Auteur Topic: Santoni  (1766415 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3150 Gepost op: 01 juli 2007 - 11:50:09
Citaat van: "Alboreto"
Mijn spanners komen vaak erg moeizaam los (met name het hielstuk). Het gaat om Dunkelman cederhouten spanners (2 buizen) en LCA gelakte spanners. Bij mijn rode per Oger Santoni's is het erger dan bij de standaard oranje binnenwerken. Soms ben ik wel vijf minuten bezig om die krengen los te krijgen. Dit lijkt me niet goed voor de schoenen (vervormen contrefort). Wat ik heb geprobeerd is bij de hiel het binnenwerk eerst wat droog te vegen voordat ik de spanners erin doe. Dit helpt wel iets. Als ik de spanners uiteindelijk losgewrikt krijg, hoor ik een geluid dat wel iets wegheeft van een voetstap in de modder. De spanners zijn overigens niet te groot.

Zijn je spanners voorzien van een greepje? Zo niet dan kan ik je dit aanbevelen. 5 a 6 euro bij iedere bouwmarkt voor fraaie  :wink: messingen exemplaren! Hiermee druk je zonder veel moeite het achterste stuk van de spanner naar voren waardoor uitnemen geen probleem is. En wat Solitarias zegt; leg ze even in de afbijt :lol:  en schuur ze daarna op voor een betere vochtopname. Gelakte spanners nemen vrijwel geen vocht op.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3151 Gepost op: 01 juli 2007 - 11:50:57
Die LCA spanners zijn niet van cederhout. Ook niet van berken volgens mij. Heeft schuren dan wel zin? Maar even los daarvan, die gelakte spanners gaan wel iets gemakkelijker los. Ik heb vooral problemen met cederhouten Dunkelmans. Die lijken geen genoegen te nemen met transpiratievocht, maar ook de verf waarmee Santoni misschien iets te kwistig is te willen opnemen. Ik gebruik overigens maar een paar gelakte LCA spanners. Op alle spanners zit een knop op het hielstuk. Echt kracht zetten daarmee lukt niet. Ik ben soms bang dat ik mezelf verwond. Bedoel jij een ring?
esus saves, George Nelson withdraws!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3152 Gepost op: 01 juli 2007 - 11:58:23
Echt kaal schuren van je spanners is best wel een klus denk ik. Kost je zoveel tijd dat je misschien beter gewoon een nieuw paar erbij kunt halen.

Onbehandeld hout zal altijd vocht opnemen, wat voor houtsoort het ook is.

Als je spanners zo strak zitten, dat je ze zelfs ondanks dat ze van een greepje voorzien zijn niet (gemakkelijk) los krijgt, ben ik bang dat je spanners misschien wel te strak zijn :-k

En nee, ik bedoel geen ring, maar echt een ronde knop. Die heb je trouwens in verschillende maten. Wellicht zou je een grotere kunnen monteren?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3153 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:23:04
Van de week bij Pauw een Santoni riem van 185€ nu voor belachelijke 55€ gekocht. (Matching bij mijn C&J) Ze hebben super aanbiedingen momenteel. Ook Santoni schoenen tussen de -40% tot -60%   :D

Opmerkelijk:
Ze zetten de uitverkoopprijs niet op de stikker, je moet ze laten scannen om te weten wat de saleprijs is  :?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3154 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:29:01
Dat is een mooie koop cypripedium.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3155 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:32:29
Citaat van: "cypripedium"
Van de week bij Pauw een Santoni riem van 185€ nu voor belachelijke 55€ gekocht. (Matching bij mijn C&J) Ze hebben super aanbiedingen momenteel. Ook Santoni schoenen tussen de -40% tot -60%   :D

Opmerkelijk:
Ze zetten de uitverkoopprijs niet op de stikker, je moet ze laten scannen om te weten wat de saleprijs is  :?

Hebben ze nog veel liggen qua pantalons en casual shirts?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3156 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:37:32
Citaat van: "Vortex"

Hebben ze nog veel liggen qua pantalons en casual shirts?

toen ik er was lag er nog best veel (afgelopen dinsdag)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3157 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:40:02
Citaat van: "gusto napolitano"

absoluut, gusto!
kwam uiteindelijk nog een tientje bij omdat ik hem bij Rapide op maat heb laten maken :wink: (Hebben ze bij Rapide fantastisch mooi met de hand gestikt!)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3158 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:41:57

absoluut, gusto!
kwam uiteindelijk nog een tientje bij omdat ik hem bij Rapide op maat heb laten maken :wink: (Hebben ze bij Rapide fantastisch mooi met de hand gestikt!)

Die Santoni riemen hebben toch een schroef ?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel X
Reactie #3159 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:42:18

absoluut, gusto!

Zit er geen schroefje achter de gesp?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3160 Gepost op: 01 juli 2007 - 22:46:26
Citaat van: "Sergio"

Zit er geen schroefje achter de gesp?

nee, deze was gestikt. Wel mooie handsteken. De heren van Rapide waren zeer te spreken over de kaliteit ervan. Als ik een riem optimaal wil dragen heb ik maat 87cm nodig. 85 is net te krap en 90 weer te lang  :cry: .

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3161 Gepost op: 02 juli 2007 - 11:18:43

Opmerkelijk:

klinkt goed, straks maar even langs  :D

edit: drommels: 's maandags gesloten
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3162 Gepost op: 05 juli 2007 - 20:46:04
Iemand nog een paar goede foto's van het welbekende ''laarsje'' van Santoni, de 7527? :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3163 Gepost op: 05 juli 2007 - 22:02:48
Eentje voorlopig, u vraagt, wij draaien :wink:

oei, moet de vloer weer 's in de olie zetten :oops:  

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3164 Gepost op: 05 juli 2007 - 22:25:28