Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207572 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #420 Gepost op: 12 mei 2019 - 08:36:07
Zat net het Caruso topic door te spitten, en idd, post van mezelf teruggevonden dat die winkel in 2013 is aangepast.

En deze post, ook interessant. Incl Oost Europa connectie.
Roemenie, daar zit toch dat OP Projgfbgbfnhngjhjmkkkjnogwat?

Toen dus nog niet overgenomen, Fosun is er voor 35% ingestapt. In 2017 dus meerderheidsbelang. Die Angeloni zat er voor 35% in, wellicht heeft Angeloni zijn investering te gelde gemaakt toen...

Ahh duidelijk.. zijn de prijzen overigens aangepast? Fransie Boner is nog steeds Caruso fan...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Respect the beard

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 12 mei 2019 - 10:32:46
Winkel in Soragna bedoel je? Geen idee, al in geen jaren meer geweest. Wellicht de volgende keer maar weer eens langsgaan. Laatstekeer dag ik er was hadden zeook wat nieuwe opkomende merken. Deze bijvoorbeeld: http://www.e-lj.it/index.html

Schitterende jas gepast, perfecte pasvorm. Wilde ik MTM, deden ze dat voor dezelfde prijs. Suede trouwens, was 2500 meen ik.

En nu ook in NL te koop zie ik.

RJ

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #422 Gepost op: 12 mei 2019 - 11:12:27
In ieder geval leuk om te zien dat er zoveel discussies ontstaan zijn. Rest mij nog 2 vragen;
Zou het wat betreft pasvorm de moeite waard zijn om voor bespoke te gaan t.o.v. MTM? Ik krijg zo de indruk dat veel mensen eerder voor MTM gaan dan bespoke.

daarnaast; Een aantal keer is aangegeven aan dat ze bij een Nederlandse tailor shirts zouden bestellen. Kijkende naar prijs/kwaliteit, waar zou dat dan zijn? Ik woon overigens in NB.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #423 Gepost op: 12 mei 2019 - 12:36:23
Voor shirts zie ik persoonlijk geen meerwaarde in bespoke, MTM van een goede shirtboer (Finamore, 100Hands) vind ik mooier.

Ook nog steeds tevreden over Caruso btw, zal me echt jeuken waar het gemaakt wordt.
The man with style, is the man who can smile

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #424 Gepost op: 12 mei 2019 - 16:14:19
Voor shirts zie ik persoonlijk geen meerwaarde in bespoke, MTM van een goede shirtboer (Finamore, 100Hands) vind ik mooier.

Ook nog steeds tevreden over Caruso btw, zal me echt jeuken waar het gemaakt wordt.
Idd! Bespoke overhemden heeft geen echte meerwaarde, ik vind het gewoon leuk.

Bean

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #425 Gepost op: 13 mei 2019 - 10:04:23
In het eerste geval krijg je zo'n vaag made in Europe label, geen specifiek land meer.

Algemene regel is dat de country of origin het land moet zijn waar het product zijn laatste echte transformatie heeft gemaakt. Vandaar dat je op b.v. Meermin geen "made in spain" label zult vinden.

Ongelooflijk veel fraude: https://www.theguardian.com/fashion/2016/aug/20/shoes-uk-high-street-made-for-a-pittance-eastern-europe-sweatshop

Manufacturers are able to take advantage of an obscure European loophole known as the outward processing trade (OPT) scheme. Under the rules, companies cut parts for the shoes in one country before exporting them to a low-wage economy where they are assembled and sewn. They are then imported back to the original country, duty free. The finished shoes can then be labelled as being made in the original country.

Uiteraard zal er steeds meer en strenger worden gecontroleerd, maar goed, dan halen ze de chinezen wel naar Italy :)

https://www.newyorker.com/magazine/2018/04/16/the-chinese-workers-who-assemble-designer-bags-in-tuscany

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 13 mei 2019 - 11:01:34

^ dit

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #427 Gepost op: 08 juli 2019 - 14:42:35

Wat 'fullness at the back' maar stoort mij niet.
Zolang ik het overhemd niet voel vind ik het top.

Zou zelf het armsgat wat hoger willen.

Other than that, good. (oja en de mouwen zijn te lang, beter te lang dan te kort).

Je ziet het niet, maar mijn holle rug is dus verdwenen sinds ik 6 maandjes geleden ben begonnen met mijn rug trainen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 08 juli 2019 - 15:02:36
Mouwen lijken me prima met jasje aan. Zonder jasje stroop je ze natuurlijk op. :)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 08 juli 2019 - 15:14:52
Mouwen zijn helemaal prima zo! rug iets wat extra stof, wat je zegt, maar verder mooi! erg mooi
Respect the beard

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #430 Gepost op: 08 juli 2019 - 15:23:34
mooi shirt, maar je zou dit zo rtw moeten kunnen krijgen.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #431 Gepost op: 08 juli 2019 - 15:28:29
mouwen te lang
live and let die

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #432 Gepost op: 08 juli 2019 - 17:03:23
mooi shirt, maar je zou dit zo rtw moeten kunnen krijgen.
Dan heb ik niet goed genoeg gezocht.
Vertel mij maar waar ik dit kan kopen.

Heb al veel geprobeerd, maar of de fit is veel te wijdt of veel te strak of de fit is goed maar het boord is crap.

Hoor het echt graag want dan koop ik gelijk daar enkele shirts (scheelt weer wacht tijd :mrgreen:)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 08 juli 2019 - 17:09:34
Hoor het echt graag

Wijd is zonder t. My pleasure.

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #434 Gepost op: 08 juli 2019 - 17:42:38
Dan heb ik niet goed genoeg gezocht.
Vertel mij maar waar ik dit kan kopen.

Heb al veel geprobeerd, maar of de fit is veel te wijdt of veel te strak of de fit is goed maar het boord is crap.

Hoor het echt graag want dan koop ik gelijk daar enkele shirts (scheelt weer wacht tijd :mrgreen:)

Past Finamore je niet goed? Is een regular fit, maar niet idioot wijd. Goede arm hoogte ook