Auteur Topic: Schrijfgerei  (683309 keer gelezen)

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei.
Reactie #330 Gepost op: 25 augustus 2009 - 20:50:56
Ik ben zelf nog op zoek naar een mooie balpen, gewoon voor dagelijksgebruik, maar eens op het gemakje rondkijken :)

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 21 november 2009 - 10:31:37
Vanuit het nieuwe aanwinsten topic:
Welke pen is dat precies decadent? Erg mooi namelijk!

Mediaman

• Gast
Reactie #332 Gepost op: 21 november 2009 - 12:15:20
Welke pen is dat precies decadent? Erg mooi namelijk!

Ik denk een Waterman aan de geschreven tekst te zien.  :wink:

Voor balpennen zou ik een kijken naar Lamy: http://www.lamy.com/content/products/writing_systems/ballpoint_pens/index_eng.html

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 21 november 2009 - 19:09:25
Ik denk een Waterman aan de geschreven tekst te zien.  :wink:

Voor balpennen zou ik een kijken naar Lamy: http://www.lamy.com/content/products/writing_systems/ballpoint_pens/index_eng.html
Haha, dat het een waterman was kon ik er ook uithalen ja, maar welke precies... ik heb geen idee ;)

Emagix

• Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 27 november 2009 - 15:54:20
Ik ben zelf nog op zoek naar een mooie balpen, gewoon voor dagelijksgebruik, maar eens op het gemakje rondkijken :)

Ik had een tijdje de Montblanc Starwalker in gedachten (zie eerste pagina van dit topic), maar zit nu te overwegen om een Caran d'Ache Ecridor Retro balpen + potlood te kopen in een mooie van der Spek etui. Ik heb uit nostalgische overwegingen een zwak voor de zeshoekige vorm van Caran d'Ache en de Ecridor pennen zijn oerdegelijk, ideaal voor dagelijks gebruik.

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 27 november 2009 - 22:05:19
Ik had een tijdje de Montblanc Starwalker in gedachten (zie eerste pagina van dit topic), maar zit nu te overwegen om een Caran d'Ache Ecridor Retro balpen + potlood te kopen in een mooie van der Spek etui. Ik heb uit nostalgische overwegingen een zwak voor de zeshoekige vorm van Caran d'Ache en de Ecridor pennen zijn oerdegelijk, ideaal voor dagelijks gebruik.
Die starwalker vind ik (op foto's tenminste) erg goedkoop aandoen.
Ik moet sowieso nog bij Mevri in Maastricht langs binnenkort (leder- en schrijfwaren) en daar verkopen ze inderdaad ook Caran d'Ache, maar eens naar kijken :)

Ivo

• Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 04 januari 2010 - 16:31:51
Die starwalker vind ik (op foto's tenminste) erg goedkoop aandoen.
Ik moet sowieso nog bij Mevri in Maastricht langs binnenkort (leder- en schrijfwaren) en daar verkopen ze inderdaad ook Caran d'Ache, maar eens naar kijken :)

Moet je toch heel snel zijn. Vandaag nog een mooie caran d'ache vulpen gekocht met fikse korting. Ze gaan er namelijk mee stoppen.

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 05 januari 2010 - 22:06:40
Moet je toch heel snel zijn. Vandaag nog een mooie caran d'ache vulpen gekocht met fikse korting. Ze gaan er namelijk mee stoppen.
Ben inmiddels geweest, niet voor de pen, maar voor inkt en een hoesje voor de pen.
Het is uiteindelijk deze geworden, schaamteloze copy&paste:
en hij is binnen:

klikken voor het groot formaat

Jammer dat Mevri weg gaat, zo blijft er steeds minder leuks over in Maastricht...

Ivo

• Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 06 januari 2010 - 00:36:42
Ben inmiddels geweest, niet voor de pen, maar voor inkt en een hoesje voor de pen.
Het is uiteindelijk deze geworden, schaamteloze copy&paste:
Jammer dat Mevri weg gaat, zo blijft er steeds minder leuks over in Maastricht...

Eens, volgens de verkoper komt er een vestiging van Ecco o.i.d.  ](*,)

Mats

• Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 06 januari 2010 - 23:28:10
Wellicht een leuk verhaal voor lezers die geintereseerd zijn in pennen e.d.

Een jaar of 7 terug (ik was ongeveer 14 jaar) stapte ik met mijn moeder uit bij een tankstation hier in de buurt. Ik zag bij mijn voeten een goudkleurige pen liggen en pakte deze maar op, zag er leuk uit. Onderweg naar huis zag ik dat op de onderkant "Must de Cartier" stond. Als onwetend jongetje vroeg ik aan mijn moeder wat dat was, en of dat niet vrij duur was. Mijn moeder beaamde dit en wij verbaasde ons beide over deze vondst. Later ben ik er mee naar een juwelier geweest om te vragen of hij echt was en wat zo'n pen kost, ik meen mij te herinneren dat het rond de 250 euro was. Zo vind je nog eens iets :D

St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 26 januari 2010 - 11:04:16

behold.... my beauty.

CARAN d' ACHE ecridor rotation
fountain pen 18 ct. gold nit rhodium coated

gebruik de Blue Sky inkt, erg blij mee

zoek nu nog een mooie standaard voor op m'n bureau voor deze vulpen, heb het niet zo op setjes dus zou leuk zijn als er iets is voor alleen deze pen

SilvioD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 21 februari 2010 - 14:11:50
Ik ben heel gelukkig met mijn ST Dupont, vergezeld van de bijpassende aansteker. Alleen jammer dat er geen verschillende diktes qua vullingen te krijgen zijn. Hij had iets fijner mogen schrijven van mij.

http://www.st-dupont.com/

ML

• Gast
Reactie #342 Gepost op: 21 februari 2010 - 15:30:48
Ongeveer een jaar of vijf geleden heb ik een Montblanc Meisterstück Classique balpen en een Montblanc Meisterstück Hommage à Frédéric Chopin vulpen gekocht (een classique vulpen wordt niet meer gemaakt). Beiden zijn tot op heden in uiterst goede staat - dagelijks gebruik - en hopelijk voorzien zij mij nog vele jaren van een aangenaam schrijfplezier!

Een volstrekte aanrader dus.

14Skillz

• Gast
Reactie #343 Gepost op: 21 februari 2010 - 17:09:53
De zwarte uitvoering, uiteraard voorzien van bedrijfslogo :-)

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #344 Gepost op: 20 maart 2010 - 08:31:19
Montblanc Meisiterstuck is denk ik wel een van de meest gebruikte pennen.
Erg mooie en goede pen, vooral de wat oudere, maar niet zo persoonlijk.
Pelikan vind ik ook wel erg fraai met die strepen.
Zelf gebruik ik een 'Cargo' van Louis Vuitton, die hetzelfde kost als een Meisterstück.
Is niet alleen wat forser en dikker maar vooral wat aparter dan de Meisterstück.
Het etui waar ze inzitten is trouwens een sigaren etui en geen pen etui,
maar het past precies.