Auteur Topic: Jeans  (961639 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Jeans
Reactie #3585 Gepost op: 19 september 2025 - 11:41:15
Wat is vandaag de dag de optimaal lengte voor een high rise jeans? Op de bolling van de hak (a), tot de schoen (b), of er echt boven en zo ja hoeveel cm (c)?
Lookbook van Drakes geeft ook niet echt een antwoord bv.
Wat jij mooi vind, maar als ze erg wijdte zijn dan C sws niet. Zelf ga ik altijd tussen B en A in tijdens fitting. Broek zakt namelijk bij mij altijd een beetje naar beneden (geen heupen en geen kont dus blijft nergens op hangen) dus dan komt de broek bij mij rond de B uit.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3586 Gepost op: 19 september 2025 - 12:12:52
Beetje afhankelijk van schoen en seizoen. Met een loafer in de zomer mag het ietsje korter, maar normaal ga ik net als bij een pak voor een lichte knik

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Reactie #3587 Gepost op: 03 november 2025 - 23:17:49

Kniescheuren laten herstellen bij Oerania in Utrecht. Hebben ze mooi gedaan.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3588 Gepost op: 04 november 2025 - 08:51:20
Yep
live and let die

Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3589 Gepost op: 19 december 2025 - 08:51:41
In navolging van mijn eerdere vragen. Ben keurig geholpen door de eigenaar van Store du Nord in Den Haag. Tis een Fullcount 1101 15.5oz geworden. Ik keek eerst naar een 0105 maar die is me toch iets te wijd. Thanks voor alle tips.

Grappig. 10-minuten gesprek seizoen op school is inmiddels voorbij. Hoorde collega's hier vertellen dat hun puberzonen opmerkingen maakten dat hun docenten debiel zijn met hun veel te strakke spijkerbroeken... Ik draag al jaren dezelfde slim-straight snit. Laatste 501 repro die ik heb gedragen was ruim 10 jaar geleden.. Eigenlijk best lekker om weer wat ruimte te hebben.
Laatst bewerkt op: 19 december 2025 - 08:56:22 door Casper

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3590 Gepost op: 19 december 2025 - 10:17:23
In navolging van mijn eerdere vragen. Ben keurig geholpen door de eigenaar van Store du Nord in Den Haag. Tis een Fullcount 1101 15.5oz geworden. Ik keek eerst naar een 0105 maar die is me toch iets te wijd. Thanks voor alle tips.

Grappig. 10-minuten gesprek seizoen op school is inmiddels voorbij. Hoorde collega's hier vertellen dat hun puberzonen opmerkingen maakten dat hun docenten debiel zijn met hun veel te strakke spijkerbroeken... Ik draag al jaren dezelfde slim-straight snit. Laatste 501 repro die ik heb gedragen was ruim 10 jaar geleden.. Eigenlijk best lekker om weer wat ruimte te hebben.
Store du Nord is een keurige winkel, ben netjes geholpen via telefoon toendertijd een tcb 40s gekocht, strakste jeans die ik heb, maar nog altijd een van mijn favorieten. Voor mij is alleen het meeste spul net iets te next level.

Er zit echt een gulden middenweg tussen strak en te wijdt. Ik draag sinds 2017 niets anders dan mijn huidige broek model, in fact broek van fitpic eergisteren komt uit 2018.
En was toen extreem wijdt, maar ik wilde toen al geen broek die ik voelde als ik ging zitten.
Was enige criteria voor mij, comfort anders draag ik het namelijk niet. Bij jeans hoegenaamd staat iets straker beter, omdat denim een slechte drape heeft en om de een of andere manier is een iets strakkere jeans met zitten helemaal niet oncomfortabel.

Interview tussen Mark Cho en Simon Crompton kwam die mode wissel tussen strak en wijdere broeken ook ter sprake. Interessant dat zij die snelle ommekeer wijten aan covid toen iedereen joggingsbroeken droeg en opeens door kregen dat dat toch een stuk comfortabeler is dan die strakke chinos/jeans. Waarna ze naar de lockdowns op zoek gingen naar wijdere broeken. Zal uiteraard meer achter zitten, maar proces is wel echt snel gegaan.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3591 Gepost op: 19 december 2025 - 11:49:34
Wijd naar strak naar wijd gaat altijd een beetje op en neer, als ik kijk wat ik in de late 90s en vroege 00s droeg was dat nog een stuk wijder dan nu.

Maar de adoptie gaat niet zo heel snel, in de menswear bubbel misschien wel maar als ik op straat of kantoor kijk dan zijn het vooral de jongeren die wijdere fits dragen.

Of covid de noodzaak van comfort heeft vergroot weet ik niet, of dat we gewoon wat ouder worden ;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3592 Gepost op: 19 december 2025 - 12:25:17
De leeftijd vraagt eerder om hogere taille dan wijere pijpen, zou ik zeggen. Maar dat gaat vaak samen natuurlijk

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3593 Gepost op: 19 december 2025 - 12:34:04
Wijd naar strak naar wijd gaat altijd een beetje op en neer, als ik kijk wat ik in de late 90s en vroege 00s droeg was dat nog een stuk wijder dan nu.

Maar de adoptie gaat niet zo heel snel, in de menswear bubbel misschien wel maar als ik op straat of kantoor kijk dan zijn het vooral de jongeren die wijdere fits dragen.

Of covid de noodzaak van comfort heeft vergroot weet ik niet, of dat we gewoon wat ouder worden ;)
Je moet natuurlijk niet naar Nederland kijken, altijd een late adopter.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3594 Gepost op: 19 december 2025 - 13:15:27
Je moet natuurlijk niet naar Nederland kijken, altijd een late adopter.

in de vs niet anders https://x.com/dieworkwear/status/1637590009363701760 

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #3595 Gepost op: 19 december 2025 - 13:21:51

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3596 Gepost op: 19 december 2025 - 14:04:38
 Nooit de behoefte gevoeld om skinny of slim te dragen
live and let die

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3597 Gepost op: 19 december 2025 - 14:05:03
Ik zag Fuoca erin
live and let die

Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3598 Gepost op: 19 december 2025 - 14:09:36
Je hoort in bepaalde cirkels dat na de extreem wijde fits van pubers slim- of skinny weer terug komt. Maar met Japanse selvedge zijn het toch vaak eerder de klassieke 501 repro's dan de wijde fits uit de 90's en 00's. Dat was gewoon wijd om wijd te zijn.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3599 Gepost op: 19 december 2025 - 14:15:30
Herhalende cyclus.

Ik zag Fuoca erin

Sexy hè? :-^