Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (486523 keer gelezen)

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #30 Gepost op: 19 februari 2009 – 09:53:43
Wellicht had jij een andere actie? Deze actie is natuurlijk wel een soort confectie eigenlijk (gezien de aantallen) :-)
Als jij ook 149 euro voor 2 shirts hebt betaald (of + 2x 8 euro voor parelmoer knopen) had ik dezelfde actie ;)

Ik vermoed dat het dan vooral aan de verkoper / 'maatopnemer' ligt. Je hebt goede en minder goede...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2009 – 10:01:06
Begrijp ik dat Maboc en Dennisbal (of misschien wel meer) eigenlijk maar op 2 plaatsen zijn opgemeten?

Ik ben bij de SuSu winkel in Laren geweest, en ben daar echt uitstekend geholpen.
Er werd mij verteld dat men als basis het shirt neemt dat de 'juiste' borstomvang heeft. Per 'maat' hebben ze een standaard en 'slim' uitvoering. Zo kwam ik zelf uiteindelijk uit op een passhirt / basisshirt maat 39s (m'n boordmaat is 37) waarna op toch zeker 15 plaatsen (ik heb niet geteld, ik denk uiteindelijk wel meer) m'n maten werden opgenomen. Zoals gezegd zijn er inderdaad heel veel opties te kiezen, maar bij een nieuwe aanbieder hou ik het altijd rustig...

Na 5 weken was m'n bestelling binnen. Voor een eerste maatshirt (bij een voor mij nieuwe aanbieder) ben ik erg tevreden; mijn enige opmerking is dat er iets te veel stof rond het armsgat zit. Ik heb aangegeven de shirts 2x te willen wassen / dragen en vervolgens worden ze bij SuSu nog wat ingenomen. Deze aanpassing kunnen ze ook gewoon in het systeem kwijt, dus bij een eventueel volgende bestelling moet dat direct goed zitten.

Kan dit onderschrijven. Ben zelf in Amsterdam geweest. Ook met pas-shirt gewerkt, 4 boekjes met stoffen, maar ook alles is nagemeten en uitvoerig besproken. De beste man die dit deed vond ik vakkundig, luisterde goed naar mijn wensen en deed aan de hand daarvan zinvolle suggesties. Dit was overigens ook onderdeel van de 2 shirts voor 149 euro. Levertijd was 2 1/2e week.

Ook heb ik de Mother of Pearl knoop genomen (meerprijs van 8 euro). Deze is echter iets minder dik dan b.v. een knoop van New Tailor of MN.

Pasvorm was uitstekend. Enige probleem was iets te lange mouwen, waardoor een puf onstond. Had gekund, maar persoonlijk hou ik daar niet van. Dit is vervolgens hersteld door de SuSu Kleermakers op de gewenste lengte. De nieuw bestelde shirts zijn vervolgens aangepast aan de nieuwe mouwlengte.

Als je niet tevreden bent met het resultaat zou ik dat zeker melden. Shirt wordt dan vermaakt of als het helemaal nergens op lijkt bestellen ze een nieuwe.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2009 – 12:29:35
Als jij ook 149 euro voor 2 shirts hebt betaald (of + 2x 8 euro voor parelmoer knopen) had ik dezelfde actie ;)

Ik vermoed dat het dan vooral aan de verkoper / 'maatopnemer' ligt. Je hebt goede en minder goede...

yup.....zelfde actie dan ja.

De mevrouw was overigens erg vriendelijk/behulpzaam en zeker ook erg bekend met alle mogelijkheden.

Maar eea gaf me toch een ander gevoel dan bv. MN. Wellicht dat ik me gewoon te gemakkelijk laat beinvloeden door de charme van een klein zaakje :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #33 Gepost op: 19 februari 2009 – 12:44:24
Nog even over de eerste post van Maboc hierboven; Op zich niet vreemd dat ze op ketenniveau dit beleid voeren, maar die manager doet het gewoon niet slim. Wat is trouwens nog je functie als manager als je niet een pochetje van een louzy 8 E. 'mag' weggeven. :?

En omdat je het zo graag hoort: Je bent een zak hooi.  :mrgreen:

GSA

  • Gast
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #34 Gepost op: 19 februari 2009 – 12:52:21
hij had ook zijn werknemerskorting (van 30%) op jouw producten kunnen rekenen, dat hebben ze in rotterdam in ieder geval wel eens gedaan..

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #35 Gepost op: 19 februari 2009 – 13:09:12
Nog even over de eerste post van Maboc hierboven; Op zich niet vreemd dat ze op ketenniveau dit beleid voeren, maar die manager doet het gewoon niet slim. Wat is trouwens nog je functie als manager als je niet een pochetje van een louzy 8 E. 'mag' weggeven. :?

En omdat je het zo graag hoort: Je bent een zak hooi.  :mrgreen:
Ik hou ook heel van jou natuurlijk.

hij had ook zijn werknemerskorting (van 30%) op jouw producten kunnen rekenen, dat hebben ze in rotterdam in ieder geval wel eens gedaan..

Kreeg net een mailtje van SuSu. Soort enquete ove de service.
Heb mijn bevindingen opgeschreven. Vriendelijke/behulpzame/kundige mevrouw. Over de verkoper van het linnen jasje (which reminds me...foto's) niks dan lof. Maar die affaire met die pochet  :shock: Toch nog maar eens uit de doeken gedaan.

Nogmaals ... eindoordeel vel ik wel na het beoordelen van het resultaat.
Niets zo veranderlijk als de mens

Louis

  • Gebruiker
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #36 Gepost op: 19 februari 2009 – 13:18:13
Mijn ervaring met maatshirts bij SuSu A4;

Ik ben nou twee keer voor 2 shirts geweest, de eerste twee shirts staan met foto's in het Suit Supply topic bij pak.
De eerste keer had ik een afspraak, was het heel rustig in de zaak en ik werd prima geholpen, er werd inderdaad weinig opgemeten wat ik vreemd vond, ik kreeg trouwens 4 stoffenboekjes voor me neus ipv drie bij Maboc :-k

Toen ik de shirts binnenkreeg was ik niet echt tevreden, vooral niet over de mouwen. Hier ben ik laatst mee teruggaan en toen zeer correct geholpen. Ik vond o.a. de mouwen zo'n 4 cm te lang, maar de mevrouw hield vol dat er echt maar 2 cm af moest, daar ben ik maar mee akkoord gegaan want als ze nog steeds te lang zouden zijn kon het weer aangepast worden. Deze eerste 2 shirts heb ik nog niet terug dus daar kan ik nog niks over kwijt.

Na verder de fit geanalyseerd te hebben heeft ze de aanpassingen in het systeem gezet en toen heb ik maar besloten nog een bestelling te doen, ik wilde graag een donkerblauw/wit gestreepte herringbone met contrast cut away boord, wat niet kon, het enige wat in de buurt kwam was het type stof van het passhirt wat een vrij eenvoudige stof is en echte cut away boorden hebben ze ook niet. Wederom een teleurstelling voor wat betreft de shirts zelf. Misschien had ik toen moeten afhaken maar toch degene bestelt die er het dichts tegenaan zat en daarbij een roze shirt met MoP knopen en grijze stiksels. Ik ben benieuwd of met de aanpassingen qua maten deze shirts perfect zitten.

Conclusie van mij ervaring, ik ben altijd heel correct en vriendelijk geholpen, maar als het op het product aankomt ben ik niet geheel tevreden.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2009 – 13:32:17
Ik spreek names mezelf, dus voor Dennisbal weet ik het niet, maar ....3 plekken

1 - mbv. de borstomtrek werden een basis shirt gekozen.
2 - De boordmaat werd nog specifiek opgenomen. (eigenlijk een verschilmeting tussen wat het passshirt had, en wat er volgende de SuSu-mevrouw af moest.)
3 - lengte van de mouw (maar weer het verschil tov. wat het moet zijn en het passirt)

Het opmeten bestond vooral uit....kijken naar het huidige shirt en dan beslissen of er ergens iets af moest (op het oog). Ik vertrouw in deze maar op de kennis en kunde van de mevrouw van SuSu  :shock:

Wellicht had jij een andere actie? Deze actie is natuurlijk wel een soort confectie eigenlijk (gezien de aantallen) :-)

Bij mij eigenlijk hetzelfde.. Met dit verschil (tenzij maboc dit is vergeten te melden) dat bij mij aan de achterkant vanaf de taille tot de rug de boel is afgespeld. Ze gebruikten een slimfit als model maar dit was nog niet 'slim' genoeg. Ook zijn de manchetten afgespeld, 2 cm eraf aan de rechterkant en 1 cm links (voor het horloge). Mouwlengte werd ook een beetje op het oog geschat, ik vond de mouwlengte van het passhirt wat aan de lange kant maar de verkoper stond erop dat het goed was, en met de mogelijkheid aan evt correcties in gedachten ben ik daar maar mee akkoord gegaan. Ik had liever dat hij er even een meetlintje naast had gelegd maar dit is niet gebeurd.

Misschien nog wel het raarste vond ik dat de armomvang niet eens werd gemeten. We hebben besloten dat er van het passhirt wel ongeveer 2 cm afkon... puur op het oog dus. Toen ik vervolgens opmerkte dat het misschien zinvol was om mijn boven- en onderarm en polsomvang te meten vertelde de verkoper dat ze dit nooit deden en dat dit 'vanzelf wel in verhouding' zou zijn. Uiteindelijk toch nog wel de omvang van de manchetten gemeten. Maar niet de boven- en onderarm dus. Vooral op dit punt kreeg ik sterk het gevoel met een soort veredelde confectie te maken te hebben. De mouwen van het passhirt zagen er niet uit (vooral rond de onderarm) dus ik ben benieuwd wat de 2 cm eraf gaan doen  :) Maar we zien het wel. Ik kan niet zeggen dat de verkoper geen kijk op zaken had, hij kwam erg professioneel over. Maar het blijft een rare gang van zaken op deze manier...

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2009 – 13:43:34
Het punt is denk ik dat wij gewoon veel te veel weten over shirts en hoe ze behoren te zitten. Even gechargeerd zal 90% van hun klantenkring geen bezoeker van SF zijn en die klanten vinden het bij gebrek aan kennis misschien al gauw best. Zonder regelmatig de juiste feedback te krijgen gaan verkopers hier natuurlijk naar handelen.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2009 – 13:59:22
Ik pak er even een stukje uit...

.....
Met dit verschil (tenzij maboc dit is vergeten te melden) dat bij mij aan de achterkant vanaf de taille tot de rug de boel is afgespeld. Ze gebruikten een slimfit als model maar dit was nog niet 'slim' genoeg.
....

Ik wil juist geen slimfit of cut-to-the-bone. Van mij mag het iets ruimer allemaal. Dus het afspelden was niet nodig :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2009 – 14:00:03
Het punt is denk ik dat wij gewoon veel te veel weten over shirts en hoe ze behoren te zitten. Even gechargeerd zal 90% van hun klantenkring geen bezoeker van SF zijn en die klanten vinden het bij gebrek aan kennis misschien al gauw best. Zonder regelmatig de juiste feedback te krijgen gaan verkopers hier natuurlijk naar handelen.

Eensch.
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2009 – 17:44:34
Ze zijn binnen  :D. Ben er tevreden mee. Fit is prima en alles volgens afspraak. Als bonus mocht ik ook een extragratis das uitzoeken. Hier heb ik niet eens om hoeven vragen maar het werd spontaan aangeboden. Aan het eind leefden ze dus nog lang en gelukkig.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #42 Gepost op: 19 februari 2009 – 17:52:56
Ze zijn binnen  :D. Ben er tevreden mee. Fit is prima en alles volgens afspraak. Als bonus mocht ik ook een extragratis das uitzoeken. Hier heb ik niet eens om hoeven vragen maar het werd spontaan aangeboden. Aan het eind leefden ze dus nog lang en gelukkig.

Super dat klinkt prima.

Wanneer zien we de foto's? (of staan ze al ergens?)
Genoeg leuke dassen daar om uit te kiezen.
Niets zo veranderlijk als de mens

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2009 – 18:01:38
Zal zo even detail foto's maken. Bodyshots volgen later in WDDHV. 

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Suit Supply (maatshirts)
Reactie #44 Gepost op: 19 februari 2009 – 19:51:27





1 paars wit, 1 lichtblauwe visgraat. Dunne MoP knopen.  Slechte foto's bij kunstlicht. Blijft lastig.