Auteur Topic: Pakken algemeen  (680227 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #960 Gepost op: 01 juni 2012 - 20:29:41
witte  / crème kleurige schoenen in vb linnen ...?

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #961 Gepost op: 02 juni 2012 - 10:17:17
@ST30: Ik zou de meeste dingen accepteren. Het pak past niet 100% bij je houding. Houding wat aanpassen zal helpen, maar verwacht geen wonderen.
He blijft RTW dat niet of je lichaam gesneden is. Ik vind de schouders trouwens mooi bij je vallen.

Afslanken broek en armen zou ik niet doen. Broek mag wat korter, hoeft niet direct.

Heb je trouwens het jasje nog bij de deelnaden in laten nemen? Als ik het zo zie, is die kans bel groot. Ivm met je houding, indien ze nog wat stof hebben laten zitten zou ik het toch wat uit laten leggen. Dan valt het toch wat beter bij je rug en sluiten de vents hopelijk wat beter. Openstaande vents vind ik erger staan dan een pak dat misschien niet helemaal CTTB is. Zelf zou ik een pak in deze staat niet dragen omdat het gewoon eruit ziet of het totaal niet past door die openstaande vents...

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #962 Gepost op: 02 juni 2012 - 11:42:13
ST030

Eens met Sergio. Dus niet veel aan doen en het pak gewoon gaan dragen.
De stof gaat dan ook een beetje uitlopen en het pak gaat beter naar je lichaam zitten

De vents staan een beetje open op de foto, om dezelfde reden die Sergio al aangeeft, namelijk omdat de stof door die houding in je onderrug ophoopt.
Het zal wel meevallen als jij je normale goede houding aanneemt en niet deze "holle rug" achterover leunende foto pose.

Mijn advies; het pak een paar keer dragen, zorgen dat jij je er goed in voelt en dan, als de stof is uitgelopen (door het dragen) nog eens kritisch kijken. Mouwen en broekspijpen korter en slanker maken zou ik zeker niet doen. Eventueel na het "indragen" even kritisch naar de vents kijken.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #963 Gepost op: 02 juni 2012 - 11:49:32
@Mikeyall: Het is een beetje lastig te zien op de foto maar ik zou, afhankelijk van de stof, bruine cognac kleurige schoenen onder dragen. Ik heb een redelijk  gelijke kleur (denk iets lichter) in linnen daar draag ik ook wel suede monks of loafers onder maar in alle gevallen zal je met zo'n kleur pak alleen op niet formele gelegenheden wegkomen. 
if i stop lying i just disappoint you

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #964 Gepost op: 02 juni 2012 - 12:07:07
@Mikeyall:

Onder het Guy Laroche pak, zou je feitelijk bijna iedere kleur bruine schoenen kunnen dragen. Suggestie van HGW is prima.

Onder een licht pak als dit, vind ik zelf dat je juist ook donkerbruine schoenen van suède of glad leer kan dragen.
Juist voor het contrast (dan wel een broekriem in dezelfde leersoort en kleur om het contrast te benadrukken).
Dan je das ook daarop afstemmen en prima zomerlook (wel bovenste knoopje open laten bij drieknoops jasje is mijn mening. Echter de het mag dicht en de meningen verschillen hierover).

Onder een dergelijk pak wel slanke schoenen dragen en geen ronde neuzen is mijn smaak (slanke leest hoeft niet per definitie puntig te zijn).
Bij slank gesneden drieknoops pak zijn ronde neuzen geen gezicht vind ik persoonlijk.

Succes en toon het resultaat als je er schoenen bij hebt gevonden.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

mikeyall

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #965 Gepost op: 05 juni 2012 - 19:58:29
Nou ik heb nu deze schoenen gekocht die zag ik staat en kon het niet laten voor die prijs ik denk gewoon even proberen.. zie de foto.. alleen de kleuren komen toch niet helemaal goed overeen.

maar dat pak is in de zon ook een andere kleur of onder een lamp is die ook weer anders dan in gewoon daglicht

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #966 Gepost op: 06 juni 2012 - 08:54:55
Dus?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mr.H.

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #967 Gepost op: 06 juni 2012 - 16:42:31
Vandaag een nieuwe gekocht. Gewoon RTW. Alleen nog even wachten tot het jasje mooi afgemaakt is.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #968 Gepost op: 06 juni 2012 - 17:20:43
mikeyall, die foto's die je post zijn niet te beoordelen.

Mr.H.

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #969 Gepost op: 06 juni 2012 - 17:49:20
Nou ik heb nu deze schoenen gekocht die zag ik staat en kon het niet laten voor die prijs ik denk gewoon even proberen.. zie de foto.. alleen de kleuren komen toch niet helemaal goed overeen.

maar dat pak is in de zon ook een andere kleur of onder een lamp is die ook weer anders dan in gewoon daglicht

Waar is dat pak van? Lijkt zo'n rare fit te hebben maar kan ook gewoon liggen aan de manier waarop ie hangt.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #970 Gepost op: 06 juni 2012 - 22:45:11
Mikeyal,

In principe kan bijna ieder kleur bruin bij dit pak, don't worry.

Exact matchen met de pakstof is helemaal niet nodig.
Zorg wel dat je een riem in de schoenkleur hebt, om erbij te dragen.

Foto's van betere kwaliteit helpen overigens ook.

Veel plezier met je schoenen!

mikeyall

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #971 Gepost op: 08 juni 2012 - 18:48:19
Waar is dat pak van? Lijkt zo'n rare fit te hebben maar kan ook gewoon liggen aan de manier waarop ie hangt.

ja tis een beetje een apart pak  zie de foto

voor de schoen die ik heb gekocht

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #972 Gepost op: 08 juni 2012 - 18:53:48
Wat vind je er zelf van?

mikeyall

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #973 Gepost op: 08 juni 2012 - 18:57:33
Wat vind je er zelf van?
top alleen het jasje is ietjes te lang denk ik alhoewel beter iets te lang dan te kort.
het is me eerste pak :)

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #974 Gepost op: 11 juni 2012 - 17:07:34
Als ik op de site van Suit Supply kijk, zie ik dat er mannen zijn die blote enkels hebben, terwijl ze hun pak dragen. Is dit de nieuwste mode o.i.d.
Persoonlijk vind ik het er niet fraai uitzien.