Auteur Topic: Schrijfgerei  (683339 keer gelezen)

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2490 Gepost op: 24 januari 2019 - 11:55:01
Leuk om te lezen inderdaad. Ik schrijf op mijn werk met een setje Waterman Charleston. Ik heb ook een setje Kaweco Sport, maar dat voelt te klein in mijn hand. Voor thuis en cursus zoek ik nog een extra vulpen, zodat ik het Waterman setje in mijn werktas kan houden. Ik kan me nog herinneren dat ik prettig schreed met een Lamy Safari. Hebben jullie nog andere tips in ongeveer die prijsklasse? Blijft toch echt een extra pen.
Style is never out of fashion

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2491 Gepost op: 24 januari 2019 - 12:25:18
Vandaag een Lamy allblack in de post. Nav bovenstaand begon pen-interesse weer te kriebelen. En de charcoal bevalt me uitstekend. N+1 never hurts.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2492 Gepost op: 24 januari 2019 - 13:40:26
Twsbi Eco kan je ook nog eens naar loeren. Met rode inkt roept dat genoeg vragen op  :mrgreen:

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2493 Gepost op: 24 januari 2019 - 19:32:25
Leuk, die kende ik niet.

Ik heb net als experiment voor de prijs van een Lamy vulpen een stuk of 7 vulpennen bij AliExpress besteld. (Hero, Jinhao, Baoer)

Wordt vervolgd.

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2494 Gepost op: 24 januari 2019 - 20:11:12
Jinhao hoor ik wel eens wat goede reacties op. Althans.. wel in perspectief. Ik ben benieuwd naar je ervaringen :)

JorisJ

• Gebruiker
  • Als de schoen past, vergeet men de voet.
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2495 Gepost op: 25 januari 2019 - 18:21:26
De Jinhauo x450 en x750 schrijft prima! Zeker naar zijn prijs. Ik heb een maar liefst drie x450's waarvan één niet lekker schrijft. Toevallig heb ik ook de eerder genoemde Lamy Safari Charcoal met fine punt. Ik heb ook een italic 1.5 penpunt, erg leuk af en toe.

Eén van mijn favoriete pennen is de Faber Castell Basic! Niet duur maar hij schrijft verschrikkelijk lekker. Glijdt over het papier alsof het niets is!

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2496 Gepost op: 29 januari 2019 - 19:57:42
Wat is een goed potje inkt voor een beginner? Ik heb al jaren een paar converters in de bureaulade liggen omdat ik tot nu toe altijd cartridges gebruik.

Met goed potje bedoel ik makkelijk in het gebruik, goede prijs/kwaliteit en normale kleuren. Helder blauw of koningsblauw.

G.Agnelli

• Gebruiker
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2497 Gepost op: 29 januari 2019 - 20:11:26
Vrienden van me hebben goede ervaringen met het huismerk van Akkerman, misschien het overwegen waard?

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2498 Gepost op: 29 januari 2019 - 20:11:44
Herbin - blue nuit. De zwarte ook mooi diep.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2499 Gepost op: 29 januari 2019 - 20:16:52
Ik ben een fan van Pelikan inkt. Fantastisch. J. Herbin is overpriced, maar wel veel variatie.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2500 Gepost op: 29 januari 2019 - 20:22:17
Voor de leuk: Een potje van Akkerman zelf is wel geinig: https://www.vulpennen.nl/en/akkerman/p-1a/AkkInkt001.html

Het is gewoon inkt van Diamine (kan je voor 8 euro per potje kopen), maar hun potje is wel mooi. Zelf shocking blue en nog wat anderen ervan.

Verder het beter verkrijgbare spul is wat Charlie noemt :). Prima allemaal.

Het maakt in het begin niet zo heel veel uit wat je erin stopt, zolang het maar geen 'India inkt' of 'Kalligrafie inkt' is. Dat is voor pennen die je erin doopt.

J. Herbin is ook leuk, maar die potje zijn zo ziekelijk onhandig. Wel wat duur inderdaad. Perle Noir blijft wel een mooie kleur.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2501 Gepost op: 29 januari 2019 - 21:21:54
Mont Blanc, ook goeie inkt, ik schrijf op dit moment met Irish green.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2502 Gepost op: 29 januari 2019 - 22:44:19
Voor de leuk: Een potje van Akkerman zelf is wel geinig: https://www.vulpennen.nl/en/akkerman/p-1a/AkkInkt001.html

Vond hun huisinkt niet zo bijzonder. Het potje wel, dus dat gebruik ik voortaan voor mijn inkt. Hartstikke handig om je vulpen te vullen.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Schrijfgerei
Reactie #2503 Gepost op: 29 januari 2019 - 23:38:27
Is ook niet zo bijzonder. Ik koop het vooral voor het potje :). Sailor en de pilot iroshizuku inkten worden interessant als je ook naar montblanc gaat kijken.

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #2504 Gepost op: 30 januari 2019 - 06:36:37
Vind jij die Pilot Iroshizuku inkten nu echt het bedrag waard? Leuk design van de pot, maar verder...