Auteur Topic: Santoni  (1766360 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4245 Gepost op: 06 juli 2008 - 20:58:09
Waar ben je geweest Amsterdam :?:

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4246 Gepost op: 06 juli 2008 - 20:58:45
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "Topdude"
even een zeer onbescheiden vraag: van hoeveel euronen moet je afstand doen in ruil voor deze schoenen?

Limited editions van Santoni kosten zo'n 1100 euro, als ik het goed heb.

Je hebt ook die limiteds die speciaal voor de betreffende shop gemaakt worden toch? met die speciale papieren box etc.  die 2 paar van mij met zelfde norvogese stitch waren d8 ik tussen de 7 en 800 euro

Bedoel jij niet gewoon de "per" serie?

@D. Bij Immanuel wordt deze schoen nu ook aangeboden met zilverkleurige gespjes, ter illustratie de foto met de schoen met de orginele gespjes en een gespje ernaast van de nieuwe mogelijkheid.  :wink:

Nee geen ''per'' modellen..  immanuel heeft speciale series anderhalf jaar geleden al toen daar de limiteds nog niet waren.

deze o.a.

Tribula

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4247 Gepost op: 06 juli 2008 - 21:06:00
Citaat van: "gusto napolitano"
Waar ben je geweest Amsterdam :?:

Citaat van: "st.tony"

Deze zaterdag dan maar eens dapper mijn spaarvarken kapot getikt om mij naar Oger te begeven.
Eenmaal daar een mooi paar monk's in mijn maat, laat er nu ook nog

Edit voor Jesper

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XII
Reactie #4248 Gepost op: 06 juli 2008 - 21:07:02
Oger heeft ook vestigingen buiten Amsterdam, Barry.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4249 Gepost op: 06 juli 2008 - 22:36:39
Ik heb ze inderdaad 1045 Euro betaald.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4250 Gepost op: 06 juli 2008 - 23:02:17
Het Oger verhaal is om te huilen eigenlijk. Ik ben zelf bij S&S twee uur geweest en heb vanalles gepast om te vergelijken en de verkoper (Lodewijk) bleef zeer vriendelijk en gaf de hele tijd uitleg en dat is volgens mij de enige manier om zulke zaken aan de man te brengen. Goed wetende dat ik er vorige maand ook een gans uur heb gepast zonder iets te kopen maar enkel wou voelen en zien hoe die schoenen me zouden passen. Ik heb toen aangegeven een maandje later terug te komen om nog eens te passen en dan te kiezen wat ik zou kopen. Nu als ik 1000 euro te spenderen heb, verwacht ik wel dat zoiets tijd mag kosten. Ik ben samen met anderen hier waarschijnlijk niet de makkelijkste klant in de zin van binnenkomen kiezen en direct kopen. Dat heb ik ook aangegeven en daar had hij alle begrip voor. De persoonlijke benadering van speciaalzaken is volgens mij hun succes en hun winst. Ik geef graag 100 euro meer uit voor zulke behulpzaamheid (op een bedrag van 1000 euro). Als er teveel personeel is, stijgt de kans om een slechte te treffen en zo verloederd de naam van de zaak. Op forums als deze wordt zulk gedrag aan iedereen meegedeeld en daalt de goesting misschien om naar deze zaak te gaan. Persoonlijk heb ik ook heel grote moeite met de veronpersoonlijking in winkels en zeker als het kleding betreft. Om die reden ga ik ook niet meer graag naar mijn vroegere topwinkel Helsen te Hasselt. Altijd nieuw personeel, weinig kennis van zaken ( op sommige na natuurlijk). De laatste keer werd ik er geholpen door een dame die ik normaal gezien enkel nog maar de kassa heb zien doen en hemden heb zien in rekken vullen. Ik moest een broek hebben, vraagt ze mijn maat waarop ik zeg dat ik het niet juist weet en graait ze naar het etiket in mn broek om te kijken. NORMAAL gebruik je een meetlint hiervoor zeg ik (zoals het moet) en toen heb ik gevraagd of een andere verkoper me kon verder helpen want ik wou nog wat meer uitleg over het maatwerk en wou haar die moeite besparen. Op die manier maak je een zaak van kleermakers toch echt belachelijk. Het enige wat ze allemaal goed kunnen is de prijs intikken en afrekenen. Foei, als je een topproduct wilt verkopen dan moet de verkoper ook top zijn.

st.tony

• Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4251 Gepost op: 07 juli 2008 - 00:13:25
Citaat van: "MaChemist"
Het Oger verhaal is om te huilen eigenlijk. Ik ben zelf bij S&S twee uur geweest en heb vanalles gepast om te vergelijken en de verkoper (Lodewijk) bleef zeer vriendelijk en gaf de hele tijd uitleg en dat is volgens mij de enige manier om zulke zaken aan de man te brengen. Goed wetende dat ik er vorige maand ook een gans uur heb gepast zonder iets te kopen maar enkel wou voelen en zien hoe die schoenen me zouden passen. Ik heb toen aangegeven een maandje later terug te komen om nog eens te passen en dan te kiezen wat ik zou kopen. Nu als ik 1000 euro te spenderen heb, verwacht ik wel dat zoiets tijd mag kosten. Ik ben samen met anderen hier waarschijnlijk niet de makkelijkste klant in de zin van binnenkomen kiezen en direct kopen. Dat heb ik ook aangegeven en daar had hij alle begrip voor. De persoonlijke benadering van speciaalzaken is volgens mij hun succes en hun winst. Ik geef graag 100 euro meer uit voor zulke behulpzaamheid (op een bedrag van 1000 euro). Als er teveel personeel is, stijgt de kans om een slechte te treffen en zo verloederd de naam van de zaak. Op forums als deze wordt zulk gedrag aan iedereen meegedeeld en daalt de goesting misschien om naar deze zaak te gaan. Persoonlijk heb ik ook heel grote moeite met de veronpersoonlijking in winkels en zeker als het kleding betreft. Om die reden ga ik ook niet meer graag naar mijn vroegere topwinkel Helsen te Hasselt. Altijd nieuw personeel, weinig kennis van zaken ( op sommige na natuurlijk). De laatste keer werd ik er geholpen door een dame die ik normaal gezien enkel nog maar de kassa heb zien doen en hemden heb zien in rekken vullen. Ik moest een broek hebben, vraagt ze mijn maat waarop ik zeg dat ik het niet juist weet en graait ze naar het etiket in mn broek om te kijken. NORMAAL gebruik je een meetlint hiervoor zeg ik (zoals het moet) en toen heb ik gevraagd of een andere verkoper me kon verder helpen want ik wou nog wat meer uitleg over het maatwerk en wou haar die moeite besparen. Op die manier maak je een zaak van kleermakers toch echt belachelijk. Het enige wat ze allemaal goed kunnen is de prijs intikken en afrekenen. Foei, als je een topproduct wilt verkopen dan moet de verkoper ook top zijn.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat een typwerk btw.
Inderdaad dit was Oger te Amsterdam, wat een domper, over je eigen (etalage)ruiten ingooien gesproken (en ze hebben er nog al wat).
Hora ruit, Tempus fluit.

emre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4252 Gepost op: 07 juli 2008 - 13:00:07
In Amsterdam kan ik Sir Max zeker aanraden! Check website http://www.sirmax.nl
Was voor mij 2 maanden geleden ook de 1e keer dat ik 600 euro uittrok voor een paar schoenen, wat een topzaak! Ga zeker weer terug zodra ik weer genoeg gespaard heb.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4253 Gepost op: 08 juli 2008 - 13:21:39
http://search.ebay.de/_W0QQsassZsupersachen77

Verkoopt aardig onder de prijs.

yves

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4254 Gepost op: 08 juli 2008 - 17:53:26
machemist groot gelijk, ze zouden die tuttebellen moeten verplichten om achter de kassa te blijven...

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4255 Gepost op: 09 juli 2008 - 22:24:50
Afgelopen Weekend mijn Santoni's van de Kleursessie opgehaald, ben er echt heel blij mee! Ik zal zsm eens wat foto's maken :D

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel XIII
Reactie #4256 Gepost op: 10 juli 2008 - 13:24:46
Citaat van: "MaChemist"

Zaten er geen limited schoenspanners bij!!?? :shock:
Ik dacht dat dat bij alle limiteds erbij zat standaard!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4257 Gepost op: 10 juli 2008 - 13:33:54
Neen er zaten geen spanners bij. Ik heb deze erbij gekregen en vullen de schoen overigens wel goed hoor. Het hielstuk staat er enkel een beetje verdraaid in omdat de zool van de hiel niet vlak is maar wat gebogen om de voet beter te steunen. Ik denk dat deze spanners hun werk wel zullen doen. Bij EG zijn ook geen spanners bij en voor Bettanin en Venturi ook niet. Ergens zou je dit wel verwachten maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Je krijgrt wel een gehantekend boekje met wat uitleg, shoenlepel, extra veters, schoenpoets.

Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4258 Gepost op: 10 juli 2008 - 13:52:32
gisteren mijn nieuwe santoni's aangehad toen heb begon te regenen. geprobeert zoveel mogelijk water te vermijden. maar toch niet helemaal gelukt. Heb nu ook klein beetje last van bekende water blaasjes. is al iets weggetrokken. hoop dat het verder verdwijnt.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel XIII
Reactie #4259 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:21:58
Nu ik ook een paar mooie Santonis heb gekocht heb ik uit voorzorg al eens gemaild naar Santoni om te vragen hoe het nu zit met die blaasjes. In hun mail terug werd me gezegd dat het vertonen van die blaasjes te maken heeft met hun leersoort en de manier van behandelen. Deze manier van leerbehandeling maakt het mogelijk zo mooie kleuren te patineren. Het is dus een beetje eigen aan de schoen volgens hun. Hij gaf aan in zijn mail als er druppels op vallen ze zo snel mogelijk te verwijderen. Ik heb mijn nieuwe schoenen dus al eens aan een testje onderworpen. Ik heb gewoon er druppels water op laten vallen en heb gekeken wat er gebeurt. Op de minst gepatineerde stukken (lichtste delen) trekt het water in het leer en bolt het een beetje op maar na opdrogen is die bobbel weg. De donkerste patin (neus) neemt geen water op door de volgens mij sterkere finish. Wat ik nu gedaan heb is de schoen helemaal ingesmeerd met neutrale bijenwas en heb hem zo enkele uren laten staan. Ik heb het er goed opgelegd en overal evenveel totdat  de schoen er mat uitzag. Dan heb ik hem terug opgeblonken tot de schijn terug was. Ik heb de glans mooi terug gekregen zoals ze uit de doos kwamen. Dan opnieuw de test gedaan en ja het helpt. De bijenwas stoot het water nu overal weg daar ik waterdruppels van de schoen zie afparelen. Nu denk ik dat dit een manier is om Santonis goed te beschermen tegen regen. Volgens mij moet je dit proces wel eens meer herhalen als je weet dat het echt zal gaan regenen. De was zal in de plooien sneller zijn verdwenen dan op de gladde delen zoals neus en hiel. Ik hoop bij deze toch een beetje hulp te brengen.