Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738064 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2250 Gepost op: 03 juni 2015 - 14:16:09
Ik zou toch een speciaal zomerpak overwegen Ramone. Als dit je eerste huwelijk is barst het feest waarschijnlijk binnenkort volledig los. Tussen mijn 28e en 35e had ik meerdere huwelijken per jaar in mijn directe en minder directe omgeving. Eén keer een goed zomers pak kopen (je wilt ook niet in je business-krijtstreep staan) en je bent klaar.
The man with style, is the man who can smile

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2251 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:05:27
Ik zou toch een speciaal zomerpak overwegen Ramone. Als dit je eerste huwelijk is barst het feest waarschijnlijk binnenkort volledig los. Tussen mijn 28e en 35e had ik meerdere huwelijken per jaar in mijn directe en minder directe omgeving. Eén keer een goed zomers pak kopen (je wilt ook niet in je business-krijtstreep staan) en je bent klaar.

Maar linnen? Of wat zou je doen als zomerpak? Ik vind dat best moeilijk. Ik weet dat de dokter zo komt bojioli in linnen, maar daar ben ik niet zo fan van.
Formerly known as Ruby Tuesday

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2252 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:11:42
Linnen/katoen pak durf ik wel eens uit de kast te trekken voor zomerse festiviteiten.  Wat minder rommelig dan 100% linnen maar toch niet te warm. Desnoods metzonder das.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Mijn trouwpak
Reactie #2253 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:14:18
Donkergroen, Beige of blogger blue katoen/linnen met patch pockets lijkt me best vet eerlijk gezegd.

(En ik voorspelde het al, iemand gaat zeggen dat je een nieuw pak moet kopen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2254 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:16:26
Ik had zelf een katoenen pak van - ik meen - Lardini. In lichtbruin.

100% linnen is voor mij ook te Italiaans en dat past lastig bij mijn kaaskop. Maar ik heb nu een katoen/linnen/zijde vrijdagpak in bestelling staan, dat ga ik van de zomer ook dragen overdag op een huwelijk (nog maar één dit jaar, je hebt altijd mensen die wat trager zijn ;)).
The man with style, is the man who can smile

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Mijn trouwpak
Reactie #2255 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:22:46
Als ik het publiek inschat, dan denk ik dat je in pak al gauw overdressed bent.

Hangt van je vriendengroep af I guess, maar 'studentikoze types' weten over het algemeen wel welke kleding bij welke gelegenheid hoort. Dat het pak wat ze vervolgens aanhebben er niet uit ziet is een tweede.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2256 Gepost op: 03 juni 2015 - 15:54:35
Eens, en velen zullen ook een (matig) pak aanhebben, als gezegd. Toch vraag ik me af of ik met een nette combi (mét das en pochet) uit de toon zal vallen... Het past ook gewoon beter bij mij. Ik ga er nog eens goed over nadenken iig.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2257 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:01:56
Volgens mij lees ik nu een aantal keer tussen de regels door dat je een pak eigenlijk niet ziet zitten en liever een combinatie draagt. Dat zou ik gewoon doen dan. Ik geloof niet dat de andere gasten daar nou echt iets van gaan vinden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Mijn trouwpak
Reactie #2258 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:03:09
Ik geloof niet dat de andere gasten daar nou echt iets van gaan vinden.

Ik geloof vooral niet dat hun mening Ramone daadwerkelijk wat kan boeien.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2259 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:21:41
Soit, maar de vraag is welke misser je kan begaan als niemand daar aanwezig iets van dresscodes begrijpt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2260 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:24:59
Zoals Avvo zegt, zomerpak halen/laten maken. Simpel blauw of grijs in fresco, of beige Solaro  (of deze link) stof.
Laatst bewerkt op: 03 juni 2015 - 16:28:53 door Clay

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2261 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:28:58
Volgens mij lees ik nu een aantal keer tussen de regels door dat je een pak eigenlijk niet ziet zitten en liever een combinatie draagt. Dat zou ik gewoon doen dan. Ik geloof niet dat de andere gasten daar nou echt iets van gaan vinden.

Klopt, ik draag liever een combinatie. Anders zou ik de vraag niet hebben gesteld en gewoon 'veilig' voor een pak zijn gegaan  ;)

Uiteraard is een pak ook geen ramp - ik heb zelfs een pak in een katoen/wol-blend dat redelijk 'zomers' oogt.

Was gewoon benieuwd in hoeverre het al dan niet 'kan' om op een bruiloft zonder dresscode in een nette combinatie te verschijnen. Daar is het SF voor, toch?  :)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2262 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:31:04
Ik geloof vooral niet dat hun mening Ramone daadwerkelijk wat kan boeien.

Waar baseer je dat op? Hoewel ze kleding niet zo 'belangrijk' vinden als ik, wil ik ook niet uit de toon vallen.

Als het me totaal niet zou boeien, zou ik toch gewoon blind hebben gevaren op mijn eigen gevoel?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2263 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:40:45
Klopt, ik draag liever een combinatie. Anders zou ik de vraag niet hebben gesteld en gewoon 'veilig' voor een pak zijn gegaan  ;)
Uiteraard is een pak ook geen ramp - ik heb zelfs een pak in een katoen/wol-blend dat redelijk 'zomers' oogt.
Was gewoon benieuwd in hoeverre het al dan niet 'kan' om op een bruiloft zonder dresscode in een nette combinatie te verschijnen. Daar is het SF voor, toch?  :)

Tuurlijk, helemaal eens. Zowel een pak als een nette combinatie kan volgens mij prima, hoewel de echte traditional daar misschien een andere mening op nahoudt. Bedoelde meer dat gezien de setting ik in jouw geval een combinatie zou aantrekken, al was het maar omdat jij je daar lekkerder bij voelt.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2264 Gepost op: 03 juni 2015 - 16:45:41
Ben zelf ook weleens in combinatie gegaan. Was een bruiloft op het strand van twee tortelduifjes die in het onderwijs werkzaam zijn. Dat durfde ik wel aan.