Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207580 keer gelezen)

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #315 Gepost op: 23 november 2014 - 13:40:00
Dat is het hem juist, ik heb geen Jasje.
Het idee is dat zolang ik het "nodig" heb het er is, en zodra ik een jasje heb (wat in alle eerlijkheid nog wel een poosje zal duren) het kan verdoezelen. Geeft een beetje speel ruimte als het ware.

Weet je wat, ik zal er nu al op terug komen. Ik heb er geen enkel probleem mee als anderen barrel cuffs dragen. Ik vind alleen voor mezelf een meer "klassieke" uitstraling veel meer passend bij mijn persoonlijkheid. En als ik iets belangrijk vind in de kleding die ik draag is het wel dat het een uiting moet zijn van persoonlijkheid.  Zo ga ik mezelf deze kerst trakteren op een aantal goede knoopjes waar ik al een jaartje verlieft op ben. De rose gold versie van de TF Est. 1968 tourbilon reeks (plain, niet met ingelegde robijnen).
Deze dus:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Daar ga ik voor ondanks de realisatie dat ze enigszins provocatief zijn voor de meeste. Wat in ironie ook weer past bij mijn persoonlijkheid.

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 23 november 2014 - 13:51:56
Borstzak is ook veel te groot, verdwijnt in je oksel. Zal wel zijn omdat je heel dun bent, maar ziet er raar uit.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Charlie

• Gast
Reactie #317 Gepost op: 23 november 2014 - 14:09:35
Dus als ik het goed begrijp draag je dit shirt zonder jasje? Ik weet niet of het aan mijn scherm ligt of aan jouw flits, maar ik zie gewoon letterlijk je huid onder je shirt. Is dat stofje zo dun? Ik heb nog nooit bij mijn witte shirts iets van huid of een t-shirt zien doorschijnen...

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 23 november 2014 - 14:26:48
Dus als ik het goed begrijp draag je dit shirt zonder jasje? Ik weet niet of het aan mijn scherm ligt of aan jouw flits, maar ik zie gewoon letterlijk je huid onder je shirt. Is dat stofje zo dun? Ik heb nog nooit bij mijn witte shirts iets van huid of een t-shirt zien doorschijnen...

Ja klopt, dat stofje schijnt iets meer door dan dat de bedoeling was. Zeker overdag valt dat op, 'savonds valt het haast volledig weg.
De 2e is een stuk dikker en heeft dat niet :)

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 23 november 2014 - 14:31:30
Mooi shirt!
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 23 november 2014 - 15:42:56
Met mijn webcam gemaakt dus zeker niet de beste kwaliteit foto's maar wat vinden jullie van mijn eerste stel shirts?

(...)

NOTE: Stijfsel zit er nog in. (Gisteren op gehaald dus nog geen tijd gehad om ze te wassen)

Shirt 1:
Mooi. Dan kan het shirt nog terug naar de winkel. 'Doorschijnend' en 'mannenoverhemd', in één zin: beter van niet. Tenzij als voorbeeld van een miskoop.

Shirt 2:
De aanzet van de rechtermouw zit naar mijn smaak te laag. Omdat de mouw al wat aan de korte kant is (zie hieronder), zou ik ook dit shirt terug brengen.

Beide shirts:
Zoals hierboven al werd opgemerkt is de borstzak uit verhouding met de rest van het hemd. Als een jasje er voorlopig niet van komt, dan zou ik toch iets anders verzinnen voor je pen. Een schrijfmap ofzo. De mouwen lijken wat aan de korte kant. Als je je arm buigt zodat de bovenarm ten opzichte van de onderarm een hoek van 90 graden vormt, dan meen ik dat je er naar moet streven om de manchet te dragen op de pols. Kijk ook even of de boordpunten het hemd raken als je de bovenste knoop dicht doet.

Grindpad

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 23 november 2014 - 16:44:05
Een shirt is sowieso onderkleding toch?

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 23 november 2014 - 16:58:58
Nee
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 23 november 2014 - 17:18:09
Een shirt is sowieso onderkleding toch?

Hèhè, lekker conservatief.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 23 november 2014 - 17:35:23
Onderkleding idd, volgens de klassieke leer.

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 23 november 2014 - 18:43:30
@ Desiderata
Allereerst bedankt voor het constructieve kritiek!

Beide shirts:
Zoals hierboven al werd opgemerkt is de borstzak uit verhouding met de rest van het hemd. Als een jasje er voorlopig niet van komt, dan zou ik toch iets anders verzinnen voor je pen. Een schrijfmap ofzo. De mouwen lijken wat aan de korte kant. Als je je arm buigt zodat de bovenarm ten opzichte van de onderarm een hoek van 90 graden vormt, dan meen ik dat je er naar moet streven om de manchet te dragen op de pols. Kijk ook even of de boordpunten het hemd raken als je de bovenste knoop dicht doet.
Ik heb even wat "close ups" gemaakt van de boord en de manchetten. Wellicht dat je het daarmee allemaal wat beter kunt zien want zeker met de boordpunten weet ik niet goed waar je naar doelt.
(Klik op de afbeelding om het album te zien)

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #326 Gepost op: 23 november 2014 - 18:46:00
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de boordpunten niet 'zweven' maar het shirt raken. Dit lijkt hier het geval.

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 23 november 2014 - 18:50:07
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de boordpunten niet 'zweven' maar het shirt raken. Dit lijkt hier het geval.
Ja klopt. De rechter punt drukt zelfs nogal hard dus daarvoor moet ik sowieso terug.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 23 november 2014 - 18:51:16
Goede mat trouwens.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 23 november 2014 - 18:52:44
De punt van je boord prikt nogal hard?