De 501 is vooral vormloos. Je wil toch enige taper neem ik aan. En natuurlijk niet te strak.
Onzin, 501 zit echt nog wel wat taper in hoor, sterker nog toen deze jeans uitkwam als de 501 zoals we die in grote lijnen nu nog kennen (1947) was deze vrij strak en had flink wat taper als je het vergelijkt met de jeans van daarvoor.
Kijk naar Marlo Brando in Street Car Named Desire, en je vergelijkt dat met de wollen broeken die in 1950 gedragen werden is het een groot verschil. En het huidige 501 model is veel strakker dan dat.
Wat mij vooral stuit is dat skinny jeans zo strak zijn/waren dat niemand meer weet hoe een normale jeans er uit ziet. Voor mij is de 501 nog altijd het jeans model wat tijdloos is. Niet te strak en niet te wijdt. Even los van het feit dat ik ze niet draag omdat ik graag een flink hogere rise wil.
Ik zeg probeer het eens, het is even wennen zeker als je van skinny fit komt, maar qua comfort en qua look is het top. Afgezien of het model de beentjes past natuurlijk, ik heb relatief dunne benen maar wel met flinke bovenbenen voor het fietsen.