Auteur Topic: Santoni  (1763712 keer gelezen)

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #405 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:19:27
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "FokLex"
Volgens mij is het ook blake. Ik geloof dat mijn schoenen dat ook zijn alleen is de zool beetje bijgeschaafd zodat die niet onder de schoen uitsteekt.

Edit: Ik denk dat je het aan solitarias moet vragen. Die heeft er volgens mij veel verstand van.

Dat lijkt er inderdaad wel op..
Welke schoenspanners zitter er overigens in jouw exemplaar??

Spanners zijn van Hermans, Utrecht.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel II
Reactie #406 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:22:12
Citaat van: "gusto napolitano"
Het is best wel verwarrend al die soorten maakwijzen.Ben zelf ook aan het wroeten in de boeken op het moment.We zoeken even door.

Weet je wat het is Gusto,
Ik heb zo´n klein boekje met al de verschillende soorten maakwijze van santoni. Op hun site staat overigens de Blake er niet bij.
Als ik dan naar het resultaal kijk van die lichte schoen van Huey, dan zie ik ook echt blake maakwijze, maar zoals FokLex al zegt, bij ons lijkt het alsof de zool is weggeslepen aan de zijkant. Wat overigens niet verklaart waarom ik geen stiksels op de rand tussen leer en zool zie.....
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #407 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:22:55
Volgens mij is het ook blake. Ik geloof dat mijn schoenen dat ook zijn alleen is de zool beetje bijgeschaafd zodat die niet onder de schoen uitsteekt.

Edit: Ik denk dat je het aan solitarias moet vragen. Die heeft er volgens mij veel verstand van.

Dat lijkt er inderdaad wel op..
Welke schoenspanners zitter er overigens in jouw exemplaar??

Spanners zijn van Hermans, Utrecht.

Spreidspanners??
Quanta Costa??

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #408 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:27:00
Citaat
Spreidspanners??
Quanta Costa??

Dit zijn ze en kosten 37,50 als ik het goed heb.

v.w.b. de schoenen kan het niet gewoon de Goodyear maakwijze zijn? Of maak ik nu hele stomme opmerking :wink:

Ik dacht dat dit goodyear maakwijze was. Maar het is allemaal vrij verwarrend.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #409 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:33:34
Erg mooie spanners FokLex!!! En trouwens ook nog een heeeeel mooie schoen die je daar laat zien.. Ze kunnen er wel wat van in Corridonia hè?!

Trouwens, het is niet stom dat je dat zegt, maar het is zeker geen goodyear. De truk bij de meeste santoni´s is nu juist het NIET gebruiken van de goodyear methode omdat ze dan dus een veel slankere en elegantere leest maken. Met alle respect, maar de meeste engelse schoenen (Church, C&J, Alden, John Lobb enz, maar ook V Bommel en V Lier) zijn goodyear. Supper degelijk, supper kwaliteit maar minder elegant.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #410 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:34:16
Dat zou je zo zeggen Goodyear.Maar kijk even op de site van santoni daar vind je info over maakwijze van hun schoenen.

www.santoni.com.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #411 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:36:23
Erg mooie spanners FokLex!!! En trouwens ook nog een heeeeel mooie schoen die je daar laat zien.. Ze kunnen er wel wat van in Corridonia hè?!

Trouwens, het is niet stom dat je dat zegt, maar het is zeker geen goodyear. De truk bij de meeste santoni´s is nu juist het NIET gebruiken van de goodyear methode omdat ze dan dus een veel slankere en elegantere leest maken. Met alle respect, maar de meeste engelse schoenen (Church, C&J, Alden, John Lobb enz, maar ook V Bommel en V Lier) zijn goodyear. Supper degelijk, supper kwaliteit maar minder elegant.
En daar zit hem dan de verwarring .Ja die santoni houd je in de greep :D

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #412 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:38:09

Ze maken inderdaad prachtige sieraden voor de voet :wink: .

v.w.b. de schoenen, ik dacht eerst in het boekje te lezen dat dit goodyear maakwijze was, maar ik geloof graag dat het wat anders is. Ik ga morgen eens op zoek op internet naar duidelijke voorbeelden.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #413 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:43:33
Waarom zetten ze de maakwijze eigenlijk niet gewoon op de doos?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #414 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:44:45
Of anders even in het topic maakwijze op dit forum kijken.Dit gaat over verschillende maakwijze van schoenen met afbeeldingen.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #415 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:49:09
edit: staat al in Migliore zijn post

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #416 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:50:11
Zie hier de verschillen.....

en....

Het lijkt op elkaar, maar ze zijn wezenlijk verschillend...

De blake is trouwens RAPID, waaruit ik dan afleid dat ze het stiksel wat nu dus aan de onderkant van de zool zichtbaar is, niet wegwerken. Wellicht dat dat de oplossing is. Bij gewoon Blake is die dan wel weggewerkt

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #417 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:53:20

De blake is trouwens RAPID, waaruit ik dan afleid dat ze het stiksel wat nu dus aan de onderkant van de zool zichtbaar is, niet wegwerken. Wellicht dat dat de oplossing is. Bij gewoon Blake is die dan wel weggewerkt

Is er bij jou stiksel zichtbaar aan onderkant van de zool (wat de straat aanraakt)?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #418 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:54:25

Is er bij jou stiksel zichtbaar aan onderkant van de zool (wat de straat aanraakt)?

Nee, alleen aan de binnenkant van de schoen...

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel II
Reactie #419 Gepost op: 12 maart 2005 - 23:55:41
Ok, maar volgens mij is Blake goedkoper om te maken?