Ik herinner me ook dat Levi 501 niet echt fijn dat. Knoop zat zo ongeveer in je navel. Je moet er wat overheen dragen want als je shirt in de 501 stopt zit riem optisch veel te hoog.
Lol, ik draag al mijn broeken boven de navel, met of zonder shirt in de broek. Optisch gezien is dat de plek waar een broek hoort te zitten. Althans historisch gezien, onze Derek Guy breekt er op twitter nog altijd een lans voor.
Dus opnieuw, probeer het. Het ziet er wellicht voor jou raar uit, maar dat komt puur omdat je het niet gewend bent. Als we naar foto's kijken van de jaren 90 en daarvoor droeg iedereen zijn broek op of net boven de heup, dus op de natuurlijke taille. Sinds de skinny rage van de zeros is de waist naar beneden gegaan en werden de pijpjes leggings. Je krijgt er carrot legs van, geen gezicht en staat ook echt niet jeugdig/atletisch.
Kijk naar seinfeld, frasier, voor die tijd uiteraard ivystyle en mcqueen, etc. Etc.
Oja vergeet ook back to the future niet en al die andere films van de jaren 90 en daarvoor. Het is echt nog niet zo lang geleden dat de 501 en andere vergelijkbare modellen gewoon een standaard spijkerbroek was.
Qua draagcomfort is het zoveel beter, omdat de broek rust op de heupen hierdoor zakt de broek minder af en als je een buikje hebt slankt het ook af. Het is niet voor niets dat vrouwen bijna altijd high waist broeken en rokken dragen, slankt af.