Auteur Topic: Santoni  (1763684 keer gelezen)

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #210 Gepost op: 25 februari 2005 - 13:59:56
Ik ben niet meer in A'dam geweest om LCA te halen, maar is de kleur die me is meegegeven van C&J aan te raden (wijkt nogal af van de schoen):? . Of kan ik beter voorlopig doorzichtige collonil gebruiken totdat ik LCA heb gehaald?

'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

FFW

• Gast
Santoni - Deel I
Reactie #211 Gepost op: 25 februari 2005 - 14:11:48
Die heb ik ook, maar die past wel precies bij de kleur van mijn C&J. Volgens mij kan het geen kwaad het te gebruiken. Ik zou wel op korte termijn donkere poets erbij halen.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel I
Reactie #212 Gepost op: 25 februari 2005 - 14:22:07
Waarom geen neutrale? Tast je de kleur/kleurverloop iig niet aan.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #213 Gepost op: 25 februari 2005 - 14:23:50
Citaat van: "Nexus"
Waarom geen neutrale? Tast je de kleur/kleurverloop iig niet aan.

Mij lijkt dat ook het beste, alleen de verkoper van hermans gaf deze mee voor de schoenen en ik hoorde slechte verhalen over collonil.....vandaar.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #214 Gepost op: 25 februari 2005 - 14:31:38
Of anders gewoon niet behandelen totdat je LCA hebt ;). Ze kunnen wel ff zonder poetsen hoor.

FFW

• Gast
Santoni - Deel I
Reactie #215 Gepost op: 25 februari 2005 - 14:49:37
neutraal haalt toch juist de kleur eraf. Ik hoor altijd van die zaken dat je nooit moet poetsen met lichte poets. Worden ze kaal. Ik zou ze altijd ivetten voor ik ze zou drgane, zijn ze veel beter beschermd.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #216 Gepost op: 25 februari 2005 - 15:15:55
Je kan ook neutraal mengen met kleur bdw.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #217 Gepost op: 25 februari 2005 - 15:25:22
Citaat van: "Nexus"
Je kan ook neutraal mengen met kleur bdw.

Hmmm dat wordt wel erg lastig voor een beginnende poetser, maar kan het kwaad 1 keertje met collonil te doen of is dat ook niet goed? Ik heb namelijk 0,0 verstand van schoenen poetsen en wil ze eigenlijk nog wel ff mooi houden.

guest45

• Gast
Santoni - Deel I
Reactie #218 Gepost op: 25 februari 2005 - 15:33:39
ik denk niet dat het kwaad kan maar ik denk ook niet dat ik het zou doen als het niet nodig was.

ik heb dus schoenen die ik 3 jaar lang intensief met collonil gepoetst heb en die glimmen nu dus harder dan mijn santoni's
ik weet alleen niet wat collonil met het kleurverloop doet :roll:

FFW

• Gast
Santoni - Deel I
Reactie #219 Gepost op: 25 februari 2005 - 15:36:19
collonil is prima, maar ik begreep dat bij intensief gebruik er scheurtjes kunnen ontstaan. Maar 1 dun laagje aan het begin even in laten trekken en dan goed poetsen kan geen kwaad.
Het belangerijkste is dat er niet teveel poets op komt zodat het leer verstikt

guest45

• Gast
Santoni - Deel I
Reactie #220 Gepost op: 25 februari 2005 - 17:36:09
ja die oudere schoennen vertonen idd her en der wat scheurtjes

Roman_Empire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #221 Gepost op: 25 februari 2005 - 18:04:27
Collonil is echt niet slecht ofzo.
Ik poets mijn C&J er ook mee (en m'n AE en m'n Church's etc.)
Ik heb nergens last van.
Daarnaast heb ik in de 'The Bridge' store in Florance zelfs Collonil meegekregen voor m'n tas. Nou als er 1 soort tas kwetsbaar is en patina heeft dan zijn het wel tassen van The Bridge. Ik neem aan dat die mensen in de winkel ook wel weten wat ze geven. Ik heb nergens last van en ik gebruik dat spul al een aantal jaar. Daarnaast verkoopt Zwartjes (A'dam) ook Collonil en dat is toch ook 1 van de betere schoenenwinkels.

Scheurtjes in het leer zegt volgens mij meer iets over de kwaliteit van het gebruikte leer. En ja, ook bij dure kwalitatief goede merken kan het voorkomen dat leer scheurtjes gaat vertonen (ik heb verhalen gelezen op styleforum van mensen met schoenen van Lobb en Green die zelfs dit probleem hadden). Leer is een natuurprodukt, en gedraagt zich niet als plastic.

Kortom poets gewoon lekker met Collonil en zeker voor een paar keer maakt dat echt niks uit.
Cash=King

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #222 Gepost op: 25 februari 2005 - 23:41:33
Als de schoenen net nieuw zijn zo uit de doos  hoef je ze bij de eerste keer dragen echt niet in de poets te doen.Het lijkt me sterk dat ze er onder zullen lijden.Mocht dat wel zo zijn dan zou ik ze nooit meer kopen :wink:

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #223 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:46:55
Mijn nieuwe aanwinst... een Santoni boot van gewaxed suede, ruwe schoen met toch een prachtig slanke lijn:

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel I
Reactie #224 Gepost op: 26 februari 2005 - 14:48:33
Mooie schoenen. Perfect voor dit weer ook :).
Ook een nieuwe broek?