Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207559 keer gelezen)

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #330 Gepost op: 23 november 2014 - 18:56:45
De punt van je boord prikt nogal hard?
Yup.
Goede mat trouwens.
Mat? Haar? :P

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 23 november 2014 - 18:56:53
Op de foto's in het album lijken mouwlengte en boordpunten wel in orde. Voor de goede orde, het is niet de bedoeling dat de punt van de boord zweeft.

Tóch zou ik de hemden terugbrengen, gelet op wat ik eerder schreef.

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #332 Gepost op: 23 november 2014 - 19:07:24
Op de foto's in het album lijken mouwlengte en boordpunten wel in orde. Voor de goede orde, het is niet de bedoeling dat de punt van de boord zweeft.

Tóch zou ik de hemden terugbrengen, gelet op wat ik eerder schreef.
Om toch terug te komen op de stof. Kan dat überhaupt als je hem uit zo'n boekje hebt uitgekozen?

(Vergeef mijn gebrek aan ervaring)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 23 november 2014 - 19:09:13
Om toch terug te komen op de stof. Kan dat überhaupt als je hem uit zo'n boekje hebt uitgekozen?

(Vergeef mijn gebrek aan ervaring)

Tsja, daar wordt het niet makkelijker van. Het hangt er vanaf wat je met de winkelier hebt afgesproken zou ik denken.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 23 november 2014 - 20:14:33
Ik faal tot nu toe ook best wel hard in het uitzoeken van stofjes op basis van staaltjes. Ben inmiddels een paar kartonnen hemden en een jasje dat toch niet helemaal de kleur was die ik in gedachten had verder (waardeloze gedimde verlichting daar bij osjee Rdam op de tweede verdieping, en misschien ben ik toch enigszins kleurenblind..)

Voortaan duidelijk omschrijven wat ik zoek dus (niet doorschijnend, lichtblauw, zacht, etc, bijvoorbeeld) en meegaan met wat het personeel adviseert. Die hebben er immers als het goed is meer zicht op, en mochten ze je verkeerd adviseren dan kan je zo'n verkoper daar inderdaad op wijzen en heb je nog een poot om op te staan.

Zelf zou ik in ieder geval niet snel terug gaan als ik zelf het stofje had gekozen. Eigen fout uiteindelijk. Leergeld enzo.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 23 november 2014 - 20:44:54
Voor de kleur altijd even naar buiten lopen met staal of kledingstuk, Martijn... Er zullen misschien winkels zijn met daglichtlampen, maar vast niet veel. Wel even vragen/aankondigen... En in het donker werkt dat minder goed. :)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 23 november 2014 - 20:58:35
(...) daglichtlampen (...)

Dat klinkt als een mooi woord voor 'een raam'.

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 24 november 2014 - 19:04:11
Wie heeft dat shirt bij je aangemeten? Waar heb je ze laten maken en waarom maatwerk? Naden op je schouder kloppen totaal niet (veel te veel naar buiten toe). Voor wat betreft borstzak (die hier inderdaad te groot is): niet doen. Alleen al leuk als je een keer een lekkende pen erin hebt...

Mouwlengte lijkt oké. Zit verder wat apart, maar zal ook door je afwijkende postuur komen.

Goede mat trouwens.

Niet zo gemeen tegen haar doen. :mrgreen:

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 24 november 2014 - 19:27:40
Ik faal tot nu toe ook best wel hard in het uitzoeken van stofjes op basis van staaltjes. Ben inmiddels een paar kartonnen hemden en een jasje dat toch niet helemaal de kleur was die ik in gedachten had verder (waardeloze gedimde verlichting daar bij osjee Rdam op de tweede verdieping, en misschien ben ik toch enigszins kleurenblind..)

Voortaan duidelijk omschrijven wat ik zoek dus (niet doorschijnend, lichtblauw, zacht, etc, bijvoorbeeld) en meegaan met wat het personeel adviseert. Die hebben er immers als het goed is meer zicht op, en mochten ze je verkeerd adviseren dan kan je zo'n verkoper daar inderdaad op wijzen en heb je nog een poot om op te staan.

Zelf zou ik in ieder geval niet snel terug gaan als ik zelf het stofje had gekozen. Eigen fout uiteindelijk. Leergeld enzo.

Wat je moet doen is een hemd meenemen met een stof die je fijn vind. En vragen naar soortgelijke stoffen.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 24 november 2014 - 20:58:01
Had ik destijds nog niet, maar goede tip, thanks!

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 24 november 2014 - 21:48:59
Over de pasvorm is onderhand wel genoeg gezegd denk ik. Vanaf n bepaald niveau zijn dingen heel persoonlijk (zo vind ik dit shirt te strak, eem ander zal dit goed vinden), maar bepaalde zaken zijn ook heel basic: borstzak te groot, mouwen heel wijd in verhouding tot body, overhangende schouders.

Waar ik wel benieuwd naar ben: waar heb je het shirt vandaan?

Overigens schijnen vrijwel alle witte shirts in een zekere zin door. Neemt niet weg dat dit bij shirt 1 wel erg extreem is.

Tip voor anderen (weet niet of dat hier van toepassing is): als je aan maatwerk begint, bestel altijd 1 shirt in het begin en daarna ook om de pasvorm perfect te krijgen. Daarna kun je in bunches bestellen. (Dit geldt voor mtm. Bespoke niet helemaal wellicht maar daar heb ik geem ervaring mee. Kan me voorstellen dat daar persoonlijke details ook veranderen voor n 'beginner')

Rataridicta

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 25 november 2014 - 16:51:01
Wie heeft dat shirt bij je aangemeten? Waar heb je ze laten maken en waarom maatwerk? Naden op je schouder kloppen totaal niet (veel te veel naar buiten toe). Voor wat betreft borstzak (die hier inderdaad te groot is): niet doen. Alleen al leuk als je een keer een lekkende pen erin hebt...

Mouwlengte lijkt oké. Zit verder wat apart, maar zal ook door je afwijkende postuur komen.

Niet zo gemeen tegen haar doen. :mrgreen:
Analiek van Solo per Lui te Arnhem. Ik kies voor maatwerk omdat ik nogal specifiek kan zijn in wat ik wil en altijd dingen koop onder het mom van "Als je het doet, doe het dan gelijk goed." Ik schrijf alleen met mijn vulpen die een inkt erin heeft die niet watervast is. Als hij zou lekken moet het eerst door de dop heen, mocht dat gebeuren was je het eruit. Dat is dus geen enkel probleem.
Qua mouwen sta ik hier ook scheef maar je hebt volledig gelijk natuurlijk!
Bedankt voor de kritiek!

Over de pasvorm is onderhand wel genoeg gezegd denk ik. Vanaf n bepaald niveau zijn dingen heel persoonlijk (zo vind ik dit shirt te strak, eem ander zal dit goed vinden), maar bepaalde zaken zijn ook heel basic: borstzak te groot, mouwen heel wijd in verhouding tot body, overhangende schouders.

Waar ik wel benieuwd naar ben: waar heb je het shirt vandaan?

Overigens schijnen vrijwel alle witte shirts in een zekere zin door. Neemt niet weg dat dit bij shirt 1 wel erg extreem is.

Tip voor anderen (weet niet of dat hier van toepassing is): als je aan maatwerk begint, bestel altijd 1 shirt in het begin en daarna ook om de pasvorm perfect te krijgen. Daarna kun je in bunches bestellen. (Dit geldt voor mtm. Bespoke niet helemaal wellicht maar daar heb ik geem ervaring mee. Kan me voorstellen dat daar persoonlijke details ook veranderen voor n 'beginner')
Nee klopt, het shirt zit te strak. Als ik zit dan trekt ie open en daar ben ik niet bepaald blij mee. (Foto:)
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Heb het shirt van een klein zaakje (Solo per Lui) in Arnhem.

Ik had ook wel enige doorschijn verwacht bij Shirt 1 wat prima was aangezien de fijne stof me mooi leek voor in de avond waar je er dus veel minder last van hebt. Maar dit is, zoals je al zij, erg extreem.

Ik was in eerste instantie op zoek naar 1 shirt maar gezien 1 shirt 139 EUR was en 2 shirts volgens een lang-lopende aanbieding 178 EUR was ben ik maar direct voor twee gegaan.

Ook jij bedankt voor je kritiek!

Kan iemand mij vertellen wat de standaard is qua onderkant? Ik neem aan dat de standaard een enigszins ronde onderkant is waarbij de zij wat hoger ligt. (Tegenover rechte en een klassieke onderkanten.)
Laatst bewerkt op: 25 november 2014 - 16:59:14 door Rataridicta

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 25 november 2014 - 17:02:00
Zit je nou in je wasmand?

Charlie

• Gast
Reactie #343 Gepost op: 25 november 2014 - 20:18:04
Onze nieuwe SF-Jan Vayne.