop en knoopsgat in de 'rol' van de revers.

Ik zou de broek flat front doen, of een enkele bandplooi naar binnen toe. Een omslag gaat goed samen met dit pak mijns inziens. 
Let bij het aanmeten van een vest goed op dat de band van de broek wat hoger moet zijn en dat het vest in ieder geval de band ervan bedekt.

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2126 Gepost op: 13 januari 2014 - 16:10:55
Dank voor deze reacties! Foto's van eventuele stoffen zal ik posten zodra ik bij de pakkenman ben geweest.

Speaking of de pakkenman...

mooie gelegenheid om bij gianni wat fraais te laten naaien.

Gianni?

Ik woon in Zuid-Limburg en een mannetje in de buurt (Maastricht en omgeving) zou wel zo fijn zijn.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2127 Gepost op: 13 januari 2014 - 16:16:02
Gianni?

Ik woon in Zuid-Limburg en een mannetje in de buurt (Maastricht en omgeving) zou wel zo fijn zijn.

SF huistailor, zie bespoke topic. Volgens mij komt ie (ook) naar Eindhoven (Bogart weet er meer over) volgende keer.

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2128 Gepost op: 13 januari 2014 - 16:31:29
SF huistailor, zie bespoke topic. Volgens mij komt ie (ook) naar Eindhoven (Bogart weet er meer over) volgende keer.

Interessante optie! Wel jammer dat ik hem dus net gemist heb. Wellicht ben ik er in Eindhoven bij.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2129 Gepost op: 13 januari 2014 - 18:43:51
Hoewel ik de stof van de jurk niet ken en er dus nog van alles mogelijk is, dacht ik vanochtend dat een pak in grijze glen plaid (met een heel licht blauwe draad erdoor) wellicht een aardig idee is.

Mijn pakken zijn altijd inclusief broek  :?