Auteur Topic: Barbour  (555953 keer gelezen)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #660 Gepost op: 14 april 2012 - 21:18:52
zo. 4 grannys. respect.
live and let die

Charlie

• Gast
Reactie #661 Gepost op: 14 april 2012 - 21:37:19
Maakt dat burberry een minder merk?

Doet voor mij wel afbreuk aan het merk. Toch jammer als hele volksstammen er mee rond lopen, vind ik.

Over vooroordelen gesproken.Voordeel van een Barbour waxcoat is dat die goed water dicht is door de wax.Nadeel is dat als je actief ben zoals ik tijdens het valkenieren of jagen het binnen wel erg klam wordt.Hij ademt namelijk niet uit door de wax.Maar voor de meeste hier die ermee gaan wandelen in de stad zullen daar geen last van hebben.

Een waxjas ademt inderdaad minder goed dan een niet-waxjas, maar ik heb in alle eerlijkheid nooit echt last van klamheid als ik me inspan in dat ding. De klamheid komt alleen maar echt voor als het super hard regent. Het zou natuurlijk ook aan de kleding die je onder je waxjas aan hebt kunnen liggen...

guest45

• Gast
Reactie #662 Gepost op: 14 april 2012 - 21:45:08
koop een ouwe op de engelse ebay. nieuw zijn ze nieuwgeld en oud is toch altijd beter.

Ha! Juist!
Hij Episode (A'dam, Utrecht) heb je ze ook wel eens. Kosten daar 35.-

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 14 april 2012 - 21:53:53
Doet voor mij wel afbreuk aan het merk. Toch jammer als hele volksstammen er mee rond lopen, vind ik.

Een waxjas ademt inderdaad minder goed dan een niet-waxjas, maar ik heb in alle eerlijkheid nooit echt last van klamheid als ik me inspan in dat ding. De klamheid komt alleen maar echt voor als het super hard regent. Het zou natuurlijk ook aan de kleding die je onder je waxjas aan hebt kunnen liggen...
Ik denk niet dat het de kleding is die ik eronder draag.Ik span mij waarschijnlijk anders in als jij.

Charlie

• Gast
Reactie #664 Gepost op: 14 april 2012 - 21:58:16
Ik denk niet dat het de kleding is die ik eronder draag.Ik span mij waarschijnlijk anders in als jij.

Dat weet ik niet. Ongetwijfeld. In vergeleken met jou, ben ik nog maar een novice. ;)

Charlie

• Gast
Reactie #665 Gepost op: 26 april 2012 - 19:13:20
Barbour Chelsea

Cassis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 26 april 2012 - 19:23:19
XXS? Je bent een kabouter?

Charlie

• Gast
Reactie #667 Gepost op: 26 april 2012 - 19:32:15
Zeker. Toch laat dit weer mooi zien dat jij blijkbaar nooit een Barbour jas hebt gehad, want anders zou je hebben geweten dat het labelen van jassen niet de beste kant van Barbour is. Een XS bij jassen van Barbour (bijvoorbeeld de Eskdale), komt overeen met een L bij anderen merken.

Cassis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 26 april 2012 - 19:45:04
(...) Toch laat dit weer mooi zien dat jij blijkbaar nooit (...)

Weer? Blijkbaar? Nooit? Shoot first, think ask questions later.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #669 Gepost op: 26 april 2012 - 19:47:50
Een XS bij jassen van Barbour (bijvoorbeeld de Eskdale), komt overeen met een L bij anderen merken.

Oh. Dus als je een normaal een S zou dragen kom je bij Barbour uit op... uh... hebben ze zoiets kleins überhaupt?

Charlie

• Gast
Reactie #670 Gepost op: 26 april 2012 - 20:21:30
Weer? Blijkbaar? Nooit? Shoot first, think ask questions later.

Geldt blijkbaar eerder voor jou, vriend. Eerst weten waar je over spreekt voordat je lult. Anders zou je hebben geweten dat de fit van Barbour kleding erg groot uitvalt en dat je meestal 2 maten kleiner moet nemen dan je normaal hebt.

Oh. Dus als je een normaal een S zou dragen kom je bij Barbour uit op... uh... hebben ze zoiets kleins überhaupt?

Dan zou ik voor XXS gaan. Let wel; niet alle modellen zijn in XXS. Om dit te achterhalen moet je even op de Barbour website kijken.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #671 Gepost op: 26 april 2012 - 20:26:28
Eerst weten waar je over spreekt voordat je lult.

*proest*

Maar, wat is nou de charme van zo'n Barbour?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #672 Gepost op: 26 april 2012 - 20:36:22
Eerst weten waar je over spreekt voordat je lult.

Charles je valt hier een beetje door de mand...

Mediaman

• Gast
Reactie #673 Gepost op: 26 april 2012 - 20:44:49
Het klopt dat die dingen klein vallen.

Charlie

• Gast
Reactie #674 Gepost op: 26 april 2012 - 20:54:19
Charles je valt hier een beetje door de mand...

Nee, want ik lul en hij wauwelt.  :mrgreen:

Het klopt dat die dingen klein vallen.

Groot vallen zul je bedoelen. Ik had dus de Eskdale gepast in XS, alleen die kwam overeen met een L. Ik had iemand bij mij die 1.80 is en de XS zat voor hem als gegoten. Dus om nu te zeggen dat die dingen klein uitvallen is gewoon simpelweg niet waar. Ik heb verschillende truien en andere kleding van Barbour en het is allemaal wat ruimer dan normaal. Als je dus voor Barbour kiest weet dan dat je minimaal 1 maat kleiner moet hebben dan je normaal hebt.