Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207576 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #405 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:37:56
I call bullshit. Jaren geleden vaak in Soragna geweest, en die fabriek (beide panden, dus ook aan de overzijde van de weg) waren ramvol en vollop in gebruik. Alleen voor jasjes overigens, broeken worden door een ander bedrijf gemaakt, zo'n 100km noordelijker.

Fluo lijn zou ergens anders gemaakt kunnen worden. Heb ik daar ook nooit gezien.

Of ze nog white label doen weet ik niet, is geheel uit de fabriekswinkel verdwenen ook. Is sinds enkele jaren een "gewone" kledingwinkel, met veel bekende, maar ook een aantal onbekende, mooie merken.

Gezien je kennis en kunde neem ik de Caruso worden terug.. had het ooit van een redelijk betrouwbare bron, maar kan ook afgunst zijn geweest...

Respect the beard

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:45:05
Er zal gerust volop gefraudeerd worden met “Made in” labels, maar officieel dient dit label het land weer te geven waar het echt geproduceerd is. Bijv. een auto die compleet in Polen in elkaar wordt gezet op het stuur na, welke er in Duitsland in wordt gemonteerd als laatste stap, is mag niet worden verkocht als Made  in Germany. Lijkt me stug dat een Caruso of Isaia (tegenwoordig) nog enkel een labeltje erin naaien en het verkopen als Made in Italy. Wordt fors op gecontroleerd en de boetes zijn enorm (los van het afbreukrisico).

Ongelooflijk veel fraude: https://www.theguardian.com/fashion/2016/aug/20/shoes-uk-high-street-made-for-a-pittance-eastern-europe-sweatshop

Manufacturers are able to take advantage of an obscure European loophole known as the outward processing trade (OPT) scheme. Under the rules, companies cut parts for the shoes in one country before exporting them to a low-wage economy where they are assembled and sewn. They are then imported back to the original country, duty free. The finished shoes can then be labelled as being made in the original country.

Uiteraard zal er steeds meer en strenger worden gecontroleerd, maar goed, dan halen ze de chinezen wel naar Italy :)

https://www.newyorker.com/magazine/2018/04/16/the-chinese-workers-who-assemble-designer-bags-in-tuscany
Respect the beard

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 11 mei 2019 - 16:45:14

Prima fit dat shirt. 👍

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 11 mei 2019 - 17:01:21

Hm, plinten wat fors, en de hoed lijkt geleend.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:25:51
Gezien je kennis en kunde neem ik de Caruso worden terug.. had het ooit van een redelijk betrouwbare bron, maar kan ook afgunst zijn geweest...

Misschien gevalletje klok, klepel. Ik zie nu wel dit bericht, uit november 2017. https://it.fashionnetwork.com/news/Caruso-passa-nelle-mani-del-suo-partner-cinese-Fosun,890754.html#.XNb01EixWf0

Ofwel, in 2013 deels in Chinese handen, sinds eind 2017 heeft Fosun een meerderheidsaandeel. Zegt verder niets over productie. Die was jaren geleden iig nog gewoon in Soragna.

Zal ff terugzoeken wanneer die Ma.Co winkel is aangepast nasr generieke kledingwinkel, wel benieuwd.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #410 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:27:27

Prima fit dat shirt. 👍
Dit shirt zeker.
Volgende shirts waren jammer genoeg weer te strak, dus deze fit wil ik weer:)

Broek is mtm van een goedkoop cheapass merk, wel lekker zomer broekie.
Plinten 6cm, gewoon voor het uitproberen. Inmiddels weer terug naar 5cm is mooier.

Hoed heb ik al zo'n 5 jaar dus dat is zeker niet geleend, maar dit is wel zo'n standaard #menswear pose.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:28:14
caruso. das war einmal. nu dus chinees.
live and let die

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #412 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:28:58
caruso. das war einmal. nu dus chinees.
Heerlijk kort door de bocht:)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:30:42
verder doe ik niet aan bespoke shirts maar anders zou ik een keer naar napels vliegen en me laten opmeten. en dan van die nonna jaarlijks. of sicily.
live and let die

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #414 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:49:51
Misschien gevalletje klok, klepel. Ik zie nu wel dit bericht, uit november 2017. https://it.fashionnetwork.com/news/Caruso-passa-nelle-mani-del-suo-partner-cinese-Fosun,890754.html#.XNb01EixWf0

Ofwel, in 2013 deels in Chinese handen, sinds eind 2017 heeft Fosun een meerderheidsaandeel. Zegt verder niets over productie. Die was jaren geleden iig nog gewoon in Soragna.

Zal ff terugzoeken wanneer die Ma.Co winkel is aangepast nasr generieke kledingwinkel, wel benieuwd.

Marol ook in Chinese handen, maar nog steeds gemaakt in Italië, het zegt inderdaad niks - eens. Daarnaast was het Eastern Europe, niet China, maar dat zal inderdaad klok, klepel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Respect the beard

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 11 mei 2019 - 18:52:52
Dit shirt zeker.
Volgende shirts waren jammer genoeg weer te strak, dus deze fit wil ik weer:)

Broek is mtm van een goedkoop cheapass merk, wel lekker zomer broekie.
Plinten 6cm, gewoon voor het uitproberen. Inmiddels weer terug naar 5cm is mooier.

Hoed heb ik al zo'n 5 jaar dus dat is zeker niet geleend, maar dit is wel zo'n standaard #menswear pose.

Denk dat je, met je jaren 50 voorkeur, inderdaad goed gekozen hebt voor bespoke.. mtm jongens snappen dat niet zo.

Zou het zelf niet dragen, maar wel een mooiere plumb..

Respect the beard

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #416 Gepost op: 11 mei 2019 - 19:16:29
Denk dat je, met je jaren 50 voorkeur, inderdaad goed gekozen hebt voor bespoke.. mtm jongens snappen dat niet zo.

Zou het zelf niet dragen, maar wel een mooiere plumb..

Eens, en dank voor je compliment. Ligt dan ook weer aan de kleermaker. Sommige snappen het gewoon niet, die houden daar niet van. Hier schaar ik Ettemadis ook onder. Ik heb het geluk dat Gianni het goed begrijpt. Hoe zit dat met La Montagna?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 11 mei 2019 - 19:34:43
Marol ook in Chinese handen, maar nog steeds gemaakt in Italië, het zegt inderdaad niks - eens. Daarnaast was het Eastern Europe, niet China, maar dat zal inderdaad klok, klepel.

Zat net het Caruso topic door te spitten, en idd, post van mezelf teruggevonden dat die winkel in 2013 is aangepast.

En deze post, ook interessant. Incl Oost Europa connectie.
Roemenie, daar zit toch dat OP Projgfbgbfnhngjhjmkkkjnogwat?

Volgens mijn vaste Carusoboer is het merk, dat door een Chinese groep is overgenomen, bezig aan een soort upgrading. Momenteel zou maar 30% van de productie naar retail (onder eigen merknaam) gaan. De rest van de productie is bestemd voor andere merken (Ralph Lauren bijvoorbeeld). Nu vinden de Chinezen dat de eigen retail te weinig winst genereert. Daarom willen ze de prijzen (en mogelijk ook de kwaliteit of beter gezegd de finesse) opdrijven. In New York is al een flagship store waar het goedkoopste RTW-pak 3.000 euro kost. Eén van de telgen van de Caruso-familie heeft ondertussen een atelier in Roemenië overgenomen, en daar zal men waarschijnlijk de productie van andere merken gaan doen.

Het advies van mijn onvolprezen Carusoboer: als je nog een pak van Caruso wil laten maken, wacht er dan niet te lang mee.

Toen dus nog niet overgenomen, Fosun is er voor 35% ingestapt. In 2017 dus meerderheidsbelang. Die Angeloni zat er voor 35% in, wellicht heeft Angeloni zijn investering te gelde gemaakt toen...

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 11 mei 2019 - 22:24:59

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 12 mei 2019 - 08:34:03
Eens, en dank voor je compliment. Ligt dan ook weer aan de kleermaker. Sommige snappen het gewoon niet, die houden daar niet van. Hier schaar ik Ettemadis ook onder. Ik heb het geluk dat Gianni het goed begrijpt. Hoe zit dat met La Montagna?

Ze snappen het wel, maar begrijpen de keuze niet.. maar met mtm is het ook lastig.

Milena zal het zeker snappen en kunnen, net als meeste bespoke tailors.

Respect the beard