Op zoek naar een nieuw 'project' zat ik me gisteren te vergapen aan de schoenen van Berluti. Met name de getatoeëerde modellen trokken weer eens mijn aandacht. Ik denk dat je ze of helemaal niks vind, of juist prachtig vind. Ik zelf val in die laatste categorie, ook al heb ik niks met normale tatoeages. Op schoenen, zoals Berluti het doet vind ik het, mits nog enigzins subtiel, heel erg gaaf. Vooral het unieke karakter dat het de schoenen geeft.
Omdat een paar Berluti's helaas nog niet tot de mogelijkheden behoort kwam ik op het (wellicht krankzinnige?) idee om met een volgend project eens een tattooshop op te zoeken. In hoeverre het technisch mogelijk is om leren schoenen te tatoeëren weet ik echter niet. Hebben jullie enig idee hoe ze dit bij Berluti doen? Zijn dit echte 'tatoeages of is er een andere techniek gebruikt die slechts veel op tatoeages lijkt?
Ik ben bang dat niemand ervaring heeft met het tatoereren van schoenen maar hoe zal dit gaan met poetsen? Als het mogelijk is de schoenen te tatoeëren, in welke fase zal dit dan gebeuren? Het meest aannemelijk lijkt me dat dit op het kale leer gebeurt, maar zal het daarna nog wel mogelijk zijn om de schoenen te waxen zonder dat de tatoeage uitloopt? Graag jullie visies!