Hee, heel toevallig heb ik hier precies dezelfde Ronson liggen; was jaren geleden van mijn grootvader geweest. Ik gok dat ie uit begin jaren '50 komt. Ik heb altijd de intentie gehad om hem weer werkend te krijgen (de knop kan nu maar enkele mm naar beneden en blijft dan tegen iets steken) maar is omdat ik er niks vanaf weet er nooit echt van gekomen.
Edit: Tobias, is dat roze Service briefje een reparatie/onderhoud guide voor dit model? If so, zou je daar een foto/scan van kunnen maken? Misschien dat ik dan iets met dit model kan beginnen.
Het is een "Service" briefje maar staat niks bijzonders in enkel, welk schroefje je los dient te draaien voor de vuursteen, en welke om bij te vullen, en hoe dat in z'n werk gaat! (als je het op prijs stelt kan ik wel een foto maken!)
Ik zou zeggen:
Draai het schroefje bij het pi๋zo-element los. MAAR let goed op, op welke stand de tandwieltjes die naast het pi๋zo-element zitten, en die van "het gedeelte waar je op drukt om een vlam te produceren" in elkaar grijpen!! Anders is het namelijk eventjes puzzelen tot je de tandwieltjes weer op de goede stand hebt staan! Het is een erg eenvoudige aansteker, dus als je komende zondag nog niks op de planning hebt staan, wens ik je alvast succes