Auteur Topic: Aanstekers  (36504 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Aanstekers
Reactie #60 Gepost op: 22 februari 2012 - 12:57:03
Is dat niet een beetje dubbelop? Eerst een lucifer aansteken, vervolgens het cederhout aansteken om tot slot daarmee je sigaar aan te steken?

Koop gewoon een mooie aansteker (e.g. Dupont) zou ik zeggen...

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #61 Gepost op: 22 februari 2012 - 13:04:56
Is dat niet een beetje dubbelop? Eerst een lucifer aansteken, vervolgens het cederhout aansteken om tot slot daarmee je sigaar aan te steken?

LOL! Ja, da's waanzin.

Een cederspaan steek je aan d.m.v. een haardsintel of een kaarsvlam.
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 22 februari 2012 - 13:32:47
Eerst ga je hout kappen. Dat laat je drie weken drogen. In die tijd maak je een kaars van was en ga je op vakantie naar een gebied waar je een stuk vuursteen uit een berg kunt bikken. Thuis maak je een vuur in de haard met behulp van de vuursteen. De kaars hou je in het vuur. Dan gaat het houtje in de kaarsvlam en steek je de fik in de sigaar. Je moet die dingen niet overhaasten.

Charlie

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 22 februari 2012 - 14:30:46
Ik hoor het wel, jij bent een geoefende vuurstekerT!

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 22 februari 2012 - 14:47:00
Eerst ga je hout kappen. Dat laat je drie weken drogen. In die tijd maak je een kaars van was en ga je op vakantie naar een gebied waar je een stuk vuursteen uit een berg kunt bikken. Thuis maak je een vuur in de haard met behulp van de vuursteen. De kaars hou je in het vuur. Dan gaat het houtje in de kaarsvlam en steek je de fik in de sigaar. Je moet die dingen niet overhaasten.

"Je moet die dingen niet overhaasten"... zegt de man die gewoon zijn sigaar in de fik steekt, zonder deze eerst voor te laten gloeien en zo... snelle jelle.  :roll:

;-)

Vermoeiend_Persoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 22 februari 2012 - 17:08:17

Niet echt dubbelop! Als je geen andere geurloze vlam bij de hand heb, moet je wel om echt van je sigaar te genieten. Maar inderdaad een mooie jetflame is gewoon handiger.

Wat voor sigaren roken jullie eigenlijk zoal? Ik heb voor als ik niet zo lang de tijd heb. Graafjes en Princess van G. de Graaff en van Cohiba de Club. Voor het echte genot rook ik vaak Partagas P2 en de Montecristo No. 4
"Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not." Oscar Wilde

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 22 februari 2012 - 19:28:41
[...]
Wat voor sigaren roken jullie eigenlijk zoal? Ik heb voor als ik niet zo lang de tijd heb. Graafjes en Princess van G. de Graaff en van Cohiba de Club. Voor het echte genot rook ik vaak Partagas P2 en de Montecristo No. 4

Danneman Brazil om wakker te worden, Louis d'Or of Huifkar Corona's tussendoor, en longfillers liefst zo dik mogelijk, bij een decente lengte. 
Meestal dus robustos, soms een lonsdale of churchill (maar da's nèt werken! :cry:)
Erg graag rook ik Alonso Menendes, longfillers van Brazieltabak, maar die zijn niet altijd overal verkrijgbaar.

La Aurora vind ik prettig en betaalbaar, en ik rook ook graag van The Griffin's.

Als 't om Cubanen gaat –die ik echter nog maar zelden rook– blijven de Robustos en Petit Coronas van Cohiba of Partagas mijn favoriet.

Als buitencategorie geniet ik ook nog geregeld –vooral buiten, in de zomer– van Italiaanse Anticos, een soort fossiele sigaren, die je doormidden breekt om ze überhaupt te kunnen roken. An acquired taste, niet iedereen geniet er van, zeg maar...
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #67 Gepost op: 22 februari 2012 - 19:35:07
Iets ander Heinzelmann, heeft niets met aanstekers te maken maar dat terzijde, ik las in de monocle van maart iets over KOI jeans (kings of indigo).
Ik moest om een of andere reden aan jouw denken, met je recente berichten over dergelijke projecten in het achterhoofd.
Be yourself no matter what they say

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2012 - 19:52:07
Iets ander Heinzelmann, heeft niets met aanstekers te maken maar dat terzijde, ik las in de monocle van maart iets over KOI jeans (kings of indigo).
Ik moest om een of andere reden aan jouw denken, met je recente berichten over dergelijke projecten in het achterhoofd.

Die komen uit Düsseldorf, ik ken ze van de beurs Bread&Butter.
Ook een beetje over the top, inderdaad, maar mij wat te 'fancy'.

Ze vissen in dezelfde vijver als die waar meneer Fresh Crab tegenwoordig in zwemt, dat klopt.
Maar die uit Rotterdam zijn mooier!

Fryske Spikerbroek. Nederland's beste (jeans)ververij/stone-wasserij zit trouwens ook in Friesland... :)

*EDIT* Wel heel erg OFF TOPIC, surrie!
Laatst bewerkt op: 22 februari 2012 - 19:56:02 door Heinzelmann

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #69 Gepost op: 22 februari 2012 - 19:57:48
Grappig, wel een klein wereldje dus die spijkerbroekerlarij
Be yourself no matter what they say

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 22 februari 2012 - 20:11:09
Grappig, wel een klein wereldje dus die spijkerbroekerlarij

Jazeker, tot gek wordens toe.  :)

Iedereen kent iedereen.
Bovendien: In Amsterdam zit er een full service buro voor dit segment, Pirate, en daar komt óók iedereen uit de biz! Werkelijk bizar.
"Nederland-Spijkerbroekenland" is eigenlijk net zoiets als het Diesel-dorp Breganze: iedereen kent elkaar komt elkaar de hele tijd overal tegen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 22 februari 2012 - 21:25:36
LOL! Ja, da's waanzin.

Een cederspaan steek je aan d.m.v. een haardsintel of een kaarsvlam.
Een open haard bezit ik niet (appartementje, dus wat lastiger in de meeste gevallen) maar ik geef toe dat wanneer er een kaars brandt ik inderdaad mijn cederhoutje met de kaarsvlam ontvlam

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #72 Gepost op: 22 februari 2012 - 21:27:03

Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit in aanstekers verdiept; lucifers en cederhout is toch niets mis mee, behalve dat je dat dan dubbelop vindt?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #73 Gepost op: 09 maart 2012 - 23:04:54
Op marktplaats iemand gevonden die dat uitboren van een vuursteentje voor een 10tje wil doen. Op naar het postkantoor dan maar :)

Heb ondertussen de aansteker werkend terug - of in ieder geval, er kunnen weer vuursteentjes in en hij vonkt weer prima. Nu nog wat zippo vloeistof kopen en ik kan 'm eindelijk proberen!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #74 Gepost op: 16 maart 2012 - 16:39:38
ik kan 'm eindelijk proberen!

En weer functioneel!