Hai,
Een tijdje weggeweest van het forum, maar mede door het project van Chris enorm veel zin gekregen om iets soort gelijk uit te proberen. Enkele jaren geleden een paar
Borgioli's in de opruimig gehaald. Heb ze echter maar weinig gedragen omdat ik de kleurstelling achteraf niet zo mooi vond. Mijn plan: Ik wil ze een compleet andere kleur geven, met een spitshine neus.
In al mijn enthousiasme ben ik gisteren direct naar de winkelen gereden om aceton te halen. Het resultaat tot nu toe:

Ik was ook niet echt te spreken over de hoek van de zool bij vooraan bij de punt

Het resultaat

3 potjes aceton verder.
Ik heb gisteren 2 potjes Saphir Teinture Francaise ( indringverf voor leder) besteld in de kleuren donkerbruin en donkerblauw. Op dit moment neig ik naar donkerblauw.
Tevens heb ik een potje Saphir Decapant besteld. Op de website wordt aangeraden de schoen eerst hiermee te reinigen alvorens de indringverf te gebruiken.
Dit is het effect wat ik wil proberen te bereiken:

Ik blijf echter wel zitten met een paar vragen:
- Wat raden jullie mij aan als volgende stap?, en hoe kan ik ervoor worden dat het leer straks gelijkmatig de verf opneemt?
- Ik heb nu gekozen voor verf, maar zou ik het bovenstaande effect ook kunnen nabootsen met enkel schoensmeer?
- Zijn de schoenen 'kaal' genoeg?
- Heeft iemand van jullie de gehele 'Saphir procedure' gevolgt en wat was het resultaat?
( Eerst Saphir Decapant, vervolgens de Saphir indringverf, daarna een finishlaag met Saphir Tenax en tenslotte poetsen met Saphir schoencreme)
Overige tips en opmerkingen zijn ook van harte welkom