In navolging van mijn eerdere vragen. Ben keurig geholpen door de eigenaar van Store du Nord in Den Haag. Tis een Fullcount 1101 15.5oz geworden. Ik keek eerst naar een 0105 maar die is me toch iets te wijd. Thanks voor alle tips.
Grappig. 10-minuten gesprek seizoen op school is inmiddels voorbij. Hoorde collega's hier vertellen dat hun puberzonen opmerkingen maakten dat hun docenten debiel zijn met hun veel te strakke spijkerbroeken... Ik draag al jaren dezelfde slim-straight snit. Laatste 501 repro die ik heb gedragen was ruim 10 jaar geleden.. Eigenlijk best lekker om weer wat ruimte te hebben.
Store du Nord is een keurige winkel, ben netjes geholpen via telefoon toendertijd een tcb 40s gekocht, strakste jeans die ik heb, maar nog altijd een van mijn favorieten. Voor mij is alleen het meeste spul net iets te next level.
Er zit echt een gulden middenweg tussen strak en te wijdt. Ik draag sinds 2017 niets anders dan mijn huidige broek model, in fact broek van fitpic eergisteren komt uit 2018.
En was toen extreem wijdt, maar ik wilde toen al geen broek die ik voelde als ik ging zitten.
Was enige criteria voor mij, comfort anders draag ik het namelijk niet. Bij jeans hoegenaamd staat iets straker beter, omdat denim een slechte drape heeft en om de een of andere manier is een iets strakkere jeans met zitten helemaal niet oncomfortabel.
Interview tussen Mark Cho en Simon Crompton kwam die mode wissel tussen strak en wijdere broeken ook ter sprake. Interessant dat zij die snelle ommekeer wijten aan covid toen iedereen joggingsbroeken droeg en opeens door kregen dat dat toch een stuk comfortabeler is dan die strakke chinos/jeans. Waarna ze naar de lockdowns op zoek gingen naar wijdere broeken. Zal uiteraard meer achter zitten, maar proces is wel echt snel gegaan.