Auteur Topic: Jeans  (961648 keer gelezen)

Chris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #3540 Gepost op: 09 augustus 2025 - 08:36:36
Japan Blue high tapereds zijn m’n favoriete jeans, intussen allemaal versleten en al een maand of drie jeansloos.

Denk niet dat ze nog te vinden zijn, iemand die een waardige opvolger kan tippen?
Mocht je eens in Londen zijn Blackhorselane E5 of E8 proberen.  Momotaro is deel van het zelfde moederbedrijf als Japan Blue, hun 0405 zou een optie kunnen zijn?
Jeans bestellen zonder te passen vind ik zelf lastig tbh.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3541 Gepost op: 09 augustus 2025 - 08:45:09
3sixteen CT als je een tapered fit zoekt.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #3542 Gepost op: 09 augustus 2025 - 10:33:09
Orslow 107 is tapered

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3543 Gepost op: 09 augustus 2025 - 11:09:33
Fullcount 1110, al ben ik meer fan van 0105 maar die is wide, niet tappered.

Natas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3544 Gepost op: 10 augustus 2025 - 20:31:14
Thanks voor de suggesties. Helaas geen Londen op de planning voorlopig, dacht dat ik het jeansspel uit had maar nu gewoon terug naar start.

Vooral de hogere rise van JB060X beviel (en viel nog wel mee met de taper ook vond ik). Orslow 107 twee keer gehad, maar ik herinner me vooral dat die nooit een lang leven beschoren waren.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3545 Gepost op: 10 augustus 2025 - 21:28:09
Die 3sixteen hebben een hoge rise.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3546 Gepost op: 10 augustus 2025 - 21:48:06
Thanks voor de suggesties. Helaas geen Londen op de planning voorlopig, dacht dat ik het jeansspel uit had maar nu gewoon terug naar start.

Vooral de hogere rise van JB060X beviel (en viel nog wel mee met de taper ook vond ik). Orslow 107 twee keer gehad, maar ik herinner me vooral dat die nooit een lang leven beschoren waren.
Again fullcount, of anders eens kijken bij fransje hebben mooie van rrl high rise versies. Wel aan de prijs, maar wellicht dat je ze een keertje kunt opbellen met je vraag en ze je dan gericht advies kunnen geven.

Natas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #3547 Gepost op: 10 augustus 2025 - 21:53:08
Die 3sixteen hebben een hoge rise.

Interesting. Nog tips voor de maat ook toevallig? JB 33 doorgaans, ook zonder riem geen inkijk.

Again fullcount, of anders eens kijken bij fransje hebben mooie van rrl high rise versies. Wel aan de prijs, maar wellicht dat je ze een keertje kunt opbellen met je vraag en ze je dan gericht advies kunnen geven.

Fullcount ook op het lijstje.
Laatst bewerkt op: 10 augustus 2025 - 21:58:48 door Natas

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #3548 Gepost op: 10 augustus 2025 - 23:11:33
In Haarlem kun je ook iron heart proberen. De 888 heeft een relaxed taper maar is met 21oz een zware jongen. Als je je maat weet zijn er meer modellen en denimzwaartes.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3549 Gepost op: 10 augustus 2025 - 23:16:21

Interesting. Nog tips voor de maat ook toevallig? JB 33 doorgaans, ook zonder riem geen inkijk.

Fullcount ook op het lijstje.
Even voor je gezocht, de fb-909 van studio D'Artisan zou ook een mooie optie zijn. Goeie taper (hou ik niet van, maarre wel hele mooie kleur blauw, had deze in het winkelmandje zitten maar wordt toch de fullcount 105 via store du nord net tikkeltje goedkoper).

En een goede high rise van rond de 3pcm, zou dus ook kunnen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3550 Gepost op: 11 augustus 2025 - 07:53:54

Lastig te zeggen, ik zou voor dezelfde maat of misschien 1 kleiner gaan.  Er staan genoeg maattabellen online, beste dus even je huidige taille nameten. En hou rekening met een beetje rek na een paar keer dragen.

Qua lengte zijn ze volgens mij standaard 36' dus dat zou iig geen probleem moeten zijn.

Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3551 Gepost op: 28 augustus 2025 - 11:04:22
Wat zijn tegenwoordig nou de goede denim winkels in NL?

Ik draag eigenlijk al een jaar of 7 dezelfde slim straight selvedge van Uniqlo. Elke zomer without fail beginnen de er gaten in te vallen en is mijn telefoon zo scherp in mijn broekzak gesleten dat mijn vrouw stelt dat ik deze broek niet meer met goed fatsoen aankan.50 euro naar de uniqlo brengen en ik kan er weer tegenaan. Ik stond daarnet bij het stoplicht tussen al het ander kantoorgepeupel en werd ineens een stuk minder gecharmeerd door mijn raw slim-straight broek die van een afstandje niet te onderscheiden is tussen de zee van veel te strakke blauwe chinos.

Japanse denim online kopen is bij alleen nog nooit in 1x goed gegaan. Returns zijn tegenwoordug zelden gratis, dus ik ga liever even passen als het ff kan.

- TDN lijkt tegenwoordig redelijk afgestapt van japanse denim. Laatste keer dat ik in hun zaak aan de elandsgracht stond zei de eigenaar dat het ook niet super meer verkoopt.
- Arborator zit geloof ik in haarlem. Prima optie, alleen niet een stad waar ik vaak kom.
- Store du nord in Den Haag kan ook. Op hun website zijn alleen heel veel maten uitverkocht.
- Rode Winkel in Utrecht kan. Maar als ik me er bij neerleg dat ik 300 euro aan een broek ga uitgeven, dan vind ik een LVC of Benzak weer een beetje jammer.
- Frans Boone is te ver weg.

Mis ik nog iets?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3552 Gepost op: 28 augustus 2025 - 11:16:08
Arket heeft prima donkere (en lichte) jeans vind ik. Steviger dan Uniqlo. Alleen geen Japanse denim vrees ik. Daar betaal je gewoon de hoofdprijs voor. TdN verkoopt gewoon nog Orslow trouwens?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3553 Gepost op: 28 augustus 2025 - 11:17:49
Susu heeft tegenwoordig ook prima jeans, high rise goeie wassing

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3554 Gepost op: 28 augustus 2025 - 11:19:26
Ik heb onderstaande van NoLabel. 100% katoen, goede pasvorm. Goede prijs.

https://nolabel.com/nl/collections/denim/products/carlin-denim-cotton-pa90131-mbl?_pos=2&_fid=cf87497dd&_ss=c