Auteur Topic: Pakken algemeen  (680222 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #990 Gepost op: 25 juni 2012 - 16:50:36
Is dat seersucker? Lijkt op stuc behang.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #991 Gepost op: 25 juni 2012 - 17:20:56
Is dat seersucker? Lijkt op stuc behang.

Dat was inderdaad ook de link die ik als eerste legde.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #992 Gepost op: 25 juni 2012 - 19:27:04

guest45

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #993 Gepost op: 15 juli 2012 - 21:41:50
Ik ben evt. in de markt voor een pak en het zal wss een OTRje worden. Heeft iemand nog updates hoe Corneliani, Canali, Caruso en vergelijkbare merken het doen / zich tot elkaar verhouden? De topics lopen nogal achter en de jasjes die ik van deze merken heb zijn uit '99 ofzo. Is er veel veranderd?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #994 Gepost op: 15 juli 2012 - 21:44:03
Van de drie die jij daar noemt zou ik voor Caruso gaan.Goede prijs kwaliteit verhouding.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #995 Gepost op: 15 juli 2012 - 21:44:17
Caruso naar mijn mening een VEEL betere prijs/kwaliteitverhouding dan Corneliani. Voor mij echt een nobrainer, heb beide merken heel vaak in m'n handen gehad (en uiteindelijk altijd Caruso gekozen). Canali geen ervaring mee...

Edit: wat Gusto zei  :wink:

guest45

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #996 Gepost op: 15 juli 2012 - 21:49:59
Caruso is net de enige van die 3 waar ik geen ervaring mee heb. Tips waar ze een goede collectie hebben?

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #997 Gepost op: 15 juli 2012 - 21:54:32
Caruso is net de enige van die 3 waar ik geen ervaring mee heb. Tips waar ze een goede collectie hebben?

Caruso en anders ook naar Querini kijken. de laatste is niet zo bekend hier op SF, echter zeker de moeite waard en iets voordeliger.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #998 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:07:44

Ik ga zaterdag naar Oger Rotterdam. Beetje ver voor jou uit de buurt ;). Trouwpak deel 2.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #999 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:27:28
Caruso naar mijn mening een VEEL betere prijs/kwaliteitverhouding dan Corneliani. Voor mij echt een nobrainer, heb beide merken heel vaak in m'n handen gehad (en uiteindelijk altijd Caruso gekozen). Canali geen ervaring mee...

Edit: wat Gusto zei  :wink:

In welke zin? Ik zie weinig kwaliteitsverschil tussen Caruso en Corneliani. Moet wel zeggen dat ik al een aantal jaren geen Corneliani meer heb gezien, maar wat ik heb is prima van kwaliteit.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1000 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:34:03
In welke zin? Ik zie weinig kwaliteitsverschil tussen Caruso en Corneliani. Moet wel zeggen dat ik al een aantal jaren geen Corneliani meer heb gezien, maar wat ik heb is prima van kwaliteit.

Eens! Echter in Corneliani zit, naar ik mag vermoeden, wel wat meer plakvlieseline.
Caruso lijkt mij wel minder of nauwelijks plakvlieseline te bevatten.

Binnenkort knip ik een rtw Caruso open, zodra die is versleten en dan weet ik meer.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1001 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:40:49

Caruso oogt en voelt naar mijn idee altijd 'ongeplakt', in tegenstelling tot Corneliani, die ik meestal wat stugger vind aanvoelen. Hetzelfde geldt voor de gebruikte stoffen; die van Caruso lijken altijd net iets verfijnder en mooier. De 'soft shoulders' van Caruso vind ik ook heel mooi en subtiel, en het eerder genoemde 'ongeplakte' karakter komt m.i. ook mooier terug in de revers.

Al met al vind ik Caruso bijna altijd duurder (in de goede zin) ogen dan Corneliani, meer bang for the buck dus. Over drogredenen als 'betere pasvorm' etc. zul je mij niet horen, dat is immers voor iedereen anders.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1002 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:45:01
Caruso oogt en voelt naar mijn idee altijd 'ongeplakt', in tegenstelling tot Corneliani, die ik meestal wat stugger vind aanvoelen. Hetzelfde geldt voor de gebruikte stoffen; die van Caruso lijken altijd net iets verfijnder en mooier. De 'soft shoulders' van Caruso vind ik ook heel mooi en subtiel, en het eerder genoemde 'ongeplakte' karakter komt m.i. ook mooier terug in de revers.

Al met al vind ik Caruso bijna altijd duurder (in de goede zin) ogen dan Corneliani, meer bang for the buck dus. Over drogredenen als 'betere pasvorm' etc. zul je mij niet horen, dat is immers voor iedereen anders.

Exact dat bedoel ik. Erg goed verwoord Ramone.

Rtw heeft nooit perfecte fit laatste aanpassingen zijn altijd voor de kleermaker. Daarmee is een betere pasvorm dus geen reden en de drogreden der drogredenen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1003 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:46:37
Oké. Wat ik heb (een pak en een paar jasjes) is inderdaad 'gestructureerder' in de schouders. Ik heb altijd begrepen dat Corneliani full-canvas is; niet de hippere lijnen, maar de 'hoofdlijn' zeg maar. Ben benieuwd wat Amadeus' naar ik mag vermoeden betekent.

Ze zijn me, ook al draag ik ze weinig, te dierbaar om open te knippen...

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1004 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:52:20
"Naar ik mag vermoeden" betekent dat ik nog nooit een Caruso heb opengeknipt.

Corneliani heb ik veel gekocht en gedragen van 1985-2008 en ook opengeknipt. De hoofdlijn bevat plakvlieseline, zij het in zeer beperkte mate. Dus ik weet dat uit eigen ervaring van Corneliani en nog niet van Caruso.

Carwo, ik neem aan dat dit mijn opmerking voldoende verduidelijkt?

Ik ben overigens van mening dat Corneliani wel een merk is, dat nog steeds de moeite waard is in rtw.