Het Oger verhaal is om te huilen eigenlijk. Ik ben zelf bij S&S twee uur geweest en heb vanalles gepast om te vergelijken en de verkoper (Lodewijk) bleef zeer vriendelijk en gaf de hele tijd uitleg en dat is volgens mij de enige manier om zulke zaken aan de man te brengen. Goed wetende dat ik er vorige maand ook een gans uur heb gepast zonder iets te kopen maar enkel wou voelen en zien hoe die schoenen me zouden passen. Ik heb toen aangegeven een maandje later terug te komen om nog eens te passen en dan te kiezen wat ik zou kopen. Nu als ik 1000 euro te spenderen heb, verwacht ik wel dat zoiets tijd mag kosten. Ik ben samen met anderen hier waarschijnlijk niet de makkelijkste klant in de zin van binnenkomen kiezen en direct kopen. Dat heb ik ook aangegeven en daar had hij alle begrip voor. De persoonlijke benadering van speciaalzaken is volgens mij hun succes en hun winst. Ik geef graag 100 euro meer uit voor zulke behulpzaamheid (op een bedrag van 1000 euro). Als er teveel personeel is, stijgt de kans om een slechte te treffen en zo verloederd de naam van de zaak. Op forums als deze wordt zulk gedrag aan iedereen meegedeeld en daalt de goesting misschien om naar deze zaak te gaan. Persoonlijk heb ik ook heel grote moeite met de veronpersoonlijking in winkels en zeker als het kleding betreft. Om die reden ga ik ook niet meer graag naar mijn vroegere topwinkel Helsen te Hasselt. Altijd nieuw personeel, weinig kennis van zaken ( op sommige na natuurlijk). De laatste keer werd ik er geholpen door een dame die ik normaal gezien enkel nog maar de kassa heb zien doen en hemden heb zien in rekken vullen. Ik moest een broek hebben, vraagt ze mijn maat waarop ik zeg dat ik het niet juist weet en graait ze naar het etiket in mn broek om te kijken. NORMAAL gebruik je een meetlint hiervoor zeg ik (zoals het moet) en toen heb ik gevraagd of een andere verkoper me kon verder helpen want ik wou nog wat meer uitleg over het maatwerk en wou haar die moeite besparen. Op die manier maak je een zaak van kleermakers toch echt belachelijk. Het enige wat ze allemaal goed kunnen is de prijs intikken en afrekenen. Foei, als je een topproduct wilt verkopen dan moet de verkoper ook top zijn.