Auteur Topic: Pakken algemeen  (680221 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1005 Gepost op: 15 juli 2012 - 22:59:21
Ja, dat is duidelijk. Ik neem aan dat je met 'in zeer beperkte mate' bedoelt dat niet het hele voorpand is 'beplakt', zoals bij half-canvas? Ik ga van dit schema uit:

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1006 Gepost op: 15 juli 2012 - 23:06:03
Ja, dat is duidelijk. Ik neem aan dat je met 'in zeer beperkte mate' bedoelt dat niet het hele voorpand is 'beplakt', zoals bij half-canvas? Ik ga van dit schema uit:

Ja feitelijk wel maar niet echt half canvas. Wel in die richting en iets minder plakvlieseline dan het gebruikelijke half canvas zelfs.
Ook een keer pak opengeknipt dat full canvas leek te zijn en bij het uiteenpluizen dan toch op voorpand vanaf de schouder enig plakvlieseline bevatte, terwijl dat juist het canvas deel van het voorpand is. Dat vond ik vreemd (Dat was een stof van 60% wol 130s en 40% zijde. Wellicht vanwege de structuur van de stof).
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1007 Gepost op: 15 juli 2012 - 23:09:29
Maar heb je het dan over verstevigingen op bepaalde plaatsen of over grote aaneensluitende lappen lijmvlies? Jammer dat er geen foto's zijn...

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1008 Gepost op: 15 juli 2012 - 23:12:55
Maar heb je het dan over verstevigingen op bepaalde plaatsen of over grote aaneensluitende lappen lijmvlies? Jammer dat er geen foto's zijn...

Ik was toen nog niet op Sf actief en louter geïnteresseerd. Bij de Caruso die binnen afzienbare tijd aan de beurt is, zal ik foto's maken.

Versteviging op bepaalde plaatsen is alles wat ik in Corneliani heb aangetroffen.
Nooit lappen over een (deel) van een pand in Corneliani aangetroffen. Beperkt gebruik van plakvlieseline dus.

In Querini nog nooit aangetroffen bijvoorbeeld.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1009 Gepost op: 15 juli 2012 - 23:21:47
Oké, helemaal duidelijk nu. Dat wordt volgens mij toch gewoon full-canvas genoemd.

Ik ben benieuwd naar de Caruso. Ik heb er een paar waar ik naar binnen kan kijken en daar zie ik geen lijmvlies; dit is een rtw-jasje:

In tegenstelling tot dit oude Suitsupply-jasje (rtw):

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1010 Gepost op: 16 juli 2012 - 07:07:47
Maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe het er uitziet? Ben met Ramone eens dat Carus gewoon op veel punten mooier is, dus dan zou ik niet ineens voor Corneliani gaan ookal zit daar een paar cm minder plakspul in. Overigens was ik vroeger altijd tevreden met Corneliani maar je ziet het niet zo veel meer.
The man with style, is the man who can smile

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1011 Gepost op: 16 juli 2012 - 08:00:38
Maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe het er uitziet? Ben met Ramone eens dat Carus gewoon op veel punten mooier is, dus dan zou ik niet ineens voor Corneliani gaan ookal zit daar een paar cm minder plakspul in. Overigens was ik vroeger altijd tevreden met Corneliani maar je ziet het niet zo veel meer.

Ik ga er dus vooralsnog vanuit, dat Caruso minder lijmvlies bevat.

Zowel Caruso als Corneliani zijn mooie rtw pakken. Ik zal Caruso niet direct als mooier duiden. Het zijn verschillende stijlen. De napolitaanse roots van Caruso zijn onmiskenbaar en Napolitaanse kleedkamers zijn momenteel populair

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1012 Gepost op: 16 juli 2012 - 10:53:35
Zit ook wel wat in. Merk dat ik idd wel gevoelig ben voor de 'Napolitaanse' look. Soepelheid is King.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1013 Gepost op: 16 juli 2012 - 10:56:28

Natuurlijk is dat erg belangrijk, Avvo. Maar het ging hier om de kwaliteit (stof, afwerking, binnenwerk); daar zie ik weinig verschil tussen de twee.

guest45

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #1014 Gepost op: 01 augustus 2012 - 19:18:36
Weet iemand iets over de pakken van Gentiluomo? Nederlands merk toch?

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1015 Gepost op: 01 augustus 2012 - 20:11:47
Altijd alleen maar hemden van gezien, bij de Bijenkorf
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1016 Gepost op: 01 augustus 2012 - 20:36:31
Haha ja, Nederlands merk. Ik werk voor een kleinschalig herenmode 'concern' en je kunt het vergelijken met TH en Eduard dressler etc. De overhemden zijn allemaal met contrasterende boord etc.
Fashion can be bought, style one must possess

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1017 Gepost op: 01 augustus 2012 - 20:38:13
Niet helemaal waar, ik heb ook voor een kleinschalig herenmode 'concern' gewerkt en daar waren juist de wat bedeesdere hemden van Gentiluomo en John Miller. Gentiluomo heeft alleen wel de 'touch' dat de tweede en derde sluitknoop erg dicht op elkaar zitten. Volgens mij hebben een paar mensen van hier die ook.

guest45

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #1018 Gepost op: 01 augustus 2012 - 20:53:47
Ja de hemden zie je overal idd. Maar de pakken? Is het wat als niet al te serieus pak 'voor erbij'?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #1019 Gepost op: 01 augustus 2012 - 20:54:25
Ik heb er een gehad met inderdaad die twee knoopjes dicht bij elkaar, DL. Een simpele lichtblauw/witte gingham trouwens.