Auteur Topic: Santoni  (1766362 keer gelezen)

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4275 Gepost op: 10 juli 2008 - 23:12:15
Ik heb een vraagje? Ik heb bij deze santonis een potje bijenwas meegekregen in de doos. Deze is zowat in de kleur van de schoen. Nu vermits de schoen handgekleurd en gepatineerd i vroeg ik me af hoe ik deze schoen het beste zou poetsen om deze patina zo lang mogelijk te behouden. Zou ik ze meestal poeten met de meegeleverde blink met pigment of eerder meer met neutrale bijenwas die ik van S&S heb gekregen. Ik denk dat de neutrale de kleur weg gaat halen na verloop van tijd. Wat is jullie idee hierover?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4276 Gepost op: 10 juli 2008 - 23:29:36
Hier is meer te vinden.

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4277 Gepost op: 11 juli 2008 - 00:53:22
Citaat van: "MaChemist"
Nog eventjes mijn Santonis aan de voet.

Ik heb van de week deze schoenen ook bekeken bij Smits in Arnhem. Je verwacht dat Santoni juist rank gesneden schoenen hanteert, deze limited editions waren robuust en zullen hun mannetje staan op de weegschaal. De maakwijze en leerkeuze zal vast en zeker bij dragen aan een levensduur ver in de dubbele cijfers. Helaas kunnen ze mij niet bekoren en ben ik voor een 7416 gegaan.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4278 Gepost op: 11 juli 2008 - 11:57:55
Volgens mij zijn alle Limited editions robuuster gemaakt. Dit type schoen zit in dezelfde stijl als Lattanzi, Bettanin, Branchini, Scafora...
De maakwijze van deze schoen is volgens bijbehorend boekje een "handsewn goodyear pelle" Er staat ook een schematje bij van hoe die maakwijze er uit ziet. Het buitenleer is omgeplooid naar buiten toe en met twee rijen stiksels vastgenaaid aan de zool. Volgens mij is dit een soort van reverse stitching. Het is geen bentivegna daar er geen extra stuk leer tegenaan genaaid is en bij bentivegna is het buitenleer ook niet omgeplooid.
Of je zo een schoen mooi vind of niet is natuurlijk smaak. He gewicht van deze schoen is overigens meer dan schoenen die volgens blake en goodyear methode zijn gemaakt.
Welk model heb jij dan gekocht want met een nummer weet ik het niet. Kan je mss ook een foto plaatsen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4279 Gepost op: 11 juli 2008 - 12:23:14

De maakwijze van deze schoen is volgens bijbehorend boekje een "handsewn goodyear pelle"

Is dit trouwens geen merkwaardige constructie? Goodyear is toch juist de naam van de machine? Ik kan me natuurlijk vergissen.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4280 Gepost op: 11 juli 2008 - 14:00:01
Volgens mij hanteert Santoni de goodyear benaming voor deze constructie ook ten onrechte. In het boekje staat "la consruzione stagno goodyear pelle" oftewel een waterdichte goodyear constructie. Verder staat er nog handsewn construction. Op volgend plaatje staat de constuctie.

Op volgend plaatje zie je de goodyear constructie volgens de "normale manier"

Op volgend plaatje zie je de norvegese- achtige constructies

Volgens mij lijkt de constructie "goodyear pelle" het meeste op de norwegian construction maar is er een extra zool geplaatst onder deze constructie. Deze drie leren zolen zijn dan nog eens extra aan elkaar gestikt en zorgen voor een robuuste schoen.
Dit zijn mijn ideeën over deze toch wel mooie schoenconstructie. Als iemand een ander idee heeft of een aanvulling dan hoor ik dat graag.

RuMouR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4281 Gepost op: 11 juli 2008 - 16:51:42
Volgens mij zijn alle Limited editions robuuster gemaakt. Dit type schoen zit in dezelfde stijl als Lattanzi, Bettanin, Branchini, Scafora...
De maakwijze van deze schoen is volgens bijbehorend boekje een "handsewn goodyear pelle" Er staat ook een schematje bij van hoe die maakwijze er uit ziet. Het buitenleer is omgeplooid naar buiten toe en met twee rijen stiksels vastgenaaid aan de zool. Volgens mij is dit een soort van reverse stitching. Het is geen bentivegna daar er geen extra stuk leer tegenaan genaaid is en bij bentivegna is het buitenleer ook niet omgeplooid.
Of je zo een schoen mooi vind of niet is natuurlijk smaak. He gewicht van deze schoen is overigens meer dan schoenen die volgens blake en goodyear methode zijn gemaakt.
Welk model heb jij dan gekocht want met een nummer weet ik het niet. Kan je mss ook een foto plaatsen?

Ik zal bij thuiskomst - begin augustus - de SF waardige aankopen plaatsen. Dit, omdat ik mijn camera wel bij me heb maar geen mogelijkheid heb om deze naar de pc over te zetten. De Santoni 7416 (ankle boots) zal ik ook dan pas tonen.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4282 Gepost op: 11 juli 2008 - 16:58:59
Citaat van: "RuMouR"
Dit, omdat ik mijn camera wel bij me heb maar geen mogelijkheid heb om deze naar de pc over te zetten. De Santoni 7416 (ankle boots) zal ik ook dan pas tonen.

Ze hebben toch wel een kabeltje of kaartlezertje daar in China? Volgens mij komt al dat spul daar vandaan. (Waarmee ik je verder niet wil pushen om foto's te plaatsen, hoor.)

RuMouR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4283 Gepost op: 11 juli 2008 - 17:12:08
Citaat van: "Carwo"
Dit, omdat ik mijn camera wel bij me heb maar geen mogelijkheid heb om deze naar de pc over te zetten. De Santoni 7416 (ankle boots) zal ik ook dan pas tonen.

Ze hebben toch wel een kabeltje of kaartlezertje daar in China? Volgens mij komt al dat spul daar vandaan. (Waarmee ik je verder niet wil pushen om foto's te plaatsen, hoor.)

Thuis noem ik China, Nederland is 'op vakantie'. Helaas ligt binnen handbereik niet een kaartlezertje of kabeltje om het even snel te plaatsen. En met de extra moeite in het vooruitschiet heb ik besloten om bij thuiskomst alles SF op te pompen. Waarbij hier geen bruggetje naar Mr. Teeuwen wordt geslagen...

De 7416 is hier weergegeven in suede. Ik heb de gladleren, lichtbruine met antieke neus (donkerbruin) uitvoering. De 7416 is overigens met rubberen zool.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4284 Gepost op: 11 juli 2008 - 18:13:56
Thuis noem ik China, Nederland is 'op vakantie'. Helaas ligt binnen handbereik niet een kaartlezertje of kabeltje om het even snel te plaatsen. En met de extra moeite in het vooruitschiet heb ik besloten om bij thuiskomst alles SF op te pompen. Waarbij hier geen bruggetje naar Mr. Teeuwen wordt geslagen...

Hehe. Dank voor de uitleg, RuMouR. En 'n mooie najaarsboot.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4285 Gepost op: 11 juli 2008 - 19:52:54
Mooi. Dat model was ruim vertegenwoordigd bij de Santoni retailers vorig jaar.

st.tony

• Bekijk profiel
joepie
Reactie #4286 Gepost op: 12 juli 2008 - 17:55:15
Mannen, (en dames)
Vrijdag ben ik op advies van jullie naar vousten mode gegaan te Schijndel.
Na 1 uur en 45 minuten karren (tja de file), aangekomen en stond mij daar een prachtige rij santoni’s aan te gapen.
Het paar dat ik op het oog had was er waarempel nog net in mijn maat. Passen dus.
Het personeel was in tegenstelling met mijn ervaring bij Oger, uiterst vriendelijk en de verkoper die mij hielp was zelf ook een echte liefhebber en raakte er niet over uitgepraat ( ik kan het begrijpen).
Kortom mijn eerste paar is een feit!
Hier wat plaatjes.

misschien iets te extreem voor onder een pak?
Hora ruit, Tempus fluit.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4287 Gepost op: 12 juli 2008 - 18:17:29
Mooi, die eerste 2 foto's! Ook een mooie schoen overigens!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4288 Gepost op: 12 juli 2008 - 18:48:12
Dat zijn een mooi paar schoenen st.tony en of ze extreem zijn onder je pak..........op the satorlialist zou je de blitz maken.Overigens ze matchen goed met de kast van je gitaar haast dezelfde kleur.Veel loopplezier ermee st.tony.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4289 Gepost op: 12 juli 2008 - 19:58:24
Mooie schoen inderdaad. Voor hele formele gelegenheden misschien niet geschikt, maar kan zeker wel onder 'n pak. Veel draagplezier :)
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980