Auteur Topic: Barbour  (555962 keer gelezen)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #690 Gepost op: 13 mei 2012 - 14:20:28
Hoe strak wil jij het hebben? Het is geen condoom...

Tja, ik ben nog in de 'experimenterende fase' zal ik maar zeggen ;) :mrgreen:
Ik weet nog niet precies wat ik mooi vind zitten en hij moet nog ingenomen worden (er zitten nu spelden in).
Over het algemeen is alles op SF vrij straks getailleerd e.d. dus ik vond de schouders nogal breed overkomen.
Fashion can be bought, style one must possess

Charlie

• Gast
Reactie #691 Gepost op: 13 mei 2012 - 15:00:49
Over het algemeen is alles op SF vrij straks getailleerd e.d. dus ik vond de schouders nogal breed overkomen.

Tja, dat is de geilheid hier. Nooit begrepen.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #692 Gepost op: 13 mei 2012 - 15:25:43
Tja, ik ben nog in de 'experimenterende fase' zal ik maar zeggen ;) :mrgreen:
Ik weet nog niet precies wat ik mooi vind zitten en hij moet nog ingenomen worden (er zitten nu spelden in).

Wat op SF gebeurt hoef jij nog niet per se letterlijk over te nemen, ontwikkel je eigen smaak; overigens is slechts een gedeelte van SF pro-strak-getailleerd.

Wat betreft jouw Barbour, die ziet er, op basis van de foto, goed uit, zou ik dus niets aan meer doen. Het is Barbour, de jassen van dat merk vallen nu eenmaal ruim, als je van retestrak houdt, kies dan niet voor dat merk. ;-)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #693 Gepost op: 13 mei 2012 - 15:43:19
Wat op SF gebeurt hoef jij nog niet per se letterlijk over te nemen, ontwikkel je eigen smaak; overigens is slechts een gedeelte van SF pro-strak-getailleerd.

Wat betreft jouw Barbour, die ziet er, op basis van de foto, goed uit, zou ik dus niets aan meer doen. Het is Barbour, de jassen van dat merk vallen nu eenmaal ruim, als je van retestrak houdt, kies dan niet voor dat merk. ;-)

Oké, thanks voor de feedback
Fashion can be bought, style one must possess

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #694 Gepost op: 13 mei 2012 - 18:48:49
Ik houd persoonlijk ook van een aangesloten fit, en heb mijn barbour door Sergio laten vermaken.

Ik wou hem in eerste instantie ook nog strakker dan jij hem nu hebt, waarop Sergio zei dat je een barbour niet moet vergelijken met een jasje maar dat je hem draagt als een buitenjas

Dit vond ik een hele goede tip, en mijn barbour is dan ook keurig geworden. Met een overhemd heb ik iets ruimte. Maar het is mogelijk om er een vest onder te dragen, deze fit zou ik als ik jou was ook nastreven!

*edit: iPhone autocorrectie fouten er uit gehaald
Laatst bewerkt op: 13 mei 2012 - 18:51:05 door ebosch

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #695 Gepost op: 13 mei 2012 - 18:51:37
Maar het is mogelijk om er een vest onder te dragen.

Denk dat je dat inderdaad erbij moet bedenken; het moet niet zo krap zijn als een sportscoat.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #696 Gepost op: 14 mei 2012 - 21:50:14
Wat vinden we van deze Aquascutum ovenwant look-alike?

Ten opzichte van:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #697 Gepost op: 14 mei 2012 - 21:53:19
ovenwant original.

Charlie

• Gast
Reactie #698 Gepost op: 14 mei 2012 - 22:18:20
Quilted all the way.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #699 Gepost op: 15 mei 2012 - 09:17:24
De eerste is duidelijk fraaier dan de tweede, maar het doet mij te veel denken aan ovenwanten, voeringen en paardenzadel onderdekens. :?

Onlangs toch maar eens zo'n ding gepast op verzoek van mijn schoonzus; ik had het gevoel dat ik de jas binnenstebuiten had aangetrokken en zij haar binnenpretje bij het zien van mijn gezichtsuitdrukking neem ik aan.  :wink:
Laatst bewerkt op: 15 mei 2012 - 09:20:59 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #700 Gepost op: 15 mei 2012 - 09:21:09
Het blijft een acquired taste  8)
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #701 Gepost op: 15 mei 2012 - 09:33:13

Dat is zeker waar.

Mijn oog en smaak is er helaas vaak genoeg aan blootgesteld en het wil maar niet bezinken, maar aan sommige zaken kan je dan ook gewoon niet wennen. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #702 Gepost op: 15 mei 2012 - 17:30:44
Dat is zeker waar.
Ik heb het een tijdje overwogen; het lijkt me vooral praktisch. Om esthetische redenen toch nog maar even niet gedaan. Ik snap het idee wel, maar vraag me af of het bij mij past qua uiterlijk. Het wil nog niet helemaal bezinken.
;-)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #703 Gepost op: 18 mei 2012 - 18:15:33
Ook is, zoals eerder gemeld, de maatvoering apart. Van de Liddesdale heb ik een M, van de Hardwick een XL. Die dan overigens wel te wijd is op de buik.
En van de Ariel heb ik dan weer maat L. Mooi jasje (vandaag gepast) maar helaas wel met zichtbare merkjes.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #704 Gepost op: 22 mei 2012 - 15:30:18
Overigens heeft Profuomo nu een Barbour imitatie in de etalage hangen. Reed er vandaag langs en kan hem op de site niet vinden dus de prijs is nog even de vraag. Model lijkt erg op de Liddesdale.