Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531480 keer gelezen)

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #105 Gepost op: 08 april 2009 - 12:54:43
Ik denk ook dat de hemden ieder een eigen pasvorm hebben.

Shirts gemaakt op basis van dezelfde maten kunnen bij SuSu inderdaad totaal anders uitvallen, is ook mijn ervaring. De eerste bestelling die ik er plaatste was naar mijn smaak meteen perfect, van de volgende (uitgaand van dezelfde maten) deugde weinig - veel te strak. Vervolgens hebben ze de shirts nog een keer laten maken. Deze vielen weer te ruim uit. De komende tijd ga ik dus maar eens wat andere shirtmakers proberen.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #106 Gepost op: 08 april 2009 - 12:56:49
Door dit soort voorvallen ga ik dus niet naar SuitSupply...
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 08 april 2009 - 13:17:25
Ikzelf begin ook mijn twijfels te krijgen of mijn volgende bezoek daar wel zal zijn voor een overhemd.
Laten we wel eerlijk wezen, welke andere zaak biedt overhemden aan voor dit geld met een betere afwerking?
In de actie, twee overhemden voor 149 euro. Ook al moet je dan eens terug om iets te laten vermaken, dat is nog altijd verdomde goedkoop!

Wat zijn de concurrenten van SuSu zijn als het hier op aan komt?
Voor een onbeperkt budget zijn er zonder meer betere overhemden op de markt, maar prijs kwaliteit liggen deze hemden erg sterk. Of vergis ik me daarin?
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 08 april 2009 - 13:20:08
In deze is goedkoop duurkoop.
Liever een perfect duur overhemd, dan goedkope "rommel".
Als het stofje lekker zacht is kan het altijd nog een goed alternatief leven leiden als poetsdoek. ;)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 08 april 2009 - 13:34:51
Door dit soort voorvallen ga ik dus niet naar SuitSupply...

Ik hoorde van een studiegenoot ook al zoiets vreemds over Suitsupply (Groningen). Hij had een rtw-shirt gekocht en deze wat laten aanpassen. Dit was slordig en verkeerd gedaan, waarna er nog verschillende aanpassingen gedaan moesten worden en uiteindelijk had het shirt zo'n rare pasvorm dat het weggegooid kon worden en er een nieuw hemd verbouwd moest worden. Het nieuwe aangepaste hemd zag er gelukkig wel netjes uit, maar zo'n opeenstapeling van fouten mag gewoon niet voorkomen.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 08 april 2009 - 13:36:29
Ik moet nog wel even aantekenen dat het met al mijn Suitsupply-shirts uiteindelijk ook goed is gekomen. Over het resultaat ben ik dus tevreden, alleen het proces was me te moeizaam.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 08 april 2009 - 16:45:29
FYI, ook Mikey heeft gebruik gemaakt van de SuSu actie.

Ik kan alleen melden dat ik meer dan tevreden ben over de pasvorm, zeker daar het een eerste shirt is. Sterker nog, voor een eerste shirt (eerste twee) is er geen andere leverancier geweest die mij zo goed heeft opgemeten. Het zal dus erg per filiaal en zelfs per medewerker verschillen. Iemand de maat nemen blijft mensenwerk en gezien de omvang van de keten kan je m.i. onmogelijk tot een eenduidig oordeel over de genomen maten komen en zodoende een oordeel doen over de keten an sich.

Bovendien speelt de ervaring van de klant ook een rol bij het aanmeten van het shirt. Als je zelf wat kennis hebt van de materie zal het resultaat ook beter zijn.

Ook de stoffenkeuze vind ik erg goed te noemen trouwens, echter weet ik niet of die bij elke vestiging identiek is. In Rotterdam is deze dik in orde.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 08 april 2009 - 17:32:08
Goed te horen dat je eerste twee hemden naar wens zijn.Je heb wel een punt dat het per filiaal kan verschillen.

GSA

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 08 april 2009 - 18:40:41
Rotterdam is top! Je moet er alleen goed aangeven wat je wilt, ook is het fijn dat ze het ter plekke voor je kunnen vermaken. Al met al kwalitatief goede shirts, mooie doeken en dito afwerking

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #114 Gepost op: 08 april 2009 - 20:18:35
Ook de stoffenkeuze vind ik erg goed te noemen trouwens, echter weet ik niet of die bij elke vestiging identiek is. In Rotterdam is deze dik in orde.

Ik krijg hier het idee dat het aan Rotterdam ligt (positief gezien dat is), eerder al Oger, en nu SuitSupply.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 08 april 2009 - 20:33:05
De kerel die mij bij SuSu in Amsterdam had geholpen was ook top. Eerste pasvorm was ook beste van verscheidene shirtmakers die ik heb uitgeprobeerd. Filiaal en maatnemer (eigenlijk alleen deze) zijn denk ik de beslissende factoren in deze.

Bij SuSu doen ze overigens nooit moeilijk over aanpassen e.d. en desnoods bestellen ze iets nieuws. Zou dus zeker teruggaan.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 08 april 2009 - 21:10:14
Zoals een tijdje geleden beloofd foto's van zes nieuwe shirts van me, gehaald bij Suitsupply. Allen zijn conservatief van stijl, met dubbele manchetten.

Excuses voor de matige kwaliteit foto's.

Hieronder zie je de hemden uit mijn bescheiden collectie.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag.
Style is never out of fashion

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 08 april 2009 - 21:15:37
Zoals een tijdje geleden beloofd foto's van zes nieuwe shirts van me, gehaald bij Suitsupply. Allen zijn conservatief van stijl, met dubbele manchetten.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag.

Okee.  :-)

Ik zou alleen het witte shirt als conservatief willen bestempelen. De contrasterende, dan wel gekleurde stiksels vind ik een beetje jammer.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 08 april 2009 - 21:19:27
Zie ik het nu goed dat er een verschil zit in de boorden? Extreme cut aways?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 08 april 2009 - 21:26:12
Dank voor de feedback tot nu toe!

Klopt, Dragoon, de witte en effen lichtblauwe hebben een cutaway-boord, terwijl de andere hemden een klassiek cq. standaardboord hebben. Dit was een bewuste keuze om, aangezien ik al wat effen witte hemden heb, wat variatie aan te brengen.
Style is never out of fashion