Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207567 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #390 Gepost op: 10 mei 2019 - 19:27:38
Al jarenlang lurk ik actief mee en bestel ik shirts bij Luxire. Dé fit lukt echter al 4 jaar niet. Taille te breed, mouwen te krap, bovenarmen te wijd, dan weer te strak. Het is oké maar net niet wat ik wil.
Mijn idee is om een shirt te laten maken dat ik vervolgens kan opsturen naar Luxire zodat ze de maten kunnen overnemen. Waar kan ik het beste terecht? Jacob, NT, Ettemadis..

Mocht je echt je geld willen blijven gooien in een kinderarbeid bolwerk, met een steeds net niet resultaat, dan even naar Pauw, bij Daniel een Fina laten aanmeten, die opsturen , klaar... resu

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Respect the beard

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 11 mei 2019 - 08:23:16
Dank allemaal!

Achteraf liever twee/drie topshirts gehad dan zes vodjes van Luxire (nadat ik ook nog twee/drie vodjes heb weg moeten gooien omdat de fit ruk was)

De shirts die ik heb van Luxire zijn kwalitatief goed genoeg voor me. G&R en Monti doen het prima.

Mocht je echt je geld willen blijven gooien in een kinderarbeid bolwerk, met een steeds net niet resultaat, dan even naar Pauw, bij Daniel een Fina laten aanmeten, die opsturen , klaar... resu

Pauw is een goede inderdaad. Hoeveel doet zoiets? En wat betreft kinderarbeid, is dat niet slechts gebaseerd op aannames? Het risico bestaat natuurlijk maar ik herinner me meerdere verslagen van bedrijfsbezoeken. Voor wat dat nog zegt.

Elke waar heeft zijn prijs, ik zou Luxire gedag zeggen en gewoon in NL een relatie opbouwen met een goed bedrijf.

Dat is mijn droom. Al kijk je uiteraard ook naar prijs/kwaliteit verhouding. MTM is het gewoon net niet. Heb een shirt van Susu, dat draag ik werkelijk nooit.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 11 mei 2019 - 09:00:28

Pauw is een goede inderdaad. Hoeveel doet zoiets? En wat betreft kinderarbeid, is dat niet slechts gebaseerd op aannames? Het risico bestaat natuurlijk maar ik herinner me meerdere verslagen van bedrijfsbezoeken. Voor wat dat nog zegt.

Pauw @ 300 basis stofjes, misschien iets meer, maar ergens rond de 3.

Lekker aangekondigde bezoekjes - niemand loopt er onaangekondigd naar binnen - ja misschien in een klein gedeelte, maar ze laten nooit de waarheid zien.. ze hebben, ook in China, “leen” fabrieken, lekker schoon, goeie ventilatie, geen kinderen - magic!

Ik snap dat mensen het goed praten - ook hier op het forum, maar feit is dat mensen, inclusief kinderen, worden uitgebuit voor ons handgemaakt geplooid schoudertje....

Ps. Voor de mensen die weer gaan uitleggen dat dit niet het geval is, bespaar je de moeite - ja, als het goed voelt en je het nodig hebt om het weer goed te praten, eigen gemoedsrust, doen, overtuigen doe je me niet :)

Maar goed... RJ, je kan ook naar Italië vliegen, daar een goedkoop atelier vinden en daar voortaan je shirts bestellen :) ben je denk rond de 120 euro max kwijt.. wel even zoeken..

Respect the beard

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #393 Gepost op: 11 mei 2019 - 09:52:35
Huh, dus je laat een bespoke shirtmaker een shirt van Nolabel namaken, met een aantal kleine verbeterpunten? Want? Je hebt toch al een aantal shirts van Amir? Kan je het niet oplossen met een tussenpas? Wensen aangeven? Wat gaat er niet goed?

Verschil van inzicht meneer Punt.
Ik wil losse fit, maar Amir is italo slim-fit gewend. Dus vandaar.
Heb nu een aantal hemden en gewoon niet mijn ding allemaal naar mijn mening te slim-fit.
Het helpt ook niet dat ik weer flink aan het trainen ben en daardoor gaat alles van strak naar te strak.

Qua fit is die nolabel echt ruk maar op die manier heb ik wel kunnen aangeven dat ik het geheel wat wijder wil hebben.
De fit zal uiteraard verbeterd worden. Denk aan: rekening houden met afhangende schouder, hoger armsgat, mouwlengte, boord etc.

Het ging mij er dus om dat Amir door kreeg dat ik het bij de buik, borst, schouders en de mouwen allemaal wat losser wilde.

Maar goed... RJ, je kan ook naar Italië vliegen, daar een goedkoop atelier vinden en daar voortaan je shirts bestellen :) ben je denk rond de 120 euro max kwijt.. wel even zoeken..

Wie zegt dat daar geen misbruik van arbeiders wordt gemaakt.
Zo las ik ooit dit: https://putthison.com/the-nyt-on-italys-invisible-labor-class/

AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 11 mei 2019 - 09:58:21
....
Maar goed... RJ, je kan ook naar Italië vliegen, daar een goedkoop atelier vinden en daar voortaan je shirts bestellen :) ben je denk rond de 120 euro max kwijt.. wel even zoeken

Dit lijkt mij ook wel wat, alleen jammer dat ik de taal niet spreek. Heb nu zelf een mtm shirt bij NT laten maken en op basis daarvan een aantal punten aangepast voor de volgende shirts.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 11 mei 2019 - 13:55:49
Verschil van inzicht meneer Punt.
Amir is italo slim-fit

Die snap ik, vind hem op IG er soms uitzien als iemand die vorige jaar een pak heeft gekocht en inmiddels 5 kilo is aangekomen.... en jij bent wat blijven hangen in de jaren 50... dat is niet perse een match :)

Respect the beard

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 11 mei 2019 - 13:57:52
Pauw @ 300 basis stofjes, misschien iets meer, maar ergens rond de 3.

Lekker aangekondigde bezoekjes - niemand loopt er onaangekondigd naar binnen - ja misschien in een klein gedeelte, maar ze laten nooit de waarheid zien.. ze hebben, ook in China, “leen” fabrieken, lekker schoon, goeie ventilatie, geen kinderen - magic!

Ik snap dat mensen het goed praten - ook hier op het forum, maar feit is dat mensen, inclusief kinderen, worden uitgebuit voor ons handgemaakt geplooid schoudertje....

Ps. Voor de mensen die weer gaan uitleggen dat dit niet het geval is, bespaar je de moeite - ja, als het goed voelt en je het nodig hebt om het weer goed te praten, eigen gemoedsrust, doen, overtuigen doe je me niet :)

Je hebt vast een... punt maar feit is dat we het beiden niet met zekerheid weten.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 11 mei 2019 - 14:03:34

Wie zegt dat daar geen misbruik van arbeiders wordt gemaakt.
Zo las ik ooit dit: https://putthison.com/the-nyt-on-italys-invisible-labor-class/

Dat is al jaren/decennium zo en ja, als je rond de 100-120 een mtm shirt zoekt in Napels, dan worden die inderdaad in elkaar genaaid door deze thuiswerkers - zeker geen vetpot, maar in ieder geval geen kinderen en werken gewoon vanuit huis... de echt Made in italy Maffia gebruiken gewoon Chinezen of besteden het uit in het oostblok en naaien alleen het label in Italië er in ... Caruso, Isaia....

Respect the beard

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 11 mei 2019 - 14:07:16
Je hebt vast een... punt maar feit is dat we het beiden niet met zekerheid weten.

Als het goed voelt, zeker blijven bestellen...

Respect the beard

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 11 mei 2019 - 14:47:44
Dat is al jaren/decennium zo en ja, als je rond de 100-120 een mtm shirt zoekt in Napels, dan worden die inderdaad in elkaar genaaid door deze thuiswerkers - zeker geen vetpot, maar in ieder geval geen kinderen en werken gewoon vanuit huis... de echt Made in italy Maffia gebruiken gewoon Chinezen of besteden het uit in het oostblok en naaien alleen het label in Italië er in ... Caruso, Isaia....

Is Caruso oostblok? Valt me tegen
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 11 mei 2019 - 14:53:16
Is Caruso oostblok? Valt me tegen

Jaren geleden wel ja, niet alle lijnen, maar gros wel...

Respect the beard

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #401 Gepost op: 11 mei 2019 - 15:59:59
Die snap ik, vind hem op IG er soms uitzien als iemand die vorige jaar een pak heeft gekocht en inmiddels 5 kilo is aangekomen.... en jij bent wat blijven hangen in de jaren 50... dat is niet perse een match :)

Grappig dat je die foto pakt, want dat is een ettemadis overhemd:)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:21:51
En dit is strak? Linnen shirt? Vind het redelijk losjes...

Respect the beard

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:27:10
Jaren geleden wel ja, niet alle lijnen, maar gros wel...

I call bullshit. Jaren geleden vaak in Soragna geweest, en die fabriek (beide panden, dus ook aan de overzijde van de weg) waren ramvol en vollop in gebruik. Alleen voor jasjes overigens, broeken worden door een ander bedrijf gemaakt, zo'n 100km noordelijker.

Fluo lijn zou ergens anders gemaakt kunnen worden. Heb ik daar ook nooit gezien.

Of ze nog white label doen weet ik niet, is geheel uit de fabriekswinkel verdwenen ook. Is sinds enkele jaren een "gewone" kledingwinkel, met veel bekende, maar ook een aantal onbekende, mooie merken.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:32:03
Er zal gerust volop gefraudeerd worden met “Made in” labels, maar officieel dient dit label het land weer te geven waar het echt geproduceerd is. Bijv. een auto die compleet in Polen in elkaar wordt gezet op het stuur na, welke er in Duitsland in wordt gemonteerd als laatste stap, is mag niet worden verkocht als Made  in Germany. Lijkt me stug dat een Caruso of Isaia (tegenwoordig) nog enkel een labeltje erin naaien en het verkopen als Made in Italy. Wordt fors op gecontroleerd en de boetes zijn enorm (los van het afbreukrisico).
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”