Auteur Topic: Santoni  (1766362 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4260 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:28:44
Stoer experiment, MaChemist. Ik zet ze altijd netjes in de Saphir Medaille d'Or (waar ook bijenwas in zit), maar dat sluit de blaasvorming niet uit. Overigens heb ik er niet heel erg last van, en ze trekken vanzelf weer weg. (Als ik er met m'n neus op ga zitten, zie ik ze trouwens nog wel.)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4261 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:34:38
Citaat van: "Tinus"
gisteren mijn nieuwe santoni's aangehad toen heb begon te regenen. geprobeert zoveel mogelijk water te vermijden. maar toch niet helemaal gelukt. Heb nu ook klein beetje last van bekende water blaasjes. is al iets weggetrokken. hoop dat het verder verdwijnt.

Toch vind ik dit soort zaken wel vervelend. Santoni is niet de goedkoopste schoen. Voor dat geld zouden ze er gewoon tegen moeten kunnen.

Als je een dure auto koopt (zeg een bently), dan wil je toch ook gewoon door de regen kunnen rijden? Zou overigens wel leuk zijn: na ieder regenbui terug naar de dealer om de blaasjes uit de lak te laten slijpen :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4262 Gepost op: 10 juli 2008 - 15:54:49
Het lijkt me ook mogelijk dat ze na de handkleuring (waardoor ze het leer op zo een manier behandelen dat het erg watergevoelig is) een soort van poriesluitende laag aanbrengen die duurzamer is dan bijenwas. Waarom ze dit niet doen is mij ook een raadsel mss omdat zulke porievullende producten eerder synthetisch zijn en op basis van siliconen wat niet overeenstemt met het idee van de schoenenromantiek? Het is dus een verschijnsel waarvan Santoni op de hoogte is en buiten erg goed onderhouden en het overtollige water er van af doen is er geen andere oplossing mogelijk tot op heden.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4263 Gepost op: 10 juli 2008 - 15:57:50
Citaat van: "MaChemist"
Het is dus een verschijnsel waarvan Santoni op de hoogte is en buiten erg goed onderhouden en het overtollige water er van af doen is er geen andere oplossing mogelijk tot op heden.

<--- Suède...

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4264 Gepost op: 10 juli 2008 - 16:08:34
Ja maar je kan toch niet altijd suede schoenen kopen. Ik vind kalfslederen schoenen veel mooier. Ik hou van de patinas en van het poetsen krijg ik een goed gevoel. Als de glans verschijnt, dit is met suede toch anders nietwaar.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4265 Gepost op: 10 juli 2008 - 16:59:12
Ja maar je kan toch niet altijd suede schoenen kopen. Ik vind kalfslederen schoenen veel mooier. Ik hou van de patinas en van het poetsen krijg ik een goed gevoel. Als de glans verschijnt, dit is met suede toch anders nietwaar.

Een... warm gevoel? Ergens in je onderbuik? :lol:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4266 Gepost op: 10 juli 2008 - 16:59:53
Citaat van: "Velponi"

Een... warm gevoel? Ergens in je onderbuik? :lol:

:lol:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4267 Gepost op: 10 juli 2008 - 17:34:34
Nog eventjes mijn Santonis aan de voet.

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4268 Gepost op: 10 juli 2008 - 17:52:08
Ik had bij SM een potje wax van st cripins gekocht dat volgens hun goed tegen de regen helpt (pic volgt later).

Een "glacage" (hoe is dat in't Nederlands?) zou ook helpen omdat je een gladde laag hebt waar het wat af zou van lopen. De blaasjes die ik had op m'n santoni zijn ondertussen helemaal weg trouwens.

Zoals met de meeste dingen is preventie het beste, overal swims mee naartoe... :wink:
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4269 Gepost op: 10 juli 2008 - 17:53:03
Mooi hoor, alleen jammer van die sokken  :wink:

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4270 Gepost op: 10 juli 2008 - 17:58:50
Wat voor sokken raadt u me dan aan. Ik draag meestal gewone sokken van de esprit en dergelijke ketens. Ik vvind dat sokken te snel slijten en dan moeten die niet van cashmere zijn voor mij (beetje zonde van het geld). Nu ik sta open voor prijs kwaliteit adviezen.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4271 Gepost op: 10 juli 2008 - 18:01:52
Bijvoorbeeld Pantherella, Falke... Lees Sokken en kousen even door.

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4272 Gepost op: 10 juli 2008 - 18:02:58
Had het eigenlijk alleen over de kleur MaChemist, was het volgens de regel dat de kleur van de sokken gelijk moet zijn als de kleur van de pantalon? ik ben daar zelf niet zo'n fan van, sowieso niet van beige sokken

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4273 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:06:16
Citaat van: "klav"
Ik had bij SM een potje wax van st cripins gekocht dat volgens hun goed tegen de regen helpt (pic volgt later).

Is dat die hüttenkäse-achtige substantie? Die heb ik ook.

High Shine
Shoe Wax
For Leather Care
Filled by
Saint Crispin's
Water Resist

The Identical Formula and Colours We Use in Our Own Workshop

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4274 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:21:32
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "klav"

Is dat die hüttenkäse-achtige substantie? Die heb ik ook.

High Shine
Shoe Wax
For Leather Care
Filled by
Saint Crispin's
Water Resist

The Identical Formula and Colours We Use in Our Own Workshop

Yep, dat is hem. Hoeveel mensen hier maken gebruik van Swims?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html